Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@00:43:39 GMT

رقابت ۱۷۷ هزار نفر در آزمون دوره دکتری ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۹۶۸۶

رقابت ۱۷۷ هزار نفر در آزمون دوره دکتری ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور از رقابت ۱۷۷ هزار نفر در آزمون دوره دکترا سال ۹۹ خبر داد.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره برگزاری آزمون دوره دکتری سال ۹۹ اظهار کرد: در این آزمون ورودی ۱۷۷ هزار و ۲۶۱ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۷۷ هزار و ۸۸۱ نفر زن و ۹۹ هزار و ۳۸۰ نفر مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون دوره دکترا نشان می‌دهد که تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته ۱۹ هزار و ۱۷۶ نفر کمتر بوده است.

مشاور سازمان سنجش ادامه داد: کارت ورود به جلسه آزمون دوره دکترا از روز ۶ اسفند ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۸ اسفند فرصت دارند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

توکلی گفت: آزمون دوره دکترا سال ۹۹ صبح روز جمعه ۹ اسفند در ۲۴۴ کدرشته و ۱۰۳ حوزه امتحانی در شب شهرستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در کارنامه اولیه شامل نمره در هفته اول اردیبهشت ماه ۹۹ از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و داوطلبان مجاز از نیمه اول اردیبهشت ماه 99 می توانند انتخاب رشته کنند.

مشاور سازمان سنجش اعلام کرد: پذیرش نهایی در آزمون دوره دکتری بر اساس نمره آزمون و نتیجه مصاحبه علمی و آیین نامه های مربوطه صورت می‌گیرد.

وی خبر داد: نتایج نهایی آزمون دوره دکتری دهه اول شهریور نامه ۹۹ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسین توکلی سازمان سنجش آموزش کشور آزمون دوره دکتری آزمون دوره دکترا آزمون دوره دکتری سایت سازمان سنجش آزمون دوره ۱۷۷ هزار سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون ۲۷ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

وی افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6085333

دیگر خبرها

  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند