Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:54:34 GMT

انقلاب اسلامی موجب تعالی و بالندگی زنان در جامعه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۹۸۳۴

انقلاب اسلامی موجب تعالی و بالندگی زنان در جامعه شد

هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در استانداری باتبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن افرود: یکی از شاخص های توسعه در هر جامعه حضور فعال زنان است و بر همین اساس در دهه های اخیر شاهد حضور بانوان در عرصه های مختلف کشورمان هستیم.
 وی اظهار داشت : امروز به برکت انقلاب اسلامی جایگاه زنان ارتقا یافته و در حال حاضر ۶۳ درصد کرسی های دانشگاه ها در اختیار دانشجوایان زن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی پور با اشاره به برابری حقوق زنان و مردان در جامعه، ادامه داد: زنان به لحاظ حقوق اجتماعی و سیاسی هیچ تفاوتی با مردان ندارند و در این راستا استعداد ، توانمندی ، تخصص و لیاقت آنها تعیین کننده است.
این مسوول تصریح کرد: نقش زنان نه به خاطر اینکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بلکه به لحاظ تاثیری که برمردان دارند، در جامعه نیزحائز اهمیت هستند.
وی تاکید کرد: باید از زنانی که در خانه نقش تربیتی فرزندان را بخوبی ایفا می کنند و همچنین در اجتماع نیز فعال هستند به عنوان الگوی زنان جامعه تقدیر کرد.
جمالی پور بابیان اینکه سرمایه انسانی تفکیک نمی شود، یادآورشد: هر کس بتواند نقش درستی در ساختن جامعه با تخصص ، تعهد و توانمندی ایفا کند سرمایه ای ارزشمندی برای کشور است.
وی به اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه زنان طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز توجه دولت به حضور زنان در عرصه های مختلف حائز اهمیت و چشمگیر است‌.
استاندار قزوین یادآورشد : دشمنان نظام اسلامی امروز رویکردهای فمینیستی را در جامعه رقم می زنند و عدم توجه به رخدادهای مهم و مثبت حوزه زنان در سطح کشور نشان از خباثت آنها است.
جمالی پور رمز توسعه کشور را عبور از نگاههای جنسیتی و ملاک عمل را تخصص ،تعهد و توانمندی افراد دانست و افزود: باید توجه داشته باشیم که این به معنای این نیست که بانوان از نقش خود باز بمانند ، ما از یک بعد توسعه پیدا نکنیم و از بعد جا بمانیم.

برچسب‌ها فرمانداری البرز تکریم و تجلیل استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری البرز تکریم و تجلیل استان قزوین فرمانداری البرز تکریم و تجلیل استان قزوین انقلاب اسلامی جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی حکیم‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان در دیدار با احمد حیدری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی (ع) شهرستان تنگستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج را به‌عنوان نماد عزت و اقتدار جهادگران عرصه پژوهش و علم و فناوری  در ساحت دانشگاه دانست و اظهار کرد: حضور و نقش بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در توسعه و پیشبرد برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه حائز اهمیت است و می‌تواند با تربیت سرمایه‌های اجتماعی، دانشگاه را دانشگاهی کارآفرین و در تربیت نسل جوان دانشجو در طراز اول، انقلاب بیش‌ازپیش یاری رساند.

وی افزود: سپاه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی خود را اثبات کرده و امروز هر شهری از ظرفیت سپاه در حوزه‌های مختلف بهره برده، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان عنوان کرد: امروز کشور با توجه به جنگ ترکیبی دشمن در همه زمینه‌ها نیاز به حضور نخبگان و پژوهشگران دارد که بتواند در زمینه تولید و تجاری‌سازی علم و نیز در زمینه پژوهش ایفای نقش کرده و در این راستا دانشگاهیان به‌عنوان افسران علمی در مقابله با تهاجمات فرهنگی و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی می‌توانند با پژوهش‌های علمی و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌های خودکفایی را فراهم کند.

دانشگاه آزاد اسلامی سنگر تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع) شهرستان تنگستان نیز از دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سنگر تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن یاد کرد و گفت: دانشگاه محل تولید علم و پرورش نخبگانی است که می‌توانند در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نقشی سازنده و اساسی را ایفا کند.

احمد حیدری اضافه کرد: دانشگاه باید در همه زمینه‌ها و فعالیت‌های علمی مسئله محور باشد و با مشارکت نخبگان دانشگاهی در کارهای تخصصی، مطالعاتی و تحقیقاتی زمینه‌های خودکفایی را در کشور فراهم کرده و نقش دانشگاه را در توسعه و سازندگی کشور بیش‌ازپیش در عرصه داخلی و بین‌المللی نمایان سازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است
  • عملیات «وعده صادق» موجب غرور و شعف ملت ایران شد
  • سلامت آینده سازان کشور نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد
  • زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • سپاه نهادی برآمده از بطن مردم/ عملیات وعده صادق موجب تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی شد
  • سپاه نهادی برآمده از بطن مردم/ عملیات وعده صادق سپاه موجب تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی شد
  • حجاب مقوم عاملیت زن مسلمان