Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل جباری روزر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دعوت از هنرمندان استان برای برگزاری این آیین‌ها افزود: در این نوروزگاه‌ها بیش از ۱۳۸ برنامه متنوع پیش‌بینی شده است تا توسط این هنرمندان اجرا شود. و

وی با بیان اینکه نوروزگاه‌ها فرصت خوبی برای شناسایی و احیای سنت‌های قدیمی اقوام مختلف را فراهم می‌کند، گفت: امسال چهارمین سال برگزاری مراسم نوروزگاه‌ در استان است و در سال‌های گذشته حضور و استقبال مردم از این جشن‌ها بسیار قابل توجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر استقبال مردم بومی هر شهر از نوروزگاه‌ها، مسافران نیز با حضور در این جشن‌ها با مشاهده مراسم‌ آیینی و سنتی اجرا شده در آن با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن شهر و استان آشنا شده و از این جهت از اجرای آن رضایت کاملی داشتند.

«جباری»، با اشاره به اینکه مراسم نوروزگاه در ارومیه با اجرای برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی سنتی عاشیقی، تکم‌گردانی، اجرای مسابقه و حرکات آیینی همراه است، اضافه کرد: در شهرستان‌های دیگر استان نیز این مراسم با اجرای آداب و سنن مخصوص هر منطقه اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه طی سال جاری ۵۵ جشنواره فرهنگی تفریحی و گردشگری در استان برگزار شده است گفت: این اداره کل درصدد است برای هر شهرستان یک جشنواره منطبق با آیین‌ها و آداب و رسوم همان شهرستان برگزار کند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری جشنواره آراز، حسنلو، تکاب و جشنواره گردشگری و صنایع دستی در ارومیه جزیی از این جشنواره‌ است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر ، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه صدها هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از آنها بازدید می‌کنند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراسم نوروزگاه آذربایجان غربی نوروزگاه ها صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: میز های خدمت این هفته 07 اردیبهشت ماه 1403  با حضور مدیران کل کمیته امداد - جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی آذربایجان غربی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ،  شهردار منطقه 2 ارومیه ،  معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی و مسئول بسیج کارگران استان تشکیل  می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی