Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:22:27 GMT

شیراز، قهرمان رقابت‌های گلبال جام ۲۲ بهمن شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۹۹۴۰

شیراز، قهرمان رقابت‌های گلبال جام ۲۲ بهمن شد

رئیس هیات گلبال شیراز، یکشنبه به ایرنا گفت: در این مسابقه که در سالن ولایت شیراز برگزار شد، ۴۰ ورزشکار از استان فارس و یک تیم هم از استان بوشهر با هم به رقابت پرداختند.

جلودار امیری افزود: در دیدار نهایی این رقابت‌ها تیم جوانان شیراز با نتیجه ۱۳ بر۶ از سد تیم جهرم گذشت و بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم جهرم هم نایب قهرمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین در دیدار رده بندی نیز تیم‌های پیشکسوتان شیراز و بوشهر به مصاف هم رفتند که در نهایت در یک بازی پُر گل، تیم پیشکسوتان شیرازبا نتیجه ۲۵ بر ۲۴ تیم بوشهر را از پیش رو برداشت و به مقام سوم دست یافت.

گلبال، یک ورزش جذاب و دیدنی است که ویژه توانبخشی طراحی شده است و علاقه‌مندان اصلی آن نابینایان و کم بینایان هستند که رغبت خاصی به سرگرمی با توپ دارند.

بازیکنانگلبالیست با بستن چشم‌های خود طبق قوانین تلاش می‌کنند توپ را ابتدا کنترل و سپس با دست به سمت دروازه‌ یکدیگر پرتاب کنند.

این بازی در ۲ وقت ۱۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و هر تیم دارای سه بازیکن در زمین است. وزن توپ گلبال، یک کیلو و ۲۵۰ گرم است که دارای هشت سوراخ است و در زمان حرکت صدا ایجاد می‌کند تا ورزشکار بداند توپ به کدام سمت در حال حرکت است.

تیم ملی گلبال زنان و مردان ایران، چندین مقام آسیایی، جهانی و پارالمپیک در کارنامه دارند.

این ورزش در سال ۱۹۴۶توسط هانز لورنزن از اتریش و سپ ریندل از آلمان طراحی شد و هدف آنها بازپروری توان حرکتی و هوشیاری سربازان نابینایی بود که در جنگ جهانی دوم دچار مصدومیت‌های خاصی شده بودند.

رشته گلبال از سال ۱۹۷۶جزو بازی‌های پارالمپیک قرار گرفت.

برچسب‌ها بوشهر فدراسیون نابینایان شیراز جهرم جنگ جهانی دوم آلمان اتریش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر فدراسیون نابینایان شیراز جهرم جنگ جهانی دوم آلمان اتریش بوشهر فدراسیون نابینایان شیراز جهرم جنگ جهانی دوم آلمان اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • فرانک پرتوآذر قهرمان کراس کانتری کلاس۲ جهانی اسپانیا شد