Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین گفت: یک تولیدکننده در حوزه پرواربندی نیز سالانه ۵ درصد هم سود نمی‌کند، اما یک قصاب و واسطه‌گر روزانه ۱۰ الی ۲۰ درصد سود می‌کند و این امر باعث به خطر افتادن صنعت دامپروری می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی دام استان اظهار کرد: اکنون ظرفیت تمام واحدهای پرواربندی در استان و کشور تکمیل است، اما تقاضا و خرید بسیار کاهش یافته به طوری که قیمت به شدت پایین آمده و پرداخت نقدی هم از سوی خریداران اتفاق نمی‌افتد که می‌طلبد دولت در این خصوص چاره‌ای را بیندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمت تمام شده برای دامپرواری به چند عامل بستگی دارد که یکی از عوامل مهم آن هزینه خرید گوساله نوزاد است و تولیدکنندگانی که تقریبا یک سال پیش گوساله‌ای با قیمت بالا را خریده‌اند اکنون باتوجه به شکسته شدن قیمت‌ها نیز باید دام پروار شده را با قیمت کمتری بفروشند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از هزینه‌هایی که بر روی قیمت تمام شده بسیار اثر دارد بحث خوراک دام است که اکنون قیمت آن بالا رفته و در مقابل هم قیمت گوساله پروار شده پایین آمده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته قیمت هر کیلو گوساله پرواری ۴۰ هزار تومان بود درحالی که اکنون به ۲۵ هزار تومان کاهش یافته و تقریبا قیمت فروش۶۰ الی ۷۰ درصد پایین آمده است و این عامل باعث شده تا قیمت فروش کمتر از قیمت تمام شده باشد.

نعمتی با اشاره به تولید ۲۰۰ هزار تن شیر به طور روزانه در استان بیان کرد: تقریبا ۳۰۰ الی ۴۰۰ واحد دامداری صنعتی در حوزه تولید شیر در استان فعال است، اما آمار دقیقی از تولیدکنندگان پرواربندی‌های نیمه صنعتی و سنتی در دست نیست، چراکه در بسیاری از روستاها و شهرک‌های استان نیز در هر خانه‌ای ممکن است پرواربندی انجام شود.

دولت باید خرید تضمینی از دامداران داشته باشد

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان عنوان کرد: صادرات محصولات لبنی یکی از مواردی است که در کشور بیشترین ارزآوری را دارد؛ پیش از انقلاب ایران واردکننده بسیاری از مواد لبنی همچون شیر و کره بود اما اکنون صادرکننده محصولات لبنی هستیم؛ متاسفانه با حمایت‌های ضعیفی که در کشور ما جریان دارد اگر اینگونه پیش برویم، در چند سال آینده نیاز به واردات خواهیم داشت.

وی با اشاره به سود بالای واسطه‌گران تاکید کرد: یک تولیدکننده در حوزه پرواربندی نیز سالانه ۵ درصد هم سود نمی‌کند، اما یک قصاب و واسطه‌گر روزانه ۱۰ الی ۲۰ درصد سود می‌کند و این امر باعث به خطر افتادن صنعت دامپروری می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین تصریح کرد: دولت تنها حمایتی که از این بخش انجام داده این است که ارز دولتی برای نهادینه‌ها مانند سویا، ذرت و جو را مهیا کرده است، اما این ارز به میزان کافی نبوده و بسیاری از اوقات دامداران مجبور می‌شوند که علوفه را از بازار به طور آزاد خریداری کنند.

نعمتی با اشاره به مشکل فروش در حوزه تولیدکنندگان فراورده‌های دامی و دامداران، گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که دولت به دلیل نداشتن منابع مالی نتوانسته خرید تضمینی از این بخش انجام دهد.

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: اگر دولت بتواند صادرات را آزاد کند و خرید تضمینی انجام دهد تا گوساله‌های پرواربندی شده در دامداری‌ها به فروش برسد نیز بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قیمت تمام شده خرید تضمینی پایین آمده صنعت دام ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۷ فروردین)

بهترین گوشی انواع مدل گوشی‌های تلفن همراه برند شیائومی از قبیل نوت ۱۲، پوکو و ردمی نوت ۱۳ مورد توجه کاربران فضای مجازی است. پربازدیدترین گوشی امروز Xiaomi Redmi Note 12S است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تلفن‌های همراه برند شیائومی امروزه به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است، زیرا این برند مدل‌های گوناگون در قیمت‌های متفاوتی دارد. همین عامل موجب شده است که اکثر مشتریان و متقاضیان تلفن همراه به خرید گوشی شیائومی روی بیاورند.

پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی

لیست پرفروش‌ترین مدل‌های گوشی تلفن همراه برند شیائومی در بازارهای ایران به همراه قیمت حدودی آن را در روز جاری مشاهده می‌کنید:

جدیدترین گوشی‌های شیائومی

از جدیدترین گوشی‌های روز برند شیائومی می‌توان به Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G، Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus 5G، Xiaomi Redmi A3 اشاره کرد.

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی امروز هفتم فروردین، Xiaomi Redmi A2 Plus ،Xiaomi Redmi 12C ،Xiaomi Poco C40 ،Xiaomi Redmi 10 2022 است.

کد خبر 739202

دیگر خبرها

  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بومی با تمام توان حمایت خواهیم کرد
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • تیم اقتصادی دولت سیزدهم نباید اشتباهات دولت قبلی را تکرار کند
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • کالاهای موردنیاز پارس جنوبی از تولیدکنندگان استان بوشهر تامین شود
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۷ فروردین)
  • حمایت از فعالیت‌های مردمی و گسترش خدمت به محبان امام رضا (ع)