Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شروع تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی و دیگر تشکل‌های دانشجویی این استان در نامه سرگشاده‌ای نکاتی را با داوطلبان این انتخابات مطرح کردند. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، همزمان با شروع تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی و دیگر تشکل‌های دانشجویی این استان در نامه سرگشاده‌ای نکاتی را با داوطلبان این انتخابات مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی؛ داوطلبان محترم نمایندگی مردم شریف استان آذربایجان شرقی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛ با سلام و تقدیم احترام؛

نظر به انتظارات صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان در خصوص زمینه سازی تشکیل دولت جوان و حزب اللهی و رسالت عظیم نخبگان جامعه علی الخصوص دانشجویان و جامعه دانشگاهی در گفتمان سازی و روشنگری اقشار مختلف مردم و مطالبه گری از مسئولین و کارگزاران و با عنایت به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و نیاز جامعه به تشکیل یک مجلس قوی، انقلابی، کارآمد، متخصص، عدالتخواه و شجاع که بتواند در امر بسیار مهم قانون گذاری و نظارت بر دولت، نواقص و ضعف‌های جدی مجلس فعلی را برطرف کند بسیج دانشجویی دانشگاهی استان در نطر دارد با نقش آفرینی مؤثر در فرآیند انتخاب آگاهانه، تمهیدات لازم را جهت تنویر افکار عمومی و کمک به انتخاب نمایندگان اصلح توسط مردم با برجسته سازی مطالبات عینی و اصلی مردم شریف استان از طریق نظارت مردمـــی و پاســـخگویی مســـئولین در قبال عملکردشـــان انجام نماید و بر این اساس مجموعه‌ای از انتظارات، پرسش‌ها و مطالبات را پیش بینی و انتظار دارد داوطلبین نمایندگی با صداقت، شفافیت و صراحت نسبت به آگاهی بخشی عمومی پیشگام شوند.

لذا مستدعی است ضمن پاسخگویی دقیق و صادقانه و به دور از کلی گویی به پرسش‌ها، برنامه‌های خود را در محورهای قانون گذاری و نظارت در مجلس در عرصه‌های ملی، استانی و حوزه انتخابیه اعلام نمایید تا از فرصت بدست آمده برای انتخاب اصلح توسط مردم نهایت استفاده به عمل آید.

الف) پرسش‌ها

1- مهم‌ترین سوابق علمی، اجرایی و مدیریتی خود را به صورت اختصار اعلام نمایید.

2- مهم‌ترین دلیل ورود جنابعالی به صحنه انتخابات مجلس چیست؟ چه نیازی در جامعه شما را مکلف به حضور در انتخابات نمود؟ چه توانمندی و قابلیتی در خود می‌بینید که نماینده مردم در مجلس باشید؟

3- تخصص شما چیست و قصد دارید پس از ورود به مجلس در کدامیک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس عضو شوید؟ مهم‌ترین برنامه و ماموریتی که در کمیسیون مد نظر می‌بایست انجام شود چیست؟

ب) موضوعات کشوری

1- مواضع خود را در خصوص شفافیت در محورهای الف) اعلام عمومی وعده‌های انتخاباتی ب) اعلام عمومی مقدار و منابع مالی هزینه‌های انتخاباتی پ) اعلام عمومی اموال و دارایی‌ها ت) اعلام عمومی آرا و عملکرد وظایف نمایندگی به صورت صریح اعلام نموده و در صورت موافقت به این پویش پیوسته و در رسانه‌ها منتشر نمایید.

2- مهم‌ترین پیشنهاد شما برای برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی چیست و موضع صریح خود در حوزه‌های الف) توزیع یارانه‌های دولتی و بازتوزیع درآمدهای دولت در حوزه‌هایی نظیر آب، برق، گاز، سوخت و ... ب) نظام آموزشی پ) نظام بهداشت و درمان ت) نظام مالیات ث) توزیع فرصتهای برابر استفاده از امکان بانکی در جهت ایجاد سرمایه گذاری در بین تمام صاحبان ایده ج) تسهیل اخذ مجوزهای کسب وکار را بیان نمایید

3- مسائل اولویت دار کشور را در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی چه می دانید؟ 4- ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور را در چه می دانید؟ مهم‌ترین اقدام شما در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چه چیزی خواهد بود؟ راهکار استقلال اقتصاد و بودجه کشور از نفت را در چه می‌بینید؟ نقد شما به بودجه 99 چیست؟ 5- موضع صریح شما در مورد مسائلی همچون برجام و FATF چیست؟ 6- نسبت شما با جریان‌های سیاسی موجود کشور چیست و عملکرد سالیان گذشته این جریانات در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی را در 15 سال اخیر چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 7- موضع صریح شما در خصوص قانون انتخابات و آیین نامه نظارت بر رفتار نمایندگان چیست؟ 8- مجلس دهم را چگونه ارزیابی می‌کنید و ایده اصلی شما برای تشکیل مجلس قوی چیست؟ 9- مواجهه شما با دولت فعلی در 2 سال اول مجلس چگونه خواهد بود؟

پ) موضوعات استانی و حوزه انتخابیه

1- مهم‌ترین مسائل و مشکلات استان را در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، مسکن، سلامت، محیط زیست، اشتغال، نظام آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها، حاشیه نشینی و قوانین حاکم بر شهرداری بصورت دقیق چه می دانید و برای حل هر یک از این مسائل، طرح و ایده عملیاتی شما دقیقاً چیست و به نظرتان آیا قادر به همراه سازی سایر نمایندگان با خود و حل این مشکلات از طریق قانون گذاری یا نظارت هستید؟

2- مهم‌ترین مسائل استان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، ورزشی و تفریحی و گردشگری چیست و طرح شما برای حل این مسائل دقیقاً چیست؟

3- مهم‌ترین برنامه شما برای طبقه محروم و مستضعف جامعه علی الخصوص کاهش فقر، فاصله طبقاتی، فساد و تبعیض درسطح استان چیست؟

4- مهم‌ترین برنامه شما برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در سطح استان چیست؟

5- برای پاسخگو نمودن مسئولین استانی نسبت به وظایف و اختیارات خود چگونه عمل خواهید کرد؟

فیلم‌هایی که باید قبل از انتخابات دیدشروع کار رادیو انتخابات با دو مأموریتحضور حداکثری مردم در انتخابات دشمنان نظام را ناامید می‌کند

ت) تعهدات:

1- آیا تعهد می‌دهید در صورت کسب افتخار نمایندگی مردم شریف استان، آرا و عملکرد خود در مجلس را اعلام عمومی نمایید؟

2- آیا تعهد می‌دهید به صورت سه ماه یکبار در برنامه ویژه تدارک دیده شده در دانشگاه در میان اساتید، دانشجویان و رسانه‌های استان حاضر شده و نسبت به عملکرد خود در حوزه‌های قانون گذاری و نظارت پاسخگو باشید؟

3- تمام وعده‌های انتخاباتی خود را به صورت جدول مکتوب و در اختیـــار عموم مردم قـــرار دهید.

4- آیا تعهد می‌دهید شجاعت لازم را برای قانون گذاری و نظارت مناسب برای اجرای عدالت در مقابل زیاده خواهی صاحبان قدرت و ثروت داشته باشید؟

5- آیا تعهد می‌دهید از ظرفیت فکری نخبگان و دانشگاهیان استان در بیان و جمع آوری طرح‌ها و ایده‌ها برای حل مشکلات کشور و استان استفاده نمایید و سازوکار استفاده از ایده‌های نخبگان چگونه خواهد بود؟

در پایان ما دانشجویان در کنار آحاد مردم شریف استان ضمن تاکید بر انتخاب در مکتب سلیمانی‌ها، معتقدیم مجلس قوی و مردمی تنها از مسیر گفتمان‌های شفافیت، عدالت و کارآمدی تحقق می‌یابد و بر این اساس به نامزدهای محترم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان می‌گوییم " اگر پای این میدان نداری، جامه مردان مپوش ".

ضمن درخواست از داوطلبان نمایندگی مجلس جهت پیوستن به پویش "صادقانه با مردم" و انتشار پاسخ به پرسش‌های ذکر شده در رسانه‌های استان، از این عزیزان دعوت می‌شود در "برنامه شفاف شو" که به همت دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ تبریز تدارک دیده شده است حضور بهم رسانند.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی/ قرارگاه مطالبه گری تخصصی شهید احمدی روشن استان آذربایجان شرقی

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز / بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز / بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان / بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز / بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان / بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان / بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان

بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اسلامی تبریز / بسیج دانشجویی دانشگاه‌های غیر انتفاعی تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز/جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه/جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مراغه / دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بناب / دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شبستر

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میانه / دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مرند / دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های جلفا

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اهر / دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آذرشهر /دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراب

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اسکو / دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ملکان / دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های عجب شیر

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بستان آباد / دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کلیبر/ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ورزقان

انتهای پیام/111/ س

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبریز جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه استان آذربایجان شرقی قانون گذاری و نظارت مهم ترین برنامه مردم شریف استان نامه سرگشاده اعلام عمومی چه می دانید موضع صریح مجلس قوی رسانه ها برای حل پرسش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به گوترش

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اقدامات لازم برای توقف فوری جنگ در غزه و بازگشایی مرز رفح شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار محکومیت رژیم آپارتاید صهیونیست شده و نیز انجام اقدامات لازم برای توقف فوری جنگ در غزه و بازگشایی مرز رفح برای انتقال تمام وسایل مورد نیاز فلسطینی‌ها شدند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد

30000– این ارقام به ظاهر ساده شمار حداقل فلسطینی‌هایی‌ است که از پنج ماه قبل و با شروع تجاوز اشغالگران به باریکه غزه تاکنون، به دست صهیونیست‌ها و با کمک‌های نظامی و مالی غربی‌ها به ویژه ایالات متحده، جان آن‌ها گرفته شده است.

30000 صرفا یک آمار ساده بر روی کاغذ نیست، آن‌ها عدد نیستند! 30000 نماد تک تک زنان و کودکان و مردان شهیدی است که ماشین جنگی آپارتاید صهیونیسم برای حفظ بقای شیطانی خود صرفا در پنج ماه اخیر از 75 سال اشغالگری و تجاوز خود، بر خاک فلسطین ریخته است. این عدد، نماد مرگ انسانیت در دنیای ماست. این عدد، نماد ناتوانی نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل است.

برای شما مهم نیست که اگر در دنیا کسی خونی را بر زمین بریزد، می‌خواهد آنگ سان سوکی در یانگون باشد یا نتانیاهو در تل الربیع – مهم این است که اگر صاحبان پول‌هایی که به مجموعه‌هایی مثل شما اهدا می‌شود نخواهند، شما لب به ساده‌ترین کار همچون محکومیت آن جنایت نیز نخواهید گشود و صرفا آن را «غیرقابل‌قبول» و یا «مایه اندوه» می‌خوانید.

در بیش از 160 روز، به دفعات بسیار، صهیونیست‌ها به دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و حتی مراکز مرتبط با خود شما حمله کرده‌اند و از شما و برخی شیوخ به ظاهر مسلمان حاشیه خلیج فارس که متحد واشنگتن هستند صدایی در محکومیت این اقدامات در نیامد.

نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل همواره اهرمی بوده‌اند برای پیشبرد اهداف نواستعماری اما اکنون این اهرم دیگر قدرت چندانی برایش نمانده. سال‌ها بی‌طرفی سازمان ملل در مسائلی همچون فلسطین، جایگاه این سازمان را در چشم جهانیان از بین برده و وقتی که دیگر کسی اهمیت چندانی برای آن قائل نباشد، یعنی مشروعیت این سازمان نیز از بین رفته است.

جناب گوترش،

اگر واقعا به عنوان دبیرکل سازمان ملل دغدغه صلح و امنیت جهانی را دارید، از تریبون و قدرتی که در اختیار دارید استفاده کنید و نه تنها رژیم صهیونیستی را رسما محکوم کنید که فراتر از کلمات و عملا دست به اقدامات لازم برای توقف فوری جنگ در غزه و بازگشایی مرز رفح برای انتقال تمام وسایل مورد نیاز به فلسطین بزنید در غیر اینصورت بهتر است از جایگاه خود استعفا دهید تا خون کمتری بر دستان شما بماند.

سفر گوترش به مصر با محوریت درخواست برای آتش بس در غزهتاکید امیرعبداللهیان بر لزوم انجام اقدامات مؤثر علیه رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به گوترش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • اعزام دانشجویان بسیجی خراسان شمالی به اردوی جهادی
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به گوترش
  • مفاد نامه رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خطاب به وزیر کار