Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز،  زهرا سیفی در مزرعه ۲ هکتاری گوجه فرنگی خود موفق به تولید محصولی شد که میزان آلاینده ها همچون باقی مانده سموم و آفت کش ها، فلزات سنگین و ماکروتوکسیم ها در سطح پایینی بوده  و به عنوان محصول ارگانیک به شمار می رود.
نخستین دستورالعمل مصرف حد مجاز آلاینده ها (استاندار تشویقی) برای اولین بار در سال ۸۸ در قالب کارگروه مشترک تخصصی در جهاد کشاورزی تدوین و با تایید سازمان استاندارد مصوب و در کشور عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دستور العمل توسط سازمان ملی استاندارد و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بار سوم ویرایش شد و سرانجام در آبان ماه ۹۷ توسط سازمان ملی استاندارد به تمام استان ها ابلاغ و در بهمن همان سال از سوی وزیر جهاد کشاورزی برای اجرا به سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور ابلاغ شد.
تفاوت مهم صورت گرفته در نسخه جدید، این است که درفرایند صدور گواهی استاندارد تشویقی کشاورزی،‌ وظیفه بررسی تطبیق با استاندارد مربوطه از کلینیک های جهاد کشاورزی اخذ و به شرکت های بازرسی دارای صلاحیت واگذار شده است، در این میان شخصی تحت عنوان مدیر کنترل کیفیت در کنار تولیدکننده خواهد بود و فرآیند اجرایی کار نیز از طریق سامانه الکترونیک صورت می گیرد.
تولید محصولات گواهی شده را یکی از راهکارهای افزایش عملکرد توام با کیفیت و سلامت محصولات است.
مدیرکل استاندارد استان البرز درآیین رونمایی از پروانه استاندارد محصول گواهی شده کشاورزی و نشان کاربرد حد مجاز آلاینده ها  گفت: در ابتدا از این پروانه به عنوان پروانه و نشان محصول سالم یاد می شد که در مقابل آن محصول ناسالم است که شاید این محصولات غیرسالم نباشند برای همین عنوان محصول گواهی شده به این نشان و محصولات اطلاق می شود.
فتانه شکرالهی افزود: در سال ۱۳۹۶ قانون سازمان استاندارد ارتقا یافت و علاوه بر ارتقای جایگاه، قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تدوین شد و این قانون منجر به تغییر رویکرد در سازمان استاندارد شد.
وی اظهار داشت: با تغییر این رویکرد به این باور رسیدیم که دیگر ما تنها نیستیم و این قانون فقط برای سازمان استاندارد نیست و همه برای ارتقای کیفیت کالا نقش دارند که نقش برای زنان بیشتر است که محصولی ایمن و با کیفیت ارایه دهند.
شکرالهی با بیان اینکه در حوزه های زیادی با جهاد کشاورزی همکاری می کنیم، گفت: تغییر رویکرد از استاندارد اجباری به تشویقی نشان می دهد که این استاندارد دیگر به یک کالا اختصاص ندارد.
صدور گواهی حلال در البرز برای ۱۰ کالا
مدیرکل استاندارد البرز  با بیان اینکه علاوه بر پروانه نشان استاندارد، نشان حلال نیز صادر می شود، افزود: در هفته آینده برای ۱۰ کالا گواهی حلال در استان صادر می شود.
وی ادامه داد: صدور نشان استاندارد برای شرکت های دانش بنیان نیز شروع شده که برای این موضوع حدود ۱۰ تا ۱۲ پرونده به ما ارجاع شده و این در حالی است که این نشان ها اجباری نیست و همه می توانند به آن روی بیاورند.
 شکرالهی در خصوص نشان استاندارد محصول گواهی شده کشاورزی، گفت: اکنون با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های همکار و پتانسیل دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، نمونه آزمایش، تایید و نشان را به آن ها می دهیم.
وی با بیان اینکه دانش بنیان یک نشان همیشگی نیست، افزود: با همکاری جهاد کشاورزی نیز در خصوص حد مجاز آلاینده ها پروانه صادر کردیم که با این صدور پروانه ها، برندسازی اتفاق می افتد.
مدیرکل استاندارد استان البرز با بیان اینکه با برندسازی محصول به خود شخص تعلق می گیرد، اظهار داشت: نشان محصول کشاورزی به محصولات زراعی، باغی، گلخانه ای و قارچ خوراکی تعلق می گیرد که این نشان بر اساس آزمون های خاصی بر روی آن محصول صادر می شود.
وی اظهار امیدواری کرد که تمام محصولات کشاورزی با بسته بندی،  نشان و گواهی شده به دست مردم برسد تا مردم به این محصولات اعتماد کنند.
 با برنامه ریزی انجام شده  قرار است تا سال آینده نشان محصول گواهی شده برای پنج محصول  زراعی و باغی صادر شود.

46

کد خبر 1353317

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز استاندارد محصول گواهی شده کشاورزی حد مجاز آلاینده ها سازمان استاندارد مدیرکل استاندارد جهاد کشاورزی نشان استاندارد صادر می شود نشان محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

۶ محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی خیرالدین مشاور وزیر علوم رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، ۶ محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن)، هواساز دومرحله‌ای، گالینگور سنتی و مینی‌بوس بین شهری با حضور زلفی گل رونمایی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه رونمایی از محصولات فناورانه از دستاورد‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بازدید و با پژوهشگران و فناوران استان سمنان گفتگو کرد.

آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفر‌های استانی دولت سیزدهم، از فرودگاه وارد سمنان شد و از سوی حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از وزیران دولت سیزدهم نیز در شهرستان‌های مختلف استان سمنان به بازدید و بهره‌برداری از چند طرح پرداختند و امروز نیز وزیران مختلف به عنوان معین هر شهرستان، در ادامه برنامه‌های سفر دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان سمنان حضور می‌یابند.

با حضور رئیس جمهور جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، و نشست «حل مسئله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار شد.

افتتاح چند واحد صنعتی در گرمسار، بهره‌برداری از طرح پست ۶۳ کیلوولت و تقاطع غیرهمسطح، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی ۵۵ و ۲۰۵ هکتاری برای ساخت نهضت ملی مسکن، بازدید از ادامه روند اجرایی آزادراه حرم تا حرم، واگذاری بیش از ۲ هزار واحد از نهضت ملی مسکن، افتتاح چند مدرسه و پاسگاه حفاظت محیط زیست، از برنامه‌های دولتمردان سیزدهم در شهرستان‌های هشتگانه استان سمنان بود.

همچنین در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در استان سمنان اکنون ۵۵۵ طرح نیمه‌تمام وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفر‌های دور اول رئیس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیئت دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.


دیگر خبرها

  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه «کاربرد علامت استاندارد اجباری» در استان اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ پروانه « کابرد علامت استاندارد اجباری » در استان اردبیل
  • رونمایی از ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان