Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرجردی، توافق را بهترین حالت ورود به زندگی دانست و گفت: اغلب ازدواج های عاشقانه که منجر به طلاق می شود به دلیل ضعف زوجین در توافق بر سر تفاوت ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا مهرجردی» امروز(۲۷ بهمن) در کارگاه آموزشی «آشیانه» با اشاره به آیه ۲۱سوره مبارکه روم، آرامش جامع و تربیت نسل را از مزایای عمده ازدواج دانست و گفت: ازدواج و تشکیل خانواده معمولا به سه حالت میان زن و شوهر اتفاق می افتد؛ تفاهم با یکدیگر، توافق با یکدیگر و تعارض.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مدرس مباحث خانواده توافق را بهترین حالت ورود به زندگی معرفی و اظهار کرد: توافق یعنی به تفاهم رسیدن برای نحوه مواجهه با اختلافات و تفاوت ها چرا که زن و شوهر هر چقدر هم شبیه هم باشند دو فرد متفاوت هستند؛ اغلب ازدواج های عاشقانه که منجر به طلاق می شود به دلیل ضعف زوجین در توافق بر سر تفاوت ها است.

 

وی با بیان اینکه تعارض زمانی رخ می دهد که شما با همسرتان روی یک موضوع خاص، اختلاف نظر دارید و یکی از شما اصرار دارد که نظر دیگری را تغییر دهد، افزود:پایه و اساس مرد را اقتدار اوست،اگر اقتدار مرد حفظ شود می تواند هم به خانواده اش محبت کند و هم نظر مدیریت و برنامه ریزی داشته باشد و اگر زن همسرش را در این زمینه قبول نداشته و خودش وارد این حیطه شود، طبعا مرد کنار می کشد که این حالت هم مورد اعتراض زن واقع خواهد شد.

 

مهرجردی به مردان خاطرنشان کرد: اگر می خواهید زن لطافت، دلبری و طنازی داشته و خانه محل آرامش تان باشد باید تکیه گاه خوب و مطمئنی برای او باشید و در کنار شما احساس امنیت و صمیمیت داشته باشد.

 

این مدرس مباحث خانواده با بیان اینکه مهربانی کردن مرد نشانه حفظ اقتدار او از سوی همسرش است، افزود: مرد، مظهر اقتدار و نیاز و مدیر امورات خارج منزل و زن، مظهر ناز و مدیر امورات داخل منزل است.

 

وی در ادامه به رازهای نفوذ به قلب همسر اشاره و تصریح کرد: اولین راز برای خانم ها این است که اقتدار مرد و توانمندی هایش را پذیرفته و تایید و تحسین کنند؛ در این صورت نیاز ذاتی مرد به قدرت طلبی، به قدرت مدیریت در خانواده تبدیل خواهد شد.

 

مهرجردی ادامه داد: دومین راز این است که زن به همسرش ثابت کند وجودش به وجود مرد وابسته است؛ در این صورت مرد همه دنیا را به پایش می ریزد. سومین راز هم پذیرش مرد است به همانگونه که هست نه تلاش برای تغییر وی.

 

این مدرس مباحث خانواده توجه به ظرافت ها و هنرمندی های زن، صمیمی شدن و خوب گوش دادن و اولویت دادن به زن را از رازهای نفوذ مرد به قلب زن برشمرد و به مردان یادآور شد: برخی رفتارها مانند منت گذاشتن، مشورت نکردن با همسر و بی احترامی، اعتبار و ارزشمندی شما نزد همسرتان را از بین می برد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ضعف عشق بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی ازدواج دانشجویی مشهد ازدواج های عاشقانه توافق بر سر تفاوت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه رفتارهای دوگانه و بی اعتنایی به جان باختن ۳۳ هزار نفر در غزه منطق و رفتار غربی‌ها را نمایان‌تر کرد، ادامه داد: غرب در قبال جان باختن ۳۳ هزار نفر در غزه سکوت و آن را دفاع مشروع می‌خواند اما زمانی که ۶ نفر از نیروهای آشپزخانه جهانی توسط صهیونیست‌ها جان باختند، موضع گرفتند و آن را محکوم کردند و این نشان داد که آنها علیرغم آنچه مطرح می‌کنند، اعتقاد ندارد و صرفاً زمانی که خودشان و نیروهایشان مورد آسیب قرار می‌گیرند، موضع گیری می‌کنند و رفتار اسرائیل در قبال مردم غزه و ایران را دفاع مشروع می‌دانند.

وی با بیان اینکه ما هم از جان باختن نیروهای آشپزخانه جهانی متأثر شدیم، افزود: این حادثه ضمن اینکه ذات صهیونیست‌ها را به همه روشن کرد، رفتار دوگانه غرب و منطق پوشالی آنها را نیز برای مردم نشان داد.

شیخ جمالی، غرب دوگانگی رفتارش در قبال حمله صهیونیست‌ها به سفارت ایران در سوریه و تلافی این حمله از سوی ایران را نیز نمونه دیگری از منطق پوشالی آنها دانست.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس، تاکید کرد: ذات اسرائیل اشغالگری است و بیش از ۷ دهه است که زندگی مردم فلسطین را مورد هدف قرار داده و در حال از بین بردن است.

شیخ یوسف جمالی همچنین در حاشیه برپایی نماز جمعه با اشاره به سخنان پیش از خطبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مقوله سلامت را مهم ارزیابی کرد و از خیرین و مردم استان خواست در این زمینه با علوم پزشکی مشارکت کنند تا شرایط بهداشت و درمان رو به توسعه باشد.

کد خبر 6082664

دیگر خبرها

  • منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • قتل همسر اول به خاطر ازدواج دوم