Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@21:13:53 GMT

قطعی گسترده برق در گلستان به دلیل کاهش تولید گاز

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۰۷۰۵

قطعی گسترده برق در گلستان به دلیل کاهش تولید گاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: به دلیل کاهش تولید گاز، شاهد قطعی‌های گسترده در سطح استان هستیم.

علی‌اکبر نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص علت قطعی‌های ناگهانی گسترده برق در نقاط مختلف استان گلستان اظهار کرد: به طور معمول ما در فصل زمستان مشکل خاصی را در تولید برق نداریم چون ظرفیت نصب شده ما نزدیک ۸۰ هزار مگاوات است و در حال حاضر پیک مصرف ۳۸ هزار مگاوات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوعی که در حال حاضر باعث قطعی برق شده، مشکل در تولید گاز از طریق پالایشگاه‌ها است و گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد چون اولویت تامین گاز خانگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد: در حال حاضر به هر استانی سهمیه تولید داده‌اند که سهمیه استان گلستان ۱۰۰ مگاوات است و امیدوارم این مشکلاتی که وجود دارد زودتر برطرف شود که تامین گاز و برق برای مردم بدون مشکل انجام شود.

نصیری با قبول وجود خاموشی‌ها در نقاط مختلف استان گلستان در خصوص نبود وجود برنامه و اطلاع قبلی به مشترکان گفت: با توجه به اینکه عمده خاموشی‌های برنامه‌ای ما در تابستان است و این خاموشی بدون برنامه قبلی انجام شده نتوانستیم اطلاع‌رسانی از گذشته داشته باشیم.

وی اضافه کرد: صبح از ما تقاضای کاهش مصرف ۴۰ مگاواتی را داشتند که برنامه‌ریزی و اقدام لازم در این راستا انجام شد اما در ادامه ساعت به ساعت تقاضای افزایش قطعی برق بیشتر شد و چون این اتفاق افتاد نمی‌توانیم برنامه‌ریزی لازم در این راستا داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان تاکید کرد: من در حال حاضر تهران و در وزارت نیروی حاضر هستم و در حال پیگیری هستم که مشکل هر چه سریع‌تر حل شود.

نصیری با قبول نقدها و گلایه‌های مردمی گفت: من هم ناراحت هستم چون در تابستان که اوج مصرف را شاهد هستیم در پیک مصرف بیش از یک هزار مگاوات است و در حال حاضر بیشتر از ۴۰۰ مگاوات مصرف نداریم.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم که این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه کنیم که این مشکل کشوری است و از سطح استان فراتر است.

انتهای پیام/83004

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان گلستان تولید گاز برق قطعی برق مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هزار مگاوات استان گلستان حال حاضر تولید گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد

عربستان سعودی ابعاد گسترده پروژه بلندپروازانه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر لاین در شهر هوشمند نئوم را که در ابتدا قرار بود ۱۷۰ کیلومتر طول داشته باشد، تا ۹۸.۶ درصد کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عربستان سعودی از کاهش ۹۸.۶ درصدی ابعاد شهر لاین در نئوم خبر داد و اعلام کرد طرح اولیه برای پوشش منطقه‌ای به وسعت ۱۷۰ کیلومتر و پذیرایی از ۱.۵ میلیون نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ترسیم شده بود، اما پروژه لاین اکنون تنها ۲.۴ کیلومتر برای جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر وسعت خواهد داشت.

لاین بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولیعهد عربستان سعودی برای مقابله با چالش‌های زندگی شهری و ترویج روش‌های جایگزین زندگی، همچنین بلندپروازانه‌ترین پروژه در میان انبوهی از پروژه‌های بزرگ در سرتاسر عربستان سعودی بود که در میان چندین پروژه نئوم قرار دارد. بر اساس طرح‌های اولیه این شهر با دیوارهای شیشه‌ای با عرض چند صد متر، مساحتی معادل ۱۳ مایل مربع را اشغال می‌کند و با یک خط ریلی پرسرعت به‌هم متصل می‌شود.

با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد این پروژه بزرگ به دلیل محدودیت‌های مالی باید کوچک شود. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که صندوق دارایی مستقل پادشاهی هنوز بودجه کلی سال ۲۰۲۴ را برای منطقه اقتصادی نئوم تصویب نکرده است.

به این ترتیب در حالی که از ابتدا قرار بود لاین به‌صورت مرحله‌ای ساخته شود، هدف فعلی نشان‌دهنده عقب‌نشینی از برنامه‌های اولیه است و با انتشار اخباری مبنی بر کاهش احتمالی پروژه، حداقل یک پیمانکار شروع به اخراج کارگران از پروژه کرده است.

کاهش ابعاد لاین نشان می‌دهد که واقعیت‌های مالی تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهر هوشمند عربستان که در قالب طرحی ابتکاری و فراگیر برای متنوع‌سازی اقتصاد پادشاهی عربستان معرفی شده، در حال ایجاد نگرانی‌هایی در بالاترین سطوح دولت سعودی است که تلاش دارد برنامه بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود را محقق کند.

پروژه لاین همچنین با نگرانی‌های حقوق بشری روبه‌رو شده است، زیرا ساخت‌وساز آن مستلزم اخراج قبیله حویطات از سرزمین‌های مادری خود در منطقه تبوک است.

کد خبر 746893

دیگر خبرها

  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • چرا «شیر شتر» به مهم‌ترین نوشیدنی جهان تبدیل خواهد شد؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • مجلس به موضوع قطعی برق چاه‌های کشاورزی ورود کند
  • کاهش ۱۵ درصدی داوطلبان حاضر در کنکور ۱۴۰۳