Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهریان گفت: داوری کانون‌های راه‌یافته به مرحله نهایی، بر اساس اطلاعات و مستندات موجود از کانون، فعالیت‌های شاخص در گذشته و رتبه‌ها و عناوین کسب شده و دستاوردهای کانونها از امروز (۲۶ بهمن) آغاز شده و تا چهارشنبه (۳۰ بهمن) ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «مرتضی طاهریان» درگفت‌وگویی، اولین رویداد ملی فهما را فرصتی ارزشمند برای عرضه نمایی درخشان از توان عظیم و بی‌نظیر بچه‌های مسجد در عرصه‌ای سالم و رقابتی خواند و گفت: مرحله اول این رخداد فرهنگی هنری، با بارگذاری گزارشات، آثار و اطلاعات کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد آغاز شد که ارزیابی اولیه آن براساس امتیازات کانون‌ها در این سامانه قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، با اشاره به اینکه در این مرحله قریب به ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری اطلاعات خود را در سامانه ثبت کردند، افزود: ارزیابی کانون ها با اتمام مهلت بارگذاری و ثبت برنامه‌ها و فعالیت‌های آنها، از روز شنبه (۵ بهمن) آغاز شد.

 

 

 

وی راه‌یابی کانون‌ها به مرحله دوم را منطبق بر شاخص‌های اصلی و فرعی تعیین شده عنوان کرد و گفت: حداقل تعداد اعضا در کانون‌های شهری و روستایی، ارائه یک‌نمای کامل و جامع از کانون و کسب حداقل متوسط کشوری با حدود ۴ هزار امتیاز و همپنین اخذ میانگین کشوری در رشته‌ای که کانون قرار است مورد داوری قرار بگیرد؛ در شمار این شاخص‌ها قرار داشت که در نهایت ۱۲۰۰ کانون به مرحله بعد راه یافتند.

 

 

 

طاهریان، اظهار کرد: در این مرحله کانون ها براساس قابلیت و توانمندی‌های خود، اختیار این را داشتند که رشته مورد نظر را با اولویت برای داوری و ارزیابی به انتخاب خود اعلام کنند. این در حالی است که برخی از کانون ها به تناوب قابلیت داوری در۵ ، ۱۰، ۱۵ تا ۱۸ رشته را داشتند.

 

 

 

وی با اشاره به معرفی هیئت انتخاب جهت داوری کانون‌ها در رشته‌های مختلف، اذعان‌کرد: کارگروه ارتقای فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها متشکل از داوران برجسته و نام آشنای کشور با حضور حجت‌الاسلام «حمید محمدی»، «عباس سلیمی»، «مهدی قره‌شیخ لو» و «مجتبی کلباسی» در شاخص قرآن و عترت، «فرهاد قائمیان»، «سیدسعید سیدزاده» و «انسیه شاه حسینی» در بخش فیلم، «شهرام کرمی»، «کوروش زارعی» و «سیدحسین فنایی» در بخش نمایش و «شهروز حقی»، «امید عرفان‌پور» و «مسعود نکویی» در بخش سرود آثار و مستندات ارائه شده را ارزیابی و داوری می کند.

 

معاون ساماندهی‌وشبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، بیان‌کرد: در شاخص فرهنگ‌ کتاب و کتاب‌خوانی از حضور سرکار خانم «فهمیه باب‌الحوائجی»، «محسن حاجی زین‌العابدینی» و «ابراهیم حیدری» بهره گرفته شده است. حجج اسلام «میرمحمدیان»، «احمدی»، «گنابادی‌نژاد» و «روستاآزاد» نیز در شاخص پاسداشت مناسبت های ملی مذهبی فعالیت‌های کانون‌های راه یافته به این مرحله را داوری می‌کنند.

 

 

 

 

 

وی اضافه کرد: در شاخص خلاقیت و نوآوری نیز با حضور «حسین اسدی»، «مهدی عباسی» و «روح الله رازینی»، در شاخص فضای مجازی با بهره‌گیری از حضور «بهروز مینایی»، «محمدرضا بهمنی»، «رضا باقری‌اصل» و در شاخص غنی سازی اوقات فراغت با قضاوت و داوری حجت‌الاسلام «حجت‌الله ذاکر»، «امیرحسین آل‌اسحاق»، «رضا برزگر» و «شعبانعلی رمضانیان» عملکرد کانون‌های مساجد بررسی می شود.

 

 

 

طاهریان، با اشاره به نقش محوری هیئت انتخاب در ارزیابی ها و انتخاب کانون‌های برتر جهت راه‌یابی به مرحله پایانی، گفت: داوری کانون‌های راه‌یافته به مرحله نهایی، براساس اطلاعات و مستندات موجود از کانون و سوابق موجود از جشنواره‌ها، فعالیت‌های شاخص در گذشته و رتبه‌ها و عناوین کسب شده، از روز شنبه ( ۲۶ بهمن) آغاز شده و تا روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) ادامه می یابد.

 

 

 

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که حداقل نیمی از یک هزار و ۲۰۰ کانون راه یافته به این مرحله، از سوی هیئت انتخاب، شناسایی شده و بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کانون به مرحله نهایی داوری راه یابند.

 

 

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی‌کانون‌های مساجد، از بررسی اعتراضات داوری ها در بخش رسیدگی به شکایات سامانه بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: چهره‌های برتر کانونی در ایام ولادت حضرت جواد(علیه‌السلام) تا میلاد با سعادت امیرالمومنان علی(علیه‌السلام) معرفی می شوند. پیش‌بینی ما تجلیل از حداکثر ۱۸۰ کانون در ۱۸ عرصه است.

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه رویداد ملی فهما مقدمه‌ای برای استقرار نظام جامع فهما بود، اذعان کرد: زیرساخت‌های این نظام جامع از اواخر سال ۹۶ شکل گرفت و از اوایل مهر ماه امسال با مشارکت کانون ها در بارگذاری گزارشات و فعالیت‌های خود در سامانه بچه‌های مسجد، گام اول برداشته شد و تا بهمن ماه این روند ادامه پیدا کرده است.

 

 

 

طاهریان، با بیان اینکه رویداد فهما استمرار داشته و تمام فعالیت ها در این سامانه ثبت می‌شود، اظهار کرد:  اولین رویداد ملی فهما از برکات استقرار این نظام جامع است که امروز براساس اطلاعات موجود در سامانه می‌توانیم میوه‌های استقرار نظام جامع فهما را برداشت کنیم.

 

 

 

وی در پایان گفت: حمایت‌هایی که قرار است از کانون‌ها داشته باشیم براساس مستندات، گزارشات و فعالیت‌های ثبت شده درهمین سامانه و پرتال بچه‌های مسجد خواهد بود.

 

 

 

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سامانه بچه های مسجد معاون ساماندهی داوری کانون ها مرحله نهایی هیئت انتخاب کانون ها نظام جامع ۳۰ بهمن آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت