Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان از ساعت 16 امروز 27 بهمن ماه سال 1398 در چاردهمین نشست خبری خود در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری پذیرای اصحاب رسانه و مطبوعات داخلی و خارجی است.

به گزارش خرداد، اهم اظهارات روحانی به نقل از خبرگزاری های کشور را در ادامه می خوانید.
روحانی در سخنرانی ابتدایی خود خاطر نشان کرد:
*سالی که گذشت، مثل سال قبل سال پرماجرایی برای ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آغاز سال  با سیل در ۲۵ استان کشور مواجه بودیم که حادثه‌ای بی سابقه در تاریخ ایران بود و بعد هم حوادث طبیعی غیرمترقبه دیگری  رخ داد. شهادت سردار سلیمانی که برای همه مردم ما یک واقعه بسیار سخت بود و در عین‌حال حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع ایشان نشان داد که مسیری که انتخاب کردند ادامه خواهند داد. همچنین حادثه هواپیمای اوکراینی که موجب تاثر همه مردم شد و حادثه‌ کرمان که برخی از هموطنان جان خود را از دست دادند.
*تحریم ها ثمری برای دشمنان ما نخواهد داشت،  آنان می خواهند با فشار حداکثری به ما شرایطی را ایجاد کنند که دولت با ضعف به میز مذاکره برود اما این نشدنی است. ما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نمی رویم.
*علی رغم تحریم و فشار داریم اقتصاد بدون نفت را برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی تجربه می‌کنیم و دیدیم که کشور بدون نفت قابل اداره است
*ما سال آینده هم همین روند را با قدرت ادامه می دهیم و بالاخره این دشمن خواهد بود که پای میز مذاکره باز می‌گردد و در شرایط عادلانه به میز مذاکره باز می‌گردند کما اینکه در گذشته هم آنها بودند که به میز مذاکره برگشتند، البته الان هم از ما می خواهند مذاکره کنیم، ولی شرایط عادلانه باید حاکم باشد.*سال آینده سال خوبی خواهد بود و پیشرفت اقتصادی خواهیم داشت و روند خود را ادامه می دهیم و در برابر این مشکلات تحریمی دشمن ایستادگی خواهیم کرد.
روحانی پس از این اظهارات به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت:

روحانی در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه خبر مبنی بر طرح پیشنهادی ایران به سازمان ملل در رابطه با طرح صلح هرمز، گفت: برای همه جهانیان روشن است که در این منطقه صلح و ثبات بدون مشارکت و حضور ایران امکان ناپذیر است.

*ما همواره دنبال امنیت در این منطقه بودیم. شهید سلیمانی ما جزو سردارانی بود که دنبال ثبات و امنیت در خاورمیانه و خلیج فارس بود. آخرین تلاشش هم در مسیر گفت و گو با نخست وزیر عراق بود که ناجوانمردانه به شهادتش رساندند.

*معتقد هستیم که کشورهای منطقه باید به صلح در منطقه استقرار ببخشند و همه کشورهای منطقه باید از صلح در منطقه برخوردار باشند. اگر بخواهیم برخی کشورها از صلح برخوردار  باشند و برخی نه، به صلح پایدار نخواهیم رسید.

*برای ما فرقی نمی کند چه حزبی در آمریکا حاکم باشد. منافع ملی برای ما مهم است. یک گروه در آمریکا معتقد است با فشار می تواند ایران را مجبور کند که آنچه می خواهیم انجام دهند و گروهی هم می‌گویند باید مذاکره شود در دولت قبلی آمریکا این توافق انجام شد که سخت هم بود، اما در زمان اجرای آن گروه دوم بر سر کار آمد و راهکار خود را تحمیل کردن مواردی به ایران اعلام کرد نه اینکه بخواهد با ایران توافق کند.

*روحانی در پاسخ به شایعه استعفا؛ استعفا معنا ندارد ، از آغاز انتخابات به مردم وعده‌هایی دادیم و پای وعده خود تا پایان هستیم. دولت پای عهد خود تا ساعت آخر خواهد بود.

* آنها می‌خواستند مردم را در شرایطی قرار دهند که فکر کنند بدون آمریکا نمی‌توانیم زندگی خود را ادامه دهیم اما همه دیدند ما تحت فشار زندگی را با مشکل گذراندیم بنابراین اینکه دولت بعدی چه کسی است طرح و برنامه ما یکی بوده که گفتیم اگر آمریکا به برجام برگردد باز هم در چهارچوب ۵+۱ می‌تواند مذاکره کند.

* امروز شاهد شور و نشاطی در جامعه هستیم و می‌خواهیم به حداکثر برسد. حتما انتخابات پرشور به نفع همه است. حتما امریکایی ها از انتخابات با حضور حداکثری خوشحال نمی شوند.

*در گزارشی که وزارت کشور به من داد، اعلام کرد هفتاد حوزه رقابتی نیست. من امروز ظهر پرسیدم آخرین گزارشی که دادند فقط ۴۴ حوزه رقابتی نیست. این برای من خیلی خوشحال کننده بود.

*دولت درانتخابات هیچ دخالتی ندارد، ما هیچ لیستی نداریم، روحانی هم هیچ لیستی ندارد. امیدوارم ما با مجلسی بسیار خوب و با روحیه جدید رو به رو باشیم.

*هیچ وقت به دنبال استعفا نبودم، ولی در همان روزهای اول دولت در حالی که هنوز مراسم تحلیف انجام نشده بود و مسائل اقتصادی آن روز مطرح بود خدمت رهبری گفتم که اگر کسی یا دولت بهتری وجود دارد که می تواند خدمت کند من حاضرم کنار بروم، اما ایشان شدیداً رد کردند و گفتند دوست دارم تا آخرین روز خدمت کنید.

* در سال ۹۷ هم باز به دلیل مسائلی که در دولت پیش آمد همین موضوع را با ایشان مطرح کردم و ایشان این بار گفتند که من حتی یک ساعت زودتر هم اجازه نمی دهم که کار دولت خاتمه یابد. من این شایعه را شدیداً تکذیب می‌کنم، دولت تا آخرین روز پای کار خود می‌ماند.

*همواره کشورهایی بودند که برای ما پیغام هایی در  زمینه مذاکره با عربستان می آوردند مثل پاکستان، عراق و کشورهای اروپایی. ما همیشه پاسخ دادیم که مشکل ما پیچیده نیست و هر زمان عربستان آماده باشد آماده گفت‌وگو هستیم.

*عربستان فکر می کرد یمن را با چند هفته یا چند ماه می تواند تسلیم کند؛ اما تا امروز هم خودش گرفتار و هم مردم یمن را گرفتار کرده است.

* البته اگر عربستان دست از تجاوزش در یمن بردارد شرایط برای گفت و گو و مصالحه آماده‌ تر خواهد بود. ما معتقدیم مسئله  یمن باید به خود مردم یمن واگذار شود و کشورهایی که دخالت کردند غرامت بدهند.

*من هیچ موقع انتخابات را زیر سوال نبردم و نمی برم،انتخابات رکن رکین است و همه ارکان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با انتخابات روی کار آمده‌اند. همه حرف من از روز اول این بوده که نگذاریم انتخابات تبدیل به انتصابات شود.

تکمیل می شود....

برچسب ها: نشست خبری ، حسن روحانی ، تحریم

منبع: خرداد

کلیدواژه: نشست خبری حسن روحانی تحریم میز مذاکره باز پای میز مذاکره میز مذاکره هیچ لیستی نشست خبری برای ما ما هیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المیادین: هنیه ظهر امروز در تهران کنفرانس خبری برگزار می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری المیادین بامداد امروز خبر داد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه‌شنبه به تهران سفر خواهد کرد.

بر اساس اعلام المیادین، هنیه در تهران با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران دیدار خواهد کرد و پس از آن کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

 سفر هنیه به تهران پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش‌بس فوری در باریکه غزه صورت می‌گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

آمریکا تهدید کرده بود در صورتی که متن پیش نویس قطعنامه تعدیل نشود و عبارت آتش‌بس دائم با آتش‌بس تغییر نکند، این قطعنامه را رد خواهد کرد.

سرانجام پس از انجام تعدیل، این قطعنامه با رای مثبت ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • روحانی: به‌موقع بایستیم و بجنگیم، به‌موقع باید صلح کنیم
  • تشدید تلاطم دریا در خلیج فارس از بعدازظهر و شب، ۷ فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز
  • المیادین: هنیه ظهر امروز در تهران کنفرانس خبری برگزار می‌کند
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!
  • دومین سفر هنیه به ایران از ابتدای جنگ/ هنیه امروز به تهران می‌آید