Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، در ابتدای این نشست خبری، با تبریک ایام میلاد با سعادت دخت پیامبر اسلام(ص) حضرت صدیقه کبری(ع)، از ملت بزرگ ایران به خاطر حضور پرشورشان در راهپیمایی 22 بهمن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سپاسگزاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی با برشمردن حوادث سخت و تلخ یکسال گذشته در کشور، گفت: سالی که گذشت و رو به پایان آن هستیم مثل سال 97، سال پر ماجرایی برای مردم بزرگ ایران بود. در آغاز امسال با حادثه سیل بی سابقه در کشور که 25 استان را دربرگرفت و همچنین حوادث طبیعی دیگر مواجه بودیم .

وی افزود: شهادت ناجوانمردانه سردار بزرگ شهید سلیمانی که تحمل آن  برای همه مردم ما بسیار سخت بود و در عین حال حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع این شهید نشان داد که مردم، مسیر و راهی که انتخاب کرده‌اند، به درستی ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور همچنین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که موجب تأثر همه مردم بزرگوار ایران شد و حادثه کرمان در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی که عده‌ای از عزیزان و هموطنان جان خود را از دست دادند را از دیگر حوادث تلخ امسال عنوان کرد و افزود: در برابر همه این حوادث سخت، مردم ما در طول سال 98 تا امروز و همچنین سال 97 ایستادگی و مقاومت بی‌نظیری را در برابر فشارهای خارجی از خود نشان دادند.

روحانی تصریح کرد: برغم اینکه بدخواهان می‌خواستند ما امسال با شرایط غیرقابل تحمل مواجه شویم،خوشبختانه مشکلات ما امسال کمتر از سال گذشته است و با وجود اینکه شرایط در مجموع از سال گذشته سخت‌تر است اما همه شاخص‌ها از لحاظ اجتماعی، امنیتی و اقتصادی نشان می‌دهد که موضوع فشار حداکثری آمریکا را پشت سر گذاشته‌ایم.

رئیس جمهور تاکید کرد: بی‌تردید آمریکایی‌ها امروز به این نتیجه رسیده اند که مسیر و استراتژی که انتخاب کرده بودند با محاسبه غلط بوده و نسبت به ملت بزرگ ایران تأثیرگذار نخواهد بود.

روحانی افزود: البته تحریم ها به طور طبیعی مشکلاتی را برای مردم بوجود می‌آورد و از این نظر ممکن است در زندگی مردم اثر داشته باشد اما این تحریم‌ها بی‌ثمر خواهد بود و ثمری برای دشمنان ما نخواهند داشت.

رئیس جمهور اظهار داشت: آنها فکر می‌کنند که با فشار حداکثری می‌توانند در حال ضعف ما را پای میز مذاکره ببرند و تمام هدف آمریکا همین است که با فشار حداکثری درحالی که مردم در مسیر سختی فراوان و استیصال قرار گرفتند، دولت با ضعف در برابر میز مذاکره حضور پیدا کند اما این کار امکان ناپذیر است.

روحانی تاکید کرد: ما با قدرت و توانمندی و با عزت در برابر دنیا سخن حق‌مان را به صراحت بیان می‌کنیم اما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت.

رئیس جمهور اظهارداشت: وقتی آمار را با 5 الی 6  یا 8 سال قبل این دولت یا سال‌های قبل این دولت مقایسه کنیم، می بینیم علی‌رغم تحریم و فشار ، اولین بار است در تاریخ ایران اقتصاد بدون نفت را در سال 97 و 98 تجربه می‌کنیم. هیچ‌زمانی در تاریخ ایران هیچ دولتی اقتصاد بدون نفت را تجربه نکرده است، اما در سال 97 و بویژه در سال 98 اقتصاد بدون نفت را تجربه کردیم و دیدیم که کشور بدون نفت قابل اداره است.

روحانی ادامه داد: البته ممکن است پیشرفت‌های ما نسبت به اهدافی که دولت یازدهم و آغاز دولت دوازدهم و این دولت ترسیم کرده بود، کند شده باشد، اما وقتی آمار و ارقام را مقایسه می‌کنیم در بخش انرژی، نفت، گاز،‌برق، کشاورزی، گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت و معدن، خدمات و آموزش و سلامت، شرایط نسبتاً‌ مناسب است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با مقایسه آمار و ارقام با سال‌های قبل به خوبی درمی یابیم که اولاً ملت ما تا چه حد فداکارانه در این 2 سال در صحنه بودند و ثانیاً خادمان مردم و کارگزاران دولت در سراسر کشور تلاش و کوشش خودشان را به خوبی انجام دادند.

روحانی تصریح کرد: پیام من در سخن کوتاه آغاز مصاحبه تشکر از مردم بزرگ ایران و اعلام این نکته به مردم است که سال آینده هم با همین توانمندی و قدرتمندی مسیر را ادامه خواهیم داد و بالاخره مثل گذشته روزی ما دشمن را مجبور خواهیم کرد که پای میز مذاکره بیاید کما اینکه مذاکرات‌مان در سال های 92 و 93 هم آنها بودند که پای میز مذاکره آمدند و از ما درخواست مذاکره کردند.

رئیس جمهور افزود: البته امروز هم از ما درخواست مذاکره می‌کنند، اما باید به شرایط عادلانه برگردند تا این کار امکان‌پذیر باشد.

روحانی اظهار داشت: مسیر ما، مسیر ایستادگی، مقاومت و پیشرفت در سال آینده خواهد بود و آنها که برای سال آینده تبلیغ می‌کنند، تبلیغات نادرست می‌کنند؛ همانطور که در سال 97 تبلیغ کرده بودند ایران به تورم 3 رقمی می‌رسد و دیدیم در سال 97 چنین نشد و در 98 توانستیم آن را تا امروز در مسیر درستی قرار دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: سال آینده هم این مسیر را ادامه خواهیم داد و رشد اقتصادی و مسیر کنترل تورم بهتر خواهد بود؛ پیام من این است که سال آینده سال خوبی خواهد بود و از مردم بسیار شریف ایران به خاطر ایستادگی آنان در روزهای سخت زندگی در برابر فشارهای دشمن تشکر می کنم.

روحانی در ادامه به پرسش های خبرنگاران حاضر در این نشست خبری پاسخ داد.

خبر تکمیل می شود...

منبع: تقریب

کلیدواژه: اقتصاد بدون نفت پای میز مذاکره فشار حداکثری بزرگ ایران مردم بزرگ سال آینده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. 

جو بایدن تصریح کرد: آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشورهای عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

وزارت دارایی آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برنامه پهپادی و صنعت فولاد و شرکت‌های خودروسازی ایران به اتهام نقش داشتن در حمله به اسرائیل تحریم کرده است.

کد خبر 6082045

دیگر خبرها

  • علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • احمدی‌نژاد: عملیات نظامی علیه اسرائیل حق ایران بود
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد