Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@00:07:43 GMT

سناریوهای سه گانه ترکیه در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۱۰۴۵

سناریوهای سه گانه ترکیه در شمال سوریه

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این گزارش ، با توجه به تحولات روی داده در شمال سوریه هم اکنون برای ترکیه در ارتباط با پرونده شهر ادلب فقط سه سناریو باقی مانده است و آنکارا به ناچار می بایست جهت حل و فصل مسائل یکی از آنها را برگزیند.

** اولین سناریو

نیروهای سوریه معمولا پس از بازپس گیری مناطق از آنها عقب نشینی نمی کنند بلکه برعکس به تثبیت مواضع جدید خود می پردازد و به همین دلیل ترکیه برای به اجرا درآوردن توافقنامه سوچی در مورد منطقه ۲ واقع در جنوب جاده M۴ به دنبال مذاکره برای یافتن فرصت دیگری است تا به سرنوشت منطقه واقع در شرق جاده M۵ دچار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه نیز می تواند با این امر موافقت کند به شرط آنکه نهادهای دولتی سوریه در منطقه مزبور فعالیت خود را از سر گیرند و در صورت ناکام ماندن تلاش اخیر ترکیه امکان انجام عملیات نظامی برای ارتش سوریه وجود داشته باشد.

اما در ارتباط با مناطق واقع در شمال و غرب دو جاده بین المللی واقع در مسافت ۳۰ کیلومتری مرزهای ( ۱ ) باید گفت که ترکیه تدابیر خاص خود را اتخاذ خواهد کرد و در انتظار راه حل سیاسی منتظر خواهد ماند به شرط آنکه طی مدت یاد شده پرونده گروه های تروریستی و اتباع غیر سوری در منطقه یاد شده بسته شود.

** دومین سناریو

اما دومین سناریو پیش روی ترکیه درگیری نظامی با نظام سوریه است که اگر روی دهد در آن صورت موضع روسیه در بهترین شرایط بی طرف ماندن است و در عین حال به نیروهای ترکیه اجازه استفاده از نیروی هوایی را نخواهد داد. در آن صورت ترکیه بدون شک در تمامی سطوح انسانی و اقتصادی و سیاسی تحمل بر دوش گرفتن هزینه های گزاف چنین جنگی را نخواهد داشت اما نظام سوریه چیزی برای از دست دادن ندارد و از سوی ائتلافی حمایت می شود که از بیروت تا تهران امتداد یافته است و صلابت مواضع خود را طی ۹ سال جنگ در سوریه به اثبات رسانده است.

** سومین سناریو

اما سومین سناریو آن است که نظام سوریه به تهدیدهای ترکیه تن در دهد و به پشت مناطق برج های مراقبت ترکیه عقب نشینی کند و نهادهای دولتی سوریه نیز در مناطق یاد شده فعالیت خود را از سرگیرند . البته تحقق یافتن چنین سناریویی سخت و دشوار است زیرا نظام سوریه در نتیجه پاسخ قاطع خود به گلوله باران ترکیه روحیه گرفته است و علاوه بر آن دمشق یقین دارد که ترکیه بدون در نظر گرفتن عواقب و پیامدها اقدام به هیچ کاری نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه سوریه حمله نظامی نظام سوریه یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا

­

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در نشست امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت شورا ، گزارش تجمیعی طرح‌های توسعه محلی سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران را به اعضای شورا ارائه می‌کند.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، امروز در دویست و بیست نهمین جلسه شورا، گزارش حسابرسی شرکت‌های نوسازی عباس آباد، یادمان سازه، کنترل ترافیک تهران و شرکت ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهر تهران برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: حسابرس رسمی شورا نیز گزارش حسابرسی مؤسسه فناوران شهر تهران و همچنین سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران را برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • اجرای ۴۲۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • ناپدید شدن ۲۰۰۰ فلسطینی در مناطق مختلف غزه/ کشف گور جمعی در خان‌یونس/ ارتش اسرائیل در رفح
  • راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در مناطق ۱۱ گانه شیراز
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا