Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@11:53:47 GMT

برپایی جشن «فاطمه فاطمه» در مسجد دهلی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۱۲۵۸

برپایی جشن «فاطمه فاطمه» در مسجد دهلی

جشن میلاد حضرت زهرا (ع) با عنوان فاطمه فاطمه به همت انجمن دانشجویان کارگیل در مسجد باب‌العلم دهلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام شاکری، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در هند؛ قمر حسنین رضوی،‌ مدیر جامعه فاطمه دهلی؛ حجت‌الاسلام اختر عباس جون،‌ کارشناس مذهبی و جمعی از دانشجویان مقیم کارگیل و محبان اهل بیت(ع) در این جشن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاکری در این جشن به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: از فضائل آن بانو این است که فرشته وحی بر وی نازل شد و وحی را پس از رحلت پیامبر(ص) بر قلب ایشان نازل کرد. تا هنگامی که حضرت صدیقه(س) زنده بودند، جبرئیل به زمین می‌آمد، ولی پس از شهادت وی،‌ این فرشته مقرب الهی دیگر به زمین نیامد.

 

وی اظهار کرد: نزول وحی بر قلب حضرت زهرا(س) سبب شکل‌گیری صحیفه فاطمی شد؛ صحیفه‌ای که ما ندیده و نمی‌شناسیم و نزد امام زمان(عج) است و همه وقایع عالم از زمان حضرت آدم تا آخرین موجود در این عالم در آن صحیفه درج شده است. این اثر به برکت وجود حضرت زهرا موجودیت پیدا کرده است.

 

شاکری افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) بهترین و کاملترین الگو برای زنان و مردان است. بر همین اساس باید این شخصیت را به‌درستی بشناسیم تا راه سعادت را پیدا کنیم.

 

وی خطاب به سردمداران غرب گفت: الگوی ما این بانوی نمونه است؛ زیرا او برای ما معیار راستی و درستی است و در رسیدن به کمال، زن و مرد وجود ندارد. در آنچه که خدا، قرآن و اهل بیت(ع) به ما آموخته‌اند آمده که معیار ارزش انسان، کرامت و تقوا است و این موضوع به جنسیت مربوط نیست و این رویکرد بهترین و متعالی‌ترین نگاه به زن است.

 

در ادامه دیگر سخنرانان نیز به تبیین شخصیت آن حضرت پرداختند و مردم به‌ویژه جوانان را به مطالعه و شناخت شخصیت حضرت زهرا(س) فراخواندند. در ادامه، چند نفر از دانشجویان مقالات خود را درباره زندگی و شخصیت حضرت فاطمه قرائت کردند.

 

در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از آثار نقاشی و صنایع دستی دانشجویان برگزار شده بود و به نفراتی که در مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی با موضوع حضرت زهرا(س) رتبه کسب کرده بودند جوایزی اهدا شد.

 

برگزاری جشن در کارگیل

همچنین مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) و بزرگداشت روز زن به همت بانوان شیعه در کارگیل برگزار شد.

 

این جشن هر سال با حضور بانوان کارگیل و شهرهای اطراف این منطقه برپا می‌شود. هزاران نفر از بانوان این منطقه به همین مناسبت در دو مرکز بسیج زینبیون مؤسسه یادبود امام خمینی(ره) و هیئت فاطمیه انجمن جمعیت علمای اثنی‌عشری گرد هم آمدند.

 

بانوان در این جشن به اجرای سرود، مدح‌خوانی، شعرخوانی و ... پرداختند. همچنین بانوان فارغ‌التحصیل حوزه علمیه هند در این جشن به ایراد سخن پرداختند و شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) را تبیین کردند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دهلی جشن فاطمه فاطمه جشن شخصیت حضرت زهرا س برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ برپایی سفره‌های افطاری ساده در یزد

 مزیدی عضو هیئت امنای مسجد فرط یزد گفت: افطاری دادن به ویژه برپایی سفره‌های افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان از گذشته تا به امروز در فرهنگ کشور ما وجود داشته و این امر سنت پسندیده‌ای است.

وی افزود: سفره افطاری مسجد فرط به صورت ساده و بی آلایش پهن می‌شود و هر شب یکی از بازاریان بانی مراسم می‌شود.

 مزیدی ادامه داد:هدف از برگزاری این اقدام، تقویت روحیه معنوی روزه داران به ویژه نسل جوان و استفاده از ظرفیت معنوی مساجد است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد
  • زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه‌ها
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • دختران بابلی در تیم ملی فوتبال جوانان
  • ترویج فرهنگ برپایی سفره‌های افطاری ساده در یزد
  • ترویج فرهنگ برپایی سفره های افطاری ساده در یزد
  • تجلیل از بانوان فعال قرآنی و سفره افطاری روزه اولی ها در مراغه
  • سید حسن خمینی: خانم زهرا شجاعی از زمره بانوان پیش گام و تأثیرگذار بود