Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از آماده سازی روستای درک برای میزبانی از گردشگران در ایام نوروز خبر داد.

آریا نارویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار کرد: تکمیل زیرساخت های گردشگری منطقه درک در سال جاری یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی استان است که قرار است تا پایان سال و به منظور رفاه گردشگران و مسافران نوروزی به بهره ‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به استقبال گردشگران از سواحل زیبای استان تامین زیرساخت های این منطقه یکی از ملزومات است که در این راستا احداث پارکینگ به مساحت ۲ هزار متر مربع، روشنایی معابر جاده ساحلی با پیشرفت ۱۰۰ درصد و نیز احداث محل استراحت موقت در ایام نوروز در منطقه درک اجرایی خواهد شد.

وی گفت: عملیات اجرایی مجموعه گردشگری، اقامتی، پذیرایی در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در حال اجر و در مرحله خاکریزی و تجهیز کارگاه است.

نوری بیان کرد: روستای دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک و در ۱۸۰ کیلومتری جنوب چابهار واقع شده است و یکی از مناطق بکر استان سیستان و بلوچستان و حتی کشور است که در سالهای اخیر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

انتهای پیام/3139
 

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری سیستان و بلوچستان میراث فرهنگی سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان ایام نوروز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون بیش از هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف وارد این استان شده اند.

او افزود: در این مدت شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندر انزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته جهانی، این گردشگران در طول اقامت خود در استان گیلان در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان اقامت داشتند.

او با بیان اینکه سطح اشغال تخت‌های واحد‌های اقامتی در طول سفر‌های نوروزی به بیش از ۱۰۰ درصد رسید، تصریح کرد: این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان گیلان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان همچنین گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بنا‌های تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و ... در افزایش این بازدید‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان