Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس توافقنانه دو جانبه میان رم و طرابلس که برای سه سال دیگر تمدید شد، لیبی در قبال دریافت کمک‌های مالی و پزشکی و همچنین قایق‌های تندرو از ایتالیا، هزاران آواره را در اردوگاه‌ها نگه داشت و مانع از عزیمت آن‌ها به طرف این کشور می‌شود. این در حالی است که نهاد‌های بین المللی حقوق بشری به شدت به این توافقنامه معترضند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ریکاردو نوری سخنگوی سازمان عفو بین الملل در ایتالیا گفت: ایتالیا نباید همدست جنایت‌ها باشد که در لیبی در قبال آوارگان و مهاجران اعمال می‌شود. هم اکنون ده‌ها هزار مهاجر آفریقایی و آواره فراری از جنگ در اردوگاه‌های غیر انسانی و بسیار شلوغ در لیبی با کمک‌های مالی و تسلیحاتی ایتالیا نگهداری و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

به گفته کارشناسان، سیاست‌های ضد مهاجرتی در ایتالیا همچنان ادامه دارد.

در سال گذشته میلادی بیش از ۱۳۰۰ آواره در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

ادامه سیاست‌های سختگیرانه دولت ایتالیا ضد آوارگان و مهاجران به خوبی نشان می‌دهد که این کشور نیز مانند دیگر کشور‌های غربی، از قاعده استفاده ابزاری از حقوق بشر در راه منافع خود و چشم پوشی از نقض آن در مواردی که مقرون به صرفه باشد، مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: تصاویر حمید معصومی‌نژاد از نصب پوسترهای سردار سلیمانی در شهرهای بزرگ ایتالیا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا حمید معصومی نژاد دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیته سه‌جانبه مشترک قضائی مقابله با تروریسم در رأس یک هیئت قضائی به سوریه سفر کرده است، با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی در این دیدار با اشاره به دیدار هیئت قضائی جمهوری اسلامی ایران از سوریه برای توسعه و همکاری‌های حقوقی و قضائی بین دو کشور و همچنین توسعه همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم از طریق کمیته سه‌جانبه مشترک بین ایران، سوریه و عراق، اظهار کرد: سه کشور قربانی تروریسم و اقدام‌های تروریستی هستند؛ در جلسه با رئیس مجلس سوریه گزارشی از نخستین کمیته مشترک ارائه شد.

وی ضمن اشاره به مرور روابط راهبردی دو کشور و تحولات اخیر، گفت: روابط ایران و سوریه راهبردی و بسیار دوستانه است؛ دشمنان و جبهه استکباری با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌شان، در پیشبرد برنامه‌های خود ناکام ماندند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: در این دیدار، حمله جنایت‌کارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد اقدام رژیم اشغالگر کاملاً مغایر با تعهدات و اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و پاسخ ایران به رژیم اسرائیل کاملاً مطابق با اصول منشور ملل متحد در چارچوب حق دفاع مشروع صورت گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت: در این جلسه تاکید شد کشورهای غربی و آمریکا باید سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز خود را در قبال این مسائل کنار بگذارند؛ متأسفانه آن‌ها به جای محکوم کردن این جنایت‌ها، به حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

غریب‌آبادی در ادامه سفر خود به سوریه، دیدارهای جداگانه‌ای نیز با دبیر شورای امنیت ملی و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور برای بحث و بررسی درباره مقابله با گروهک‌های تروریستی و حامیان آن‌ها داشت.

کد خبر 6081639

دیگر خبرها

  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • ادامه جنگ داخلی در سودان؛ روزانه 20 هزار نفر آواره می‌شوند
  • هشدار ارتش رژیم صهیونیستی درباره بازگشت آوارگان به شمال غزه