Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به عملکرد موفق استان در جذب سرمایه گذار گفت: در سال جاری ۵ طرح به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار در استان به تصویب رسید.

سعید فرخی امروز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه در جلسه بررسی مشکلات سرمایه گذاران نیروگاه های خورشیدی در سطح استان مرکزی با بیان اینکه لازم است گزارشی از وضعیت پروژه‌های در دست اجرا در کشور در اختیار داشته باشیم، اظهار کرد: بیش از سه میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون در استان مرکزی تصویب شده است که نشانگر پویایی حوزه اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: براساس آمار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان مرکزی، از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون معادل ۳ میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی مصوب شده که تا به امروز حدود ۳۰۴ میلیون دلار به استان وارد شده است.

فرخی با بیان اینکه این میزان سرمایه‌گذاری در قالب ۵۶ طرح اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان مرکزی تصویب و برخی نیز اجرایی شده است، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی وارد شده به استان مرکزی در شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و آشتیان توزیع شده و بخش عمده آن در حوزه‌های انرژی، صنعت، کشاورزی و خدمات جذب شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۸ نیروگاه برق خورشیدی در استان با توان تولید ۲۳۲ مگاوات برق، گفت: بیشترین متقاضی احداث این نیروگاه‌ها در شهرستان خمین است که می‌تواند به ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی این شهرستان کمک کند. البته یکی از عمده‌ترین مشکلات این نیروگاه‌ها تامین مالی است که می‌توان از ظرفیت استان و صندوق توسعه ملی در این راستا استفاده کرد.

معاون استاندار بیان کرد: در سه سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان مرکزی به تصویب رسیده که افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی در این حوزه را به دنبال داشته و به لحاظ حجم و تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی با دوره‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

فرخی با اشاره به اینکه استان مرکزی امسال میزبان پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید به ارزش یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار در زمینه‌های مختلف اقتصادی است که به تصویب رسیده، افزود: عملکرد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مطلوب است و با توجه به روند فعلی وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان در زمره موفق‌ترین استان‌های کشور در جلب و جذب سرمایه‌گذاری هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نيروگاه خورشيدي سرمایه گذاری خارجی خمين استانی اقتصادی سرمایه گذاری خارجی در استان دلار سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی میلیون دلار نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش هشت میلیون دلار در زمینه احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری خارجی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ابوطالب گرایلو با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرزهای ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت 40 هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و 727 هزار تن رسید که 287 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، بندر امام‌خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است.

بندر امام خمینی (ره) تأمین کننده 70 درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد