Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@15:40:21 GMT

تیم ایران به مقام پنجمی کاراته‌وان دبی بسنده کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۱۹۰۸

تیم ایران به مقام پنجمی کاراته‌وان دبی بسنده کرد

تیم ملی کاراته ایران در مجموع بخش زنان و مردان به مقام پنجمی لیگ برتر کاراته‌وان دبی بسنده کرد تا موجب نگرانی علاقمندان شود.

به گزارش ایمنا، در پایان دومین مرحله لیگ برتر کاراته وان ۲۰۲۰ که به میزبانی دبی امارات و با حضور ۵۷۱ کاراته کا از ۸۵ کشور برگزار شد، تیم ایران با کسب یک مدال طلا توسط ذبیح الله پورشیب، یک نقره توسط شیما آل سعدی و چهار برنز سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، بهمن عسگری و مهدی خدابخشی به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسابقات، بهمن عسگری موفق شد تا سهمیه وزن ۷۵ کیلوگرم برای حضور در المپیک توکیو را قطعی کند.

ایران در این رقابت‌ها در مجموع مردان و زنان پس از اسپانیا، ایتالیا، چین و ترکیه بر سکوی پنجم قرار گرفت. این در حالی است که تیم قدرتمند ژاپن در این مسابقات حضور نداشت.

شکست تمامی نفرات سنگین وزن ایران از جمله سجاد گنج‌زاده، تداوم ناکامی‌های امیر مهدی‌زاده که البته فدراسیون دلیل شکست و حذف وی را مصدومیت اعلام کرد، به مدال نرسیدن حمیده عباسعلی و ناکامی مطلق کاتاروهای ایران از جمله مواردی است که موجب نگرانی می‌شود.

شاید بهتر باشد تا مسؤولان فدراسیون و اعضای کادر فنی در ۲ مرحله باقی مانده لیگ جهانی از اعزام نفراتی که همواره شکست می‌خورند و شانسی برای کسب سهمیه ندارند، خودداری کنند.

جدول رده بندی مدالی

۱. اسپانیا ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز

۲. ایتالیا ۲ طلا، یک نقره و یک برنز

۳. ترکیه ۲ طلا و ۴ برنز

۴. چین ۲ طلا

۵. ایران یک طلا، یک نقره و ۴ برنز

۶. آلمان و آذربایجان یک طلا و یک برنز

۷. کویت و اوکراین یک طلا

۸. مصر ۲ نقره و ۴ برنز

۹. قزاقستان ۲ نقره

۱۰. آمریکا، هنگ کنگ، ونزوئلا، برزیل، گرجستان و گرجستان یک نقره

منبع: ایرنا

کد خبر 410751

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران کاراته ورزش ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کاراته وان یک برنز ۴ برنز یک نقره یک طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۴ هزار کاراته کا از سراسر کشور در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی ملتی با بیان اينکه کاراته استان در طی سال‌های گذشته فراز و نشیب هایی داشته است، اظهار کرد: اتفاقات کاراته استان همدان در طی این سال ها زیاد بوده که بهترین اتفاق برگزاری مسابقات فعلی کاراته کشوری در دانشگاه آزاد همدان است.

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان افزود: این مسابقات با بیش از ۴ هزار شرکت کننده در رده آقایان و بانوان طی ۱۲ روز در همه رده های سنی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ورزش کاراته از لحاظ کمی جزو نخستین یا دومین جمعیت ورزشکاران استان است گفت: از لحاظ کیفی نیز در دو سال اخیر کاراته در استان رشد بسیاری داشته که شامل کسب مقام های آسیایی و شرکت در مسابقات بین المللی در بخش بانوان و آقایان می شود.

ملتی در خصوص زیرساخت کاراته استان همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون در همه شهرستان های استان خانه کاراته و سالن مخصوص کاراته برای آقایان و بانوان وجود دارد و در روستاها نیز توانسته ایم با وجود مربیان فعال این ورزش را به رشد برسانیم.

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان با اشاره به اینکه امسال دومین سالی هست که این مسابقات در همدان برگزار می شود، بیان کرد: ۱۵ مورد مسابقات سبکی نیز علاوه بر این مسابقات در استان برگزار کردیم که خوشبختانه در همه مسابقات کاپ مسابقات از آن ورزشکاران همدانی شد و توانستیم به مقام نخست برسیم.

وی ادامه داد: از لحاظ کمی هیأت کاراته تا سال ۱۴۰۰ کمتر از دو هزار نفر جمعیت و ۱۵۰۰ بیمه شده داشت اما در حال حاضر بیش از ۵ هزار بیمه شده در سطح استان دارد.

ملتی در مورد رتبه بندی کاراته استان همدان در بین هیأت های ورزشی نیز عنوان کرد: ما توانستیم مقام نخست را با توجه به نمره لحاظ شده با سه هزار اختلاف با هیأت ورزشی دوم کسب کنیم که نشان از رشد کمی و کیفی این ورزش در استان است.

نایب رئیس هیأت کاراته استان همدان در پایان ضمن قدردانی از عوامل اجرایی کاراته استان همدان برای برگزاری این مسابقات، خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم بهترین نمره را در کاراته داریم اما سعی ما این است هر سال نسبت به سال گذشته نقاط ضعف خود را کم  و نقاط مثبت را تقویت کنیم و امیدواریم در پایان این مسابقات کاراته کاران استان همدان را در اردوی تیم ملی با کسب امتیاز برتر ببینیم.

دیگر خبرها

  • یک مدال نقره و یک برنز سهم کشتی گیران فارسی در مسابقات آسیایی
  • ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز سهم پنج وزن دوم فرنگی کاران
  • رستمی به نقره بسنده کرد
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ گرمسیری به مدال نقره بسنده کرد + فیلم
  • ۲ نشان طلا، ۱ نقره و ۱ برنز برای نمایندگان ایران در پنج وزن نخست
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط نمایندگان کشورمان
  • کشتی فرنگی آسیا/ مدال نقره و برنز برای ایران
  • دادمرز به مدال نقره بسنده کرد
  • دادمرز به نقره بسنده کرد
  • شرکت بیش از ۴ هزار کاراته کا از سراسر کشور در همدان