Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با اشاره به اینکه رعایت چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات بسیار مهم است، گفت: مشارکت مردم در انتخابات سبب انسجام ملی و امنیت پایدار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن) در جمع مجریان و ناظران انتخابات گیلان در سالن اجتماعات نیروی انتظامی استان، اظهار کرد:‌ مشارکت مردم سبب همبستگی و انسجام ملی و موجب تضمین امنیت ملی پایدار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی از نخستین برگزاری رفراندوم در فروردین ماه سال 1358 این بوده که انتخابات‌ها توسط مردم برگزار و توسط آنان نیز نظارت شود، تاکید کرد: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و نظام سیاسی ایران است که با اعتقاد به وحدانیت خداوند و برگرفته از شرع مقدس، منحصر به فرد است.

 

وی انتخابات را یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه سیاسی دانست و گفت: برگزاری مستمر انتخابات، ضامن استقرار و استمرار هر حکومت مردم‌سالار است که در توسعه سیاسی نقشی بی‌بدیل داشته است.

 

زارع اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان اساسی دموکراسی و به منظور پیشگیری از استبداد فردی، حکومتی و دولتی تشکیل شده است.

 

استاندار گیلان به تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری در روزهای اخیر بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره و تصریح کرد:‌ همچنین رئیس جمهور نیز از همه مردم و جناح‌ها برای حضور گسترده در انتخابات دعوت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه رعایت چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات بسیار مهم است، تاکید کرد: به راستی هرکدام از عوامل برگزاری انتخابات در ایجاد و شکل‌گیری این ارکان نقش آفرین هستند و برای ایفای آن، داشتن آمادگی لازم، آموزش، جدیت و وظیفه‌شناسی بسیار مهم است.

 

زارع با بیان اینکه خوشبختانه انسان‌های منصف و مقید به رعایت قانون به عنوان عوامل برگزاری انتخابات انتخاب شده‌اند، افزود: رعایت مرّ قانون همواره به عنوان مبنای کار هیأت‌های اجرایی و نظارت است.

 

استاندار گیلان رقابت‌های سیاسی را لازمه انتخابات پویا، پرشور و کارآمد دانست و گفت:‌ البته این رقابت نباید به کشمکش‌های سیاسی و فردی تبدیل شود و همه باید وحدت، وفاق و انسجام ملی را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه کلیه عوامل دست‌اندرکار انتخابات مجلس یازدهم در گیلان شامل ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی و ۱۵ هزار نفر ناظر انتخاب است، تاکید کرد: در استان گیلان ۲ هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که ۲ هزار و 214 شعبه اخذ رأی به صورت ثابت و ۳۴۵ شعبه اخذ رأی سیار است.

 

زارع تعداد واجدین شرایط شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گیلان را یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۷۳ نفر برشمرد و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اندیشیده شده و هیچ  مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم گیلان در انتخابات‌های گذشته از میانگین کشوری بیشتر بوده، اذعان کرد: مردم گیلان مانند حماسه ۲۲ بهمن که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت، در دوم اسفند سال جاری حماسه دیگری خلق می‌کنند.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم ارسلان زارع انتخابات گیلان استاندار گیلان برگزاری انتخابات مردم در انتخابات استاندار گیلان انتخابات مجلس بسیار مهم پایدار می شود انسجام ملی مشارکت مردم شعبه اخذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود

صالح اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی در شرایط امروز کشور اظهار کرد: امروز در کشور دو کلان مسئله ناظر به فضای مجازی داریم که باید بر روی آن کار کنیم.

وی افزود: کلان مسئله اول همبستگی اجتماعی و کیان ایران است بعضاً در فضای مجازی شاهد اخبار و مطالب نادرست هستیم که بحث همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند باعث مشکلاتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه کلان مسئله دوم خانواده ایرانی است، تصریح کرد: خانواده ایرانی به مثابه یک کل منسجم است که یکی از محورهای اصلی آن تربیت است اما به نظر می‌رسد این نهاد اجتماعی در نسبت با فضای مجازی دچار اعوجاج شده است.

اصغری اضافه کرد: فضای مجازی یکی از فرصت‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود که متأسفانه شاهد آن هستیم بعضاً مخاطرات آن در خانواده پررنگ شده است.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های ترویجی را در قالب کمپین‌های مردمی جلو ببریم، اضافه کرد: ما در سازمان مرکز سواد مجازی سازمان سراج تلاش می‌کنیم گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی را که دغدغه بهبود شرایط اجتماعی-خانوادگی را در مدل خرد را دارند همراهی کنیم و نیازهای آنان را برطرف کنیم.

مسؤول مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: جنس فعالیت‌های اجتماعی ارگانیک و مردم برای مردم را باید تقویت کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: حاکمیت و دولت عزم خوبی برای حل مسائل حوزه رسانه و فضای مجازی دارند اما الگوی مردم برای مردم یک الگوی مکمل محسوب می‌شود.

وی گفت: نباید و نمی‌توانیم به عنوان یک جامعه پویا منتظر باشیم تا همه اقدامات از سوی ساختارهای دولتی انجام شود بلکه باید توان خود در سطح خرد تقویت کرده و با احساس مسؤولیت اجتماعی نسبت به مسائلی همچون خبر جعلی دغدغه داشته باشیم.

اصغری تاکید کرد: در جامعه باید الگوهای موفق کوچک را توسعه و رسانه‌ای نمائیم.

وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی ما باید انسجام اجتماعی را افزایش دهد نه اینکه این فضا باعث دو قطبی شدن جامعه و اختلاف در جامعه شود، ادامه داد: ایجاد کمپین ملی مواجهه با خبر جعلی یکی از فعالیت‌هایی است که امسال به آن می‌پردازیم.

کد خبر 6088323

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد