Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@06:27:06 GMT

سخنگوی صنعت برق: خاموشی‌ها برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۲۷۱۰

ساعت 24 - رجبی مشهدی از برطرف شدن بخش عمده‌ای از خاموشی‌های ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها خبر داد.

 مصطفی رجبی سخنگوی صنعت برق کشور با تقدیر از همکاری هموطنان در کاهش مصرف برق و گاز اظهار داشت: در حال حاضر با کاهش مصرف انرژی که ناشی از همکاری هموطنان در سراسر کشور بود و با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی نفت، خاموشی‌ها رفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی مشهدی با بیان این که افزایش مصرف انرژی (برق و گاز) در بخش خانگی باعث خاموشی‌های پراکنده در کشور شده بود، از همه مشترکان خواست که در روزهای آینده نیز با رعایت مصرف بهینه، پرسنل صنعت برق و گاز را در تداوم خدمت‌رسانی یاری کنند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به ضرورت تداوم همکاری مردم در کاهش مصرف برق و گاز تاکید کرد: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفت انرژی نسبت به کاهش مصرف انرژی در زمستان راهکارهای ساده و بدون هزینه برای عبور از این شرایط است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مصرف برق سخنگوی صنعت برق مصرف انرژی خاموشی ها کاهش مصرف برق و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری سوم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ضمن بیان اینکه ۶۳ درصد از مجموع حجم مخازن سد‌های کشور معادل ۳۱ میلیارد مترمکعب پرشده است، گفت: با اینکه امسال مقدار ورودی به سد‌ها ۹ درصد کاهش داشته است، اما میزان خروجی سد‌ها تقریبا مانند سال گذشته است. 

سخنگوی صنعت آب درباره بارندگی‌های اخیر استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان در سال به طور متوسط ۵۶ میلی‌متر بارش دریافت می‌کند، اما به دنبال سامانه بارشی مستقر در این منطقه، بیش از ۵۰ درصد کل بارش سال آبی خود را ظرف ۴۸ ساعت دریافت کرد.

به گفته سخنگوی صنعت آب میزان ورودی سد‌های استان سیستان و بلوچستان طی سیلاب اخیر ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

قاسم‌زاده همچنین به شرایط دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: هم اکنون تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل ۱۲ سانتری‌متر و نسبت به ابتدای سال آبی ۶۰ سانتی‌متر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: وسعت دریاچه ارومیه ۱۷۰۰ کیلومتر مربع است و ۲.۲ میلیارد مترمکعب حجم آب موجود در این دریاچه تخمین زده می‌شود.

سخنگوی صنعت آب در ادامه نیز درخصوص شرایط کلی سد‌های سیزده‌گانه کشور اینگونه گزارش داد: مدیریت مصرف آب چاه‌های کشاورزی با استفاده از کنترل برق مصرفی این چاه‌ها سیاستی است که وزارت نیرو از سال گذشته در پیش گرفته است تا بتواند از اضافه برداشت آب در بخش کشاورزی جلوگیری کند.

طبق گفته سخنگوی صنعت آب با اجرایی شدن این طرح ۶ الی هفت میلیارد مترمکعب یعنی معادل ۲۵ درصد مصرف چاه‌های کشاورزی مدیریت می‌شود. 

قاسم زاده همچنین درباره روند اجرایی شدن این طرح گفت: برنامه مصرفی چاه‌های کشاورزی توسط پیامک به مالکان آنها اطلاع رسانی می‌شود، اگر به این پیامک‌ها توجه نکنند در چندمرحله به آنها هشدار داده می‌شود و در صورت پیروی نکردن از دستورالعمل مصرف، جریمه و برق چاه‌های کشاورزی به برق خانگی تبدیل می‌شود و اینگونه دیگر نمی‌توانند از چاه برداشت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: از آغاز سال تاکنون نیز دو مرحله اطلاع‌رسانی به مردم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • راه‌های برطرف کردن سریع گرفتگی بینی
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می شود
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود
  • نانو حباب‌ها معجزه‌ای کوچک در صنعت لبنیات
  • ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش شدت مصرف انرژی در ایران