Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ضمن اعلام برگزاری هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، از جزئیات طرح ترافیک جدید خبر داد و گفت: بنا بر تصمیم شورای ترافیک برای ورود به محدوده دوم طرح ترافیک سقف تعیین می‌شود و در صورتی که ظرفیت تکمیل شود، امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری که عصر امروز یک‌شنبه ۲۷ بهمن‌ماه با محوریت هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در محل ساختمان مرکزی این معاونت برگزار شد، گفت: امروزه معضل ترافیک و آلودگی هوا به عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان و مدیریت شهری در کلان‌شهر‌های دنیا مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
راه‌های برون‌رفت از این معضل و اثرات سوء آن، باید براساس روش‌های علمی در کنار تجربه و تخصص باشد. بدون تردید، تراکم ترافیک و پیامد‌های آن، از مهم‌ترین معضلات شهرنشینی در بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته یا در حال توسعه محسوب شده،ی به طوری که بخش عظیمی از وقت شهروندان کلانشهر‌ها صرف تردد روزانه می‌شود. به همین منظور، برگزاری هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک گام موثری در جهت کاهش استیلای خودرو‌ها بر فضای شهری و تبدیل شهر‌ها به مکانی مناسب برای زندگی انسان‌ها خواهد بود.

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک، مهمترین رویداد علمی کشور در حوزه مهندسی حمل و نقل و ترافیک است که طی ۲۴ سال گذشته ۱۷ دوره آن با حضور اساتید و اندیشمندان خارجی و داخلی با موفقیت برگزار شده است بر این باورم که همپای اقدامات اجرایی در جهت مدیریت و تسهیل عبور و مرور شهروندان، برگزاری هجدهمین دوره این کنفرانس می‌تواند گامی موثر در شناخت بهتر مسائل و رفع معضلات ناشی از آن باشد که بدون شک این موضوع با هم‌اندیشی و انتقال دانش متخصصین دانشگاهی و مدیران اجرایی قابل انجام خواهد بود.

حجت افزود: کنفرانس مهندسی ترافیک به عنوان یکی از همایش‌های معتبر از غنای علمی بسیار بالایی برخوردار است و با استقبال و حضور گسترده متخصصان داخلی و خارجی روبه روست، چنانچه در سال جاری قریب به هفتصد مقاله از سوی پژوهشگران ایرانی به این کنفرانس ارائه شده، ضمن این‌که از ۱۵ کشور دنیا نیز مقالاتی را دریافت کرده‌ایم.

وی، بهره‌گیری از توانمندی‌های متخصصان و اندیشمندان داخلی و بین‌المللی صنعت حمل و نقل، زمینه‎سازی جهت تبادل نظر و تعامل فعالان عرصه حمل و نقل با بخش‌های دانشگاهی و پژوهشی از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد، ادامه داد: ایجاد شرایط مناسب برای ارائه ایده‌های نوین و مدیریت دانش ترافیک، فراهم کردن امکان بروز خلاقیت‌ها و نگرش‌های دانش‌پژوهان و هدفمند کردن آن با استفاده از تجربیات اساتید و صاحب‌نظران و فرصت‌سازی برای بروزرسانی و افزایش دانش کارشناسان حمل و نقل از دیگر اهداف این همایش است.
سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۹۸ از سوی سازمان حمل و نقل ترافیک و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می‎شود؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می‎شود، تمامی مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد؛ لذا تلاش کردیم تأثیر این نمایشگاه برای کل کشور باشد و صرفاً شهر تهران در آن دیده نشود.
حجت در ادامه به مهمترین محور‌های این کنفرانس پرداخت و گفت: از جمله مهمترین محور‌های این کنفرانس شامل حمل‌ونقل همگانی، برنامه‌ریزی حمل‌و‌نقل و شهرسازی، ایمنی ترافیک، حمل و نقل هوشمند، حمل‌ونقل پاک و توسعه پایدار، اقتصاد حمل‌و‌نقل، مدیریت سیستم‌های حمل‌ونقل و ترافیک، مهندسی ترافیک، آینده پژوهی سیستم‌های حمل‌ونقل و... است. در کنار این کنفرانس نیز، نمایشگاه بزرگی برگزار می‌شود که این نمایشگاه از ۶ تا ۹ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد. افتتاحیه این کنفرانس در سالن میلاد و ورکشاپ و نمایشگاه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.
وی در ادامه به مقالات دریافتی این کنفرانس هم اشاره کرد و گفت: از میان تعداد زیادی از مقالات ارسال شده در این کنفرانس، ۵۱۷ مقاله برای داوری انتخاب و ۱۳۷ مورد برای سخنرانی و ۱۴۶ مقاله نیز برای ارائه پوستر برگزیده شدند. مخاطبان ما در این کنفرانس و نمایشگاه شهرداران، فرمانداران، معاونان حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها، محققین و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند و در این کنفرانس ۱۴ کارگاه به زبان‌های فارسی و انگلیسی برگزار خواهد شد.
سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که در این کنفرانس استارتاپ‌ویکندی با عنوان «حمل و نقلی شو» برگزار می‌شود، گفت: این رویداد نیز تاریخ‌های ششم تا هشتم اسفند ماه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.
حجت در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا بهتر نبود هزینه برگزاری این کنفرانس صرف حمل و نقل عمومی برای تهران می‎شد؟ گفت: از نظر علمی هیچ‌گاه نمی‌توان گفت که به آخر خط رسیده‌ایم و نباید تحقیق و پژوهش کنیم؛ لذا هرمقدار هم که در این خصوص مطالعه و پژوهش انجام دهیم باز هم باید این مطالعات ادامه داشته باشد. البته اعتباری که امسال از شهرداری تهران برای این کنفرانس دریافت کرده‎ایم، معادل یک پنجم خرید یک دستگاه اتوبوس است و نهایتاً می‌توان با آن ۵ تاکسی خرید.

وی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در خصوص ترافیک‌زا بودن حلقه دوم طرح ترافیک، گفت: رایگان بودن ۲۰ روزه ورود به محدوده حلقه دوم یکی از مهمترین علت ناکارآمدی حلقه دوم طرح ترافیک است. از سوی دیگر همین موضوع باعث شده تا درآمد‌های ناشی از ورود به محدوده طرح ترافیک نیز کاهش پیدا کند. در گذشته برای ورود به حلقه دوم افراد طرح را به طور کامل خریداری می‌کردند، این در حالی بود که در طرح جدی ورود به محدوده حلقه دوم با پرداخت ۵۰ درصد هزینه انجام می‎شود. امسال نیز ساکنان محدوده اول و دوم طرح ترافیک ۵۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند.
سرپرست سازمان حمل و نقل ترافیک در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه درآمد طرح ترافیک جدید از طرح گذشته نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، به طوری که این درآمد در سال ۹۶، ۳۶۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ این میزان به ۳۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرده است، گفت: در طرح جدید بنا بر تصمیم شورای ترافیک برای ورود به محدوده دوم سقف تعیین می‌شود و بر همین اساس کسانی که قصد ورود به محدوده را دارند، باید پیش از آن رزرو انجام دهند و در صورتی که ظرفیت تکمیل شود، امکان ثبت نام وجود نداشته و کسانی که وارد محدوده می‌شوند، از سوی پلیس متخلف شناخته شده و جریمه می‌شوند.
حجت در خصوص سرانجام پرداخت یارانه سوخت از سوی وزارت نفت به شهرداری برای تأمین سوخت حمل و نقل عمومی شهر هم گفت: پرداخت وزارت نفت به حمل و نقل عمومی به علت کاهش مصرف انرژی است، چرا که به ازای هر مسافری که کمتر از حمل و نقل خصوصی استفاده می‌کنند و به حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند در مصرف انرژی و سوخت صرفه‌جویی می‌شود و وزارت نفت نیز براساس قانون می‌بایست مبلغی را به شهرداری‌ها بابت توسعه حمل و نقل عمومی بپردازند که ما آمار‌ها را در اختیار وزارت نفت قرار دادیم. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن حجت طرح ترافیک حمل و نقل شهرداری محل دائمی نمایشگاه ها سرپرست معاونت حمل حمل و نقل ترافیک برگزاری هجدهمین حمل و نقل عمومی دوم طرح ترافیک ورود به محدوده برگزار می شود برای ورود وزارت نفت خواهد شد حلقه دوم شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور، میزبان اردوی تیم کشتی آزاد جوانان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون کشتی، پنجمین مرحله از اردوی تیم کشتی آزاد جوانان (نخستین مرحله در سال ۱۴۰۳) ۸ تا ۱۷ فروردین در شهرستان نور استان مازندران برگزار می‌شود.   اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است: ۵۷ کیلوگرم: علی مومنی (مازندران) علی یحیی پور (مازندران) ۶۱ کیلوگرم: شهداد خسروی (البرز) ۶۵ کیلوگرم: علی خرمدل (تهران) محمدمهدی پلنگ وار (مازندران) ۷۰ کیلوگرم: علی کرم پور (تهران) سینا خلیلی (مازندران) ۷۴ کیلوگرم: علی رضایی (مازندران) ابوالفضل حسینی (مازندران) ۷۹ کیلوگرم: مجید باقری (خراسان رضوی) ۸۶ کیلوگرم: ابوالفضل رحمانی (مازندران) ۹۲ کیلوگرم: امیررضا دلیری (کرمانشاه) ۹۷ کیلوگرم: ابوالفضل بابالو (تهران) سید آرین سجادی (مازندران) ۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی (گیلان) محمدرضا لطفی (مازندران) سرمربی: غلامرضا محمدی مربیان: سید احمد محمدی – علی بحری مربی بدنساز: بهمن میرزایی ماساژور: رضا اسماعیلی

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • شهدای غزه، میهمان ضیافت‌ تهران‌اند یا میزبان؟
  • کنفرانس بین‌المللی مهار آب در افغانستان
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی
  • آلومینیوم هفتم اردیبهشت میزبان پرسپولیس تهران
  • نور، میزبان اردوی تیم کشتی آزاد جوانان
  • المیادین: هنیه ظهر امروز در تهران کنفرانس خبری برگزار می‌کند