Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد انتخابات مجلس تصریح کرد: در اول انقلاب هم کسانی بوده اند که اموالی را برای خود جمع آوری کرده اند با این وجود مکانیزم وجود اموال نامشروع مسئولان مکانیزم کارآمدی نیست. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مالک شریعتی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست انتخاباتی که با حضور زمانیان و وحید اشتری از دیگر کاندیدا‌های مجلس به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در مورد ساز و کار قرار گرفتن در لیست ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه تهران گفت: یکی از سوالاتی که از بنده پرسیده می‌شود در مورد مواجهه با فساد در مجلس بود که بنده از افرادی بودم که پیگیر اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان بوده ام و همچنین گفتم در یادداشتی اعلام کردم که این طرح طرحی برای پس گیری اموال قانونی مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین نظر بنده را در مورد برجام و توافق نامه پاریس پرسیدند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی بخشی راجع به رسیدگی به اموال مسئولان دارد و مکانیزم آن مشخص است افزود: سوال بنده این است آقایان حتی یک نمونه از مدارک رسیدگی به اموال مسئولین که طبق این مکانیزم بوده را نام ببرند اگر این رسیدگی صورت می‌گرفت وزیری نداشتیم که الان پس از سه سال وزارت در کابینه دولت رقم اموال خود را هزار میلیارد تومان اعلام کند به هر حال سوال این است که این آقا هزار میلیارد تومان را از کجا جمع کرده و حدود ۲۰ شرکت دارد. به هر حال معتقدم این قانون کارامد نیست.
شریعتی تصریح کرد: در اول انقلاب هم کسانی بوده اند که اموالی را برای خود جمع آوری کرده اند با این وجود مکانیزم وجود اموال نامشروع مسئولان مکانیزم کارآمدی نیست.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس افزود: نظارت مردمی یکی از حلقه‌های مفقوده در مبارزه با فساد است و این در حالی است که در حوزه حاکمیتی امری به معروف مردمی نسبت به مسئولان خیلی دی است، ولی به آن توجه نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با آمدن رئیسی قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان ابلاغ شده و این در حالی است که این قانون در کشوی رئیس قبلی قوه قضاییه باقی مانده بود ببه هر حال مجلس باید برای اجرایی شدن این قانون به کمک قوه قضاییه بیاید تا این قانون درست اجرا شود و مردم دیگر تبعیض را احساس نکنند.

شریعتی با تاکید براینکه اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان ظرفیت حل بسیاری از مشکلات را دارد افزود: کسی از حضرت علی (ع) سرمایه دارتر نبوده است، اما مهم سبک زندگی مسئولان است معتقدم اعلام اموال سطح پایین ماجرا است، ولی مهم سبک زندگی است به صورتی که نباید اموال مسئول پس از پایان دوران مسئولیتش بیشتر از قبل شود.
نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس با بیان اینکه مهم این است مدل زندگی مسئولان متجملانه نباشد و با ماشین شاسی بلند سر کار تردد نکنند و از طرفی دنبال خوراک و خودروی برند نباشند افزود: شرکت‌های دولتی حیاط خلوت مدیران دولتی است به گونه‌ای که پس از مطرح شدن فیش‌های نجومی حقوقی آقایان به جای اینکه از دولت به خانه‌های خود بروند به شرکت‌های دولتی رفتند.

وی با تاکید بر اینکه من قول می‌دهم که در صورت ورود به مجلس اجرای قوانین روی زمین مانده در حوزه مبارزه با فساد را پیگیری کنم، افزود: اراده مبارزه با فساد در دوره جدید در قوه قضائیه وجود دارد و این در حالی است که در دوره قبل این اراده وجود نداشت. به هر حال این افراد هستند که باید اراده پیشبرد امور را داشته باشند و اجرای قوانین را پیگیری کنند.

شریعتی با بیان اینکه قوانین در حوزه مبارزه با فساد خوب است، ولی مشکل در نظارت است و متاسفانه مجلس قوانینی را که مورد تصویب قرار می‌دهد در بخش نظارت رها می‌کند و بنده این موضوع را پیگیری خواهم کرد، افزود: شفافیت و مبارزه با فساد از فوریت‌های مجلس یازدهم است و این موضوع نیز باید در همان سال اول مورد پیگیری قرار بگیرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس ایجاد شفافیت در کمیسیون‌های مختلف مجلس را در جهت مبارزه با فساد موثر دانست و افزود: امروز شاهدیم که افراد مختلف با کارت‌های تردد وارد مجلس می‌شوند و برای شرکت‌های دولتی و یا مجموعه‌هایی مانند نظام پزشکی لابی گری می‌کنند. با این وجود یکی از وعده‌های من این است که در جهت شفافیت به صورت ماهیانه به مردم گزارش شفاف و کامل ارائه کنم، چون معتقدم نماینده وکیل مردم است.

وی با بیان اینکه فساد شامل فساد اقتصادی، اخلاقی، امنیتی، قانونی و سیاسی است با طرح این سوال که آیا فساد سیستمی است یا نه اظهار کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب فساد سیستمی نداریم، اما من در تحلیلی نوشتم که فساد هم سیستمی است و هم سیستمی نیست یعنی فساد ناشی از اراده مردم در سیستم وجود ندارد، اما فساد است یعنی فساد‌هایی داریم که در ارتباط مفاسد مختلف با هم ایجاد شده اند مثلا فساد اقتصادی آقای خاوری در پیوند با فساد امنیتی مثل ارتباط با بیگانگان او ایجاد شده است، چون حتما او با بیگانه هم ارتباط داشته است.

شریعتی با تاکید بر اینکه در زمان صدور اعتبارنامه‌ها هیچ کس برای ما خط قرمز نیست چه تاج گردون که فیلم ریخت و پاش‌های او منتشر شد و چه قالیباف تصریح کرد: چه طور می‌شود کسی که یار غار قالیباف بوده حالا مدعی عدالتخواهی شده است. به هر حال من زمانی که مسئول بسیج بودم با این آدم صحبت کردم او به من گفت که دوره بسیج تمام شده است که من در پاسخ به او گفتم دیگر پایت را در بسیج نگذار و الان این آدم برای ما مدعی عدالت شده است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس با بیان اینکه نماینده در مجلس یک صدا است با این وجود مجلس محل کار جمعی است، افزود: مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس در ادوار مختلف بوده و حتی مجلس ششم که یک مجلس خبیث بود از این مجلس بهتر عمل کرده است.

وی با بیان اینکه مجلس دهم هیچ اراده‌ای از خود نداشته و نوکر دولت بود نه خادم مردم و آقای امینی هم گفت: من از این مجلس راضی هستم، تصریح کرد: مجلس دهم، چون ضعیف بود نتوانست به موضوع بنزین ورود پیدا کند و البته آقای پورابراهیمی هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

شریعتی با بیان اینکه مجلس طرح سهمیه بنزین برای هر کد ملی را رها کرد، افزود: جمعی از کارشناسان در نامه‌ای به رئیس جمهور که من این نامه را نوشته بودم این سوالات را طرح کردیم که کارشناسان موافق سهمیه بندی بنزین را معرفی کنید، چون بنده با هر کارشناسی از جناح اصلاح طلب و اصولگرا صحبت کردم هیچ کس موافق این طرح نبود.

وی افزود: طرح مدیریت مصرف سوخت طرح مهمی است و باید پیوست کارشناسی داشته باشد با این وجود ما از رئیس جمهور خواستیم که پیوست کارشناسی این طرح را منتشر کند و یا حداقل در اختیار کارشناس قرار دهد همچنین ما از رئیس جمهور خواستیم تا روند تصمیم گیری در شورای اقتصادی سران قوا را روشن کند، ولی در نهایت رئیس جمهور پاسخی نداد.

وی با تاکید بر اینکه طرح بنزینی قابل اصلاح است و ما حتما برای آن برنامه داریم و به عنوان یک اولویت آن را اصلاح می‌کنیم، افزود: این طرح باید به نفع طبقات متوسط رو به پایین و حاشیه نشین باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شریعتی انتخابات مجلس نامزدهای انتخاباتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس اعاده اموال نامشروع مسئولان شرکت های دولتی مبارزه با فساد رئیس جمهور مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در جریان بررسی ایرادت شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی ماده ۱۲ این طرح را اصلاح کردند.

صدر ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۱۲- یک ماده به‌عنوان ماده (۴۶) ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌شود:
ماده ۴۶- کلیه اشخاص غیرتجاری انتقال‌دهنده «عین» یا «حق‌واگذاری‌ محل» در خصوص انتقال دارایی‌های زیر مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند:

۱- املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل
۲- انواع خودرو سواری دارای شماره انتظامی (پلاک) شخصی
۳- انواع طلا، نقره، پلاتین و مسکوکات آنها و جواهرآلات
۴- انواع ارز

تبصره (۱) و (۲) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۱- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، صدور صورتحساب الکترونیکی تنظیم وکالت بلاعزل با موضوع انتقال دارایی‎های موضوع بندهای (۱) و (۲) این ماده، در این قانون در حکم انتقال است و مشمول مالیات موضوع این فصل می‌‎شود و موکل اصلی یا موکلین بعدی وکالت بلاعزل مسئول پرداخت مالیات متعلق هستند. مبلغ درج شده در صورتحساب‌ الکترونیکی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مبنای محاسبه عایدی سرمایه دارایی‌های موضوع این تبصره است.

آیین‌نامه اجرایی این تبصره حداکثر یک سال پس از لازم ‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره ۲- در این قانون و قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، صدور صورتحساب الکترونیکی تعویض شماره انتظامی (پلاک) دارایی‎‌های مشمول مقررات شماره‌گذاری، در حکم انتقال دارایی‌های مذکور تلقی می‌گردد.
تبصره (۳) و (۴) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:
تبصره ۳- اخذ مالیات موضوع این فصل مشروط به استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است.
تبصره ۴- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، معاملات دارایی‌های موضوع بندهای (۱) و (۲) این ماده که مرتبط با فعالیت‌های شغلی نیستند، صرفاً مشمول مالیات موضوع این فصل هستند و مشمول مالیات موضوع ماده (۹۳) این قانون نمی‌شوند.

تبصره (۵) و (۶) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۵- در صورت فروش داراییهای موضوع بندهای (۳) و (۴) این ماده توسط اشخاص غیرتجاری به اشخاص موضوع اجزای (۳) و (۴) بند «ث» ماده (۱۶مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، عایدی حاصل از انتقال دارایی‌های مذکور معاف از مالیات موضوع این فصل است. در صورت فروش دارایی‌های مذکور به سایر اشخاص، کل درآمد یا وجوه دریافتی حاصل از انتقال دارایی‌های فوق مشمول مالیات موضوع فصل ششم باب سوم این قانون می‌شوند.

تبصره ۶- اشخاص غیرتجاری بالای هجده سال که داراییهای موضوع بند (۳) این ماده را مستقیماً از اشخاص موضوع جزء (۳) بند «ث» ماده (۱۶مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان خریداری کرده‌اند، می‌توانند دارایی‌های مذکور را به سایر اشخاص غیرتجاری انتقال دهند. ثبت انتقال مذکور با درج شماره منحصربفرد مالیاتی صورتحساب الکترونیکی خرید اولیه، در حکم صدور صورتحساب الکترونیکی است و صورتحساب الکترونیکی مذکور با درج بلاعوض بودن یا درج مبلغ معامله فوق به‌صورت خودکار به کارپوشه غیرتجاری خریدار منتقل میشود. خریدار مکلف است ظرف سی روز از تاریخ درج صورتحساب الکترونیکی در کارپوشه غیرتجاری، نسبت به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش این صورتحساب الکترونیکی اقدام کند. عدم اظهارنظر ظرف مدت مذکور به منزله عدم تأیید صورتحساب الکترونیکی مربوط می‌باشد.

تبصره (۷) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌باشد.

تبصره (۸) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۸- اخذ مالیات موضوع این ماده، مانع از اجرای سایر قوانین از قبیل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمی‌باشد. همچنین سازمان موظف است مجموع درآمدهای موضوع این فصل متعلق به هر شخص غیرتجاری را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نماید.

دیگر خبرها

  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است