Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل و توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی تربیتی به‌عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایمنا، معاونت آموزش ابتدایی گزارش عملکرد یک‌ساله این معاونت را در سه محورآمار فعالیت‌های انجام‌شده، فعالیت‌های شاخص و موفقیت‌های ملی و بین‌المللی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش معاونت آموزش ابتدایی، افزایش شاخص‌های عملکردی در توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی، ارتقای شایستگی‌های دانش آموزان، ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی داشته است که در ادامه به بخشی از آن اشاره خواهد شد.

توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، افزایش شاخص نرخ ثبت‌نام خالص دوره ابتدایی به ۹۸، ۱۸ درصد، جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان تارک و بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، جذب و آموزش ۳۴۵ هزار و ۴۱ نفر از اتباع خارجی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله این اقدامات است.

بر اساس این گزارش همچنین اجرای فعالیت درس پژوهی برای ۳۲ درصد از معلمان دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، توانمندسازی معلمان در ۲۳ هزار و ۵۵۹ کلاس در راستای اجرای مطلوب برنامه درسی قرآن، راهبری معلمان در اجرای تلفیق برنامه آموزش آداب و مهارت‌های زندگی و تکالیف مهارت محور در ۲۷۷ هزار و ۳۳۳ کلاس درس، ارتقای شایستگی‌های دانش آموزان دوره ابتدایی و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی، مشارکت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز با اجرای فعالیت‌های پروژه‌های علمی دانش آموزان، اجرای فعالیت تکالیف محور به‌منظور ارتقای مهارت‌های موردنیاز فردی و اجتماعی دانش آموزان و اجرای فعالیت عید و داستان با مشارکت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز نیز از فعالیت‌های انجام شده است.

یادگیری مادام‌العمر و توسعه یادگیری به فعالیت‌های خارج از کلاس درس در ۵۲ هزار کلاس درس، استقرار اتاق‌های بازی و یادگیری در مدارس و مراکز پیش‌دبستانی در یک هزار مدرسه، ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی، اجرای طرح تدبیر در ۲۸ هزار و ۷۵۰ مدرسه، اجرای طرح کارآمد در ۱۷۶ مدرسه، ارتقا کیفیت آموزش در کلاس‌های چندپایه روستایی، عشایری و مرزی با به‌کارگیری ۲ هزار و ۸۷۸ راهبران آموزشی – تربیتی، توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی، نرخ پوشش در دوره پیش‌دبستانی ۷۴،۲ درصد، جذب ۲ هزار و ۳۲ نفر از دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل، موفقیت‌های ملی و بین‌المللی هم از دیگر اقدامات صورت گرفته نام برده شده است.

بنا به گزارش وزارت آموزش و پرورش، همچنین به افزایش انسداد مبادی بی‌سوادی و کاهش میزان افت تحصیلی و تکرار پایه مناطق لازم التوجه، افزایش جذب نوآموزان مناطق نابرخوردار دوزبانه، روستایی، عشایری و حاشیه شهرها و جذب حداکثری و رایگان نوآموزان مناطق محروم و صعب‌العبور هم از دیگر مواردی است که معاونت ابتدایی در تشریح اقداماتش در سال جاری به آن اشاره کرده است.

کد خبر 410748

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدارس کودکان بازماندگان از تحصیل آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوره ابتدایی در سال تحصیلی معاونت آموزش ابتدایی بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی اجرای فعالیت دانش آموزان ارتقا کیفیت کلاس درس ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از ادامه توزیع شیر رایگان در بین ۱۳۴ هزار دانش‌آموز مدارس ابتدایی دولتی شهری و روستایی استان مرکزی به صورت دو نوبت در هفته خبر داد.

آن طور که مولوی می‌گوید این برنامه پس از هفت سال تعطیلی دوباره از آذر ماه گذشته راه اندازی شد. هدف از این اقدام، پیشگیری از سوء تغذیه و ارتقاء سلامتی دانش آموزان و ترویج فرهنگ مصرف شیر است.

او افزود: این اقدام با توجه شخص رئیس جمهور همراه بود که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و استانداری‌های سراسر کشور را به توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی الزام کردند.

مولوی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در استان در نظر گرفته شده است، گفت: تامین این اعتبار کار کمی نیست ولی مهمتر از آن، توزیع دقیق و کارشناسی است تا شیر ناسالم به دست دانش آموزان نرسد.

دیگر خبرها

  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟
  • کاهش آمار بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • توانمندسازی ۵۳درصد از آموزگاران خراسان رضوی
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس
  • دلایل بی‌انگیزگی دانش‌آموزان نسبت به تحصیل / تاکید بر کنکور علم را در مدارس تبدیل به کالا کرده است
  • چگونه در کودکان بازمانده از تحصیل انگیزه ایجاد کنیم؟