Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@12:53:33 GMT

بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر مشکل حقوقی دارند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۳۰۸۳

بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر مشکل حقوقی دارند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تشریح آخرین روند تکمیل واحدهای باقیمانده مسکونی مهر در سراسر کشور، گفت: ۱۱ هزار ۴۵۸ واحد از مسکن مهر دارای مشکلات حقوقی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» با اشاره به اینکه در خصوص واحدهای مسکونی مهر ، جلساتی با حضور تمامی استان‌ها برگزار و پروژه‌ها مورد به مورد بررسی شده‌اند، گفت: ۲۴۰ هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی مهر باید طبق زمانبندی، فروش اقساطی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان، توضیح داد: در این جلسات، تلاش شد تا با همفکری تمامی دست‌اندرکاران مسائل تک به تک پروژه‌ها، بررسی و راهکارهای جامع اندیشیده شود که تمامی تفاهمات در صورت‌جلسات درج شده است.

محمودزاده ضمن تاکید بر همکاری استان‌ها در اجرای مفاد صورت جلسات در تکمیل واحدهای مسکونی مهر، مطابق زمانبندی، اعلام‌کرد: واحدهای باقیمانده مسکن مهر شامل پروژه‌هایی هستند که یا بدون متقاضی هستند یا دیر آغاز به کار کرده اند یا مشکلات حقوقی دارند و یا با اعلام بانک مسکن به عنوان پروژه خود مالک تسهیلات دریافت کرده و از لیست واحدهای مسکونی مهر، خارج شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: اکنون ۲۱ هزار ۹۶۱ واحد مسکونی مهر بدون متقاضی در کشور وجود دارد؛ همچنین، ۱۱ هزار ۴۵۸ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

به گفته وی، واحدهای مسکونی مهری که یا دیر آغاز به کار کرده‌اند و پیشرفت فیزیکی پایینی دارند حداکثر تا نیمه سال آینده باید تکمیل و تحویل متقاضیان شوند.

محمودزاده با یادآوری این مطلب که واحد مسکونی مهری که توسط بانک مسکن به عنوان خود مالک معرفی شدند از تعداد باقیمانده واحدهای مسکونی مهر خارج شده‌اند، توضیح‌داد: در حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی مهر هستند که عملیات فیزیکی ساختمان‌های آنها به اتمام رسیده اما به دلیل آنکه خدمات عمومی آنها از جمله انشعابات و ... باقیمانده است هنوز تحویل متقاضیان نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی را وظیفه سایر دستگاه ها برشمرد و گفت: امیدواریم این بخش نیز به زودی توسط سایر دستگاه‌ها تکمیل شود.

وی تصریح کرد: در حال تلاش هستیم تا باقیمانده واحدهای مسکونی مهر هرچه سریعتر با همکاری نیروهای استانی و ستادی تکمیل و تحویل مردم شود و پرونده مسکن مهر بسته شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن وزارت راه واحدهای مسکونی مهر واحد مسکونی مهر راه و شهرسازی مشکلات حقوقی مسکن مهر پروژه ها شده اند ۱۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل

ایسنا/مازندران فرماندار بابل با اشاره به اینکه عده‌ای به بهانه راه اندازی واحدهای تولیدی زمین‌های شهرک را مالک شده و امروزه این زمین‌ها را به قیمت بالا به فروش می‌رسانند، گفت: این سودجویان زمین‌های شهرک را تجاری کرده به صورت رهن و اجاره یا قیمت گزاف می‌فروشند، این افزایش قیمت مشکل جدی حوزه صنعت بابل شده است.

علی پیرفلک شامگاه سه شنبه ۷ فروردین در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان بابل با اشاره به ظرفیت ارزنده علمی، فرهنگی، تولیدی، کشاورزی، ورزشی، گردشگری و مذهبی، اظهار کرد: حوزه کشاورزی شهرستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده برنج، نیاز به توجه ویژه دارد.

وی بخش پسماند را یکی از محوری‌ترین مشکل بابل برشمرد و تصریح کرد: اخیرا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتباری که از سوی دولت به حوزه پسماند بابل اختصاص یافت ۵۰ میلیارد تومان انجام شده و نوزدهم فروردین پاکت مناقصه باز می‌شود.

پیر فلک ادامه داد: دادستانی ۱۵ اسفند را پایان انتقال زباله به انجیلیسی اعلام کرد ولی به دلیل نبود جایگاه مناسب فرصت انتقال به ۶ ماه تمدید شد که امیدوارم امسال این مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی ساماندهی بازار برنج وحفظ حقوق کشاورزان و ایجاد تعادل بین عرضه وتقاضا امری ضروریست.

فرماندار ویژه شهرستان بابل خاطرنشان کرد: بابل با داشتن سه شهرک و سه ناحیه صنعتی با مشکل واحدهای راکد مواجه است.

این مسئول با اشاره به اینکه بابل فاقد استادیوم ورزشی آبرومند متناسب با ظرفیت این شهرستان است، گفت: خواستار احداث استادیوم در زمین هفت هکتاری حیدرکلا بابل هستیم .

ستاد پیگیری مطالبات مردمی در بابل تشکیل شود

امام جمعه بابل نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف از ایجاد این جلسه ایجاد انسجام و تعامل بین مدیران اجرایی برای ارائه خدمات بهینه به مردم است.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: مهم‌ترین رکن دست یابی به هر موفقیتی تعامل وانسجام است و ارتباط قلبی زمینه ایجاد ارتباط کاری است.

 وی بر ضرورت شعار سال تاکید کرد و گفت: جهش تولید منحصر به صنعت نیست؛ در بخش تولیدات فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و بخصوص تولیدات رسانه‌ای باید توجه بیشتری شود.

وی گفت: گرچه بابل ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد اما محرومیت‌هایی دارد که امیدواریم امسال دایره محرومیت آن کاهش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال
  • اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت