Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:50:22 GMT

استاندار گیلان : اصل بی طرفی در انتخابات رعایت شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۳۱۵۱

استاندار گیلان : اصل بی طرفی در انتخابات رعایت شود

ارسلان زارع عصر یکشنبه در همایش عوامل برگزاری انتخابات شهرستان رشت اظهار داشت: گاهی اوقات رقابتهای سیاسی که لازمه و زمینه ساز انتخابات پویا است و ترغیب مردم به مشارکت گسترده تر را در پی دارد تبدیل به کشمکش سیاسی می شود حال آنکه باید این رقابت سیاسی در وفاق و انسجام ملی انجام شود تا کارآیی لازم در مشارکت حداکثری را در پی داشته باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

وی افزود: به طور قطع مشارکت موثر و حداکثری مردم موجب تقویت همبستگی و وحدت ملی می شود و انسجام حاصل از انتخابات نیز موجب امنیت ملی پایدار خواهد شد و به همین دلیل برای دولت بسیار مهم است که ارکان انتخابات با قوانین انتخابات آشنایی کاملی داشته تا امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات به نحو شایسته ای محقق شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه انتخابات یکی از مهمترین مولفه های توسعه سیاسی و ضامن استقرار حکومت مردم سالاری است، افزود : در این میان انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان اساسی دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه درباره میزان واجدین شرایط در انتخابات پیش رو ادامه داد: حدود یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۰۰ واجد شرایط در گیلان داریم که امید است باز هم شاهد حضور حداکثری واجدان شرایط در انتخابات مجلس باشیم.

 وی تعداد شعب اخذ رای را نیز در این دوره در استان دو هزار و ۵۵۹ شعبه ذکر و عنوان کرد : از این تعداد ۳۴۵ شعبه سیار است و در برگزاری این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۵ هزار نفر از عوامل اعم از مجریان، بازرسین، ناظرین و غیره حضور دارند و تلاش می کنند این انتخابات در شرایط مطلوب برگزار شود.

فرماندار رشت هم در همایش عوامل برگزاری انتخابات شهرستان اظهار داشت: انتخابات جلوه عظیمی از مردم سالاری دینی است که برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است و در این راستا تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا شاهد برگزاری انتخابات حداکثری، پرنشاط، قانونی و سالم باشیم.

میرشمس مومنی زاده افزود: در این راستا نیز ۲۷ دوره آموزشی برای دو هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار کردیم و طی دو روز آینده نیز ۱۰ دوره دیگر برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی برگزار خواهد شد تا همه دست اندرکاران حاضر در انتخابات به طور کامل با قوانین این دوره آشنا باشند.

وی ادامه داد: برای یازدهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت،  ۵۴۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد ۲۷۸ شعبه در مرکز،  ۵۴ شعبه در خمام،  ۶۱ شعبه در سنگر، ۵۷ شعبه در کوچصفهان، ۵۱ شعبه در لشت نشا و ۳۹ شعبه در خشکبیجار می باشد.

وی بیان کرد: در شهرستان رشت هشت هزار و ۳۶۰ عوامل اجرایی،  اتنظامی و خدماتی، ما را در فرایند انتخابات همراهی می کنند که صندوق های رشت غروب پنجشنبه و صندوق های سیار نیز از ساعت ۶ صبح روز جمعه تحویل نمایندگان فرمانداری ها خواهد شد و رای گیری نیز از ساعت هشت صبح آغاز می شود.

همچنین در ادامه این همایش مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان اظهار داشت: گرچه در انتخابات رای گیری به صورت کاغذی است اما فرایند این انتخابات الکترونیکی است و در کلیه شعب اخذ رای دستگاه های احراز هویت پیش بینی شده و قرار می گیرد.

سعید زاهدی افزود: مهمترین دغدغه ما نیز در این انتخابات پوشش  میدانی و آنتن دهی شعب رای بود که کلیه شعب اخذ رای در گیلان دارای پوشش ارتباطی هستند که این امر نیز یک افتخار دیگر برای استان گیلان بشمار می رود.

وی ادامه داد: برای این استان ۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه احراز هویت و همچنین ۹۵ دستگاه ذخیره پیش بینی شده که این دستگاه های احراز هویت در سه لایه سرویس اتصال به ثبت احوال کشور را دارند تا بحث سلامت و دقت در انتخابات که برای ما بسیار مهم است، لحاظ شود.

وی با بیان اینکه برای شناسایی هویت رای دهندگان در این انتخابات از دستگاه های احراز هویت استفاده می شود، بیان کرد: با توجه به اینکه از این دستگاه ها استفاده خواهد شد،  هنگامی که زمان نهایی رای گیری اعلام می شود، باید با پیش بینی زمان اتمام رای گیری، فقط افراد حاضر در حوزه انتخابیه پذیرش می شود 

یازدهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه در گیلان همزمان با سراسر کشوربرگزار می شود.

        

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان گیلان انتخابات انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دستگاه های احراز هویت مجلس شورای اسلامی برگزاری انتخابات انتخابات مجلس نفر از عوامل پیش بینی شده شهرستان رشت شعب اخذ رای بسیار مهم رای گیری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست به دست شدن ویدیوی قابل‌تامل از شاه درباره جنگ را ببینید!

ویدیویی تاریخی از محمدرضا پهلوی در فضای رسانه‌ای منتشر شده است که می‌گوید: «در جنگ بین المللی دوم، در اثر خوش‌باوری و اینکه احترام ملل محفوظ میماند،در قفس طلایی بی‌طرفی خودمان آرمیده بودیم تا اینکه به ما،کسانی که صاحب زور بودند معنی بی‌طرفی را نشان دادند و ایران اشغال شد.»/بیسیمچی مدیا

 

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • دست به دست شدن ویدیوی قابل‌تامل از شاه درباره جنگ را ببینید!
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم