Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دیدار با سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان پیرو احیای رشته های گروه فرهنگ وهنر در استان اصفهان گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در دیدار با سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار کرد: به همان میزان که حوزه فرهنگ و هنر در کشور نیاز است، آموزش های عالی در حوزه فرهنگ و هنر از نیاز های کشور به شمار می رود و در استان اصفهان که به پایتخت فرهنگ و هنر معروف است باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نیاز استان اصفهان در آموزش های عالی حوزه فرهنگ و هنر، ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به عنوان خدمتگزار حوزه فرهنگ و هنر در نظر دارد، زمینه آموزش های کاربردی برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر را فراهم سازد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: با در نظر گرفتن اختیارات قانونی آموزش های عالی در حوزه فرهنگ و هنر را فعال نگه خواهیم داشت.

انصاری گفت: تمام دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ وهنر از این مرکز فارغ التحصیل و یا به مراکز معین دانشگاه علمی کاربردی منتقل شدند و به طوری قطعی اعلام می کنم دانشجویی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر بلاتکلیف نبوده است.

وی افزود:‌ با همکاری دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک دانشگاهی به شباهت مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر راه اندازی خواهیم کرد.

اولویت دانشگاه علمی کاربردی گسترش کیفی است نه کمی

در ادامه سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه فرهنگ و هنر حوزه مهمی تلقی شده و جایگاه ویژه ای را از گذشته داشته است، با استفاده از ظرفیت های دو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان میتوان دوره های فرهنگی و هنری را در استان اصفهان ایجاد کرد.

بهزاد رضائی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی می تواند با دانش فنی موجود در دانشگاه رشته های فرهنگ و هنر را احیا کند، گفت: طبق قانون، بخش دولتی به صورت مستقیم نمی تواند وارد بخش تاسیس موسسات آموزش عالی شود اما با استفاده از ظرفیت موسسه های خصوصی زیر مجموعه ارشاد که در حوزه های فرهنگی، هنری، رسانه، کتابداری، موسیقی، سینما و تاتر فعال هستند، رشته های گروه فرهنگ وهنر را برای مهر ماه سال آینده فعال خواهیم کرد.

وی با با بیان اینکه هدف دانشگاه علمی کاربردی گسترش کیفی است، ادامه داد: متقاضی بخش خصوصی با توجه به نیاز های منطقه می تواند درخواست تاسیس مرکز و رشته داشته باشد اما گسترش کیفی بیشتر از گسترش کمی در دانشگاه علمی کاربردی اولویت دارد و در نظر داریم گام به گام  و با توجه به نیازهای شغلی منطقه برای افراد جویای کار و علاقه مند، شرایط علمی مناسبی را فراهم کرده تا جذب مراکز علمی کاربردی شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان علمی کاربردی فرهنگ حوزه فرهنگ و هنر استان اصفهان آموزش های عالی فرهنگ و هنر فرهنگ و هنر فرهنگ وهنر گسترش کیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ بود که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالب دکتر ملک حسینی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده پاسخ داد.

دکتر رضا ملک‌زاده فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی است. وی همچنین سابقه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدریس در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز را دارد. وی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم بود.

در توضیح روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: پرونده آقای دکتر ملک‌زاده با بالای ۴۰ سال خدمت و سن بالای ۷۰ سالگی و هفت استاد که شرایط مشابه داشتند در هیات امنا مطرح شد که هفت استاد دیگر شرایط لازم را کسب کردند.

این اطلاعیه افزود: با بررسی فعالیت‌های اخیر ایشان (آقای دکتر ملک‌زاده) در معاونت‌های آموزش، پژوهش و درمان این دانشگاه و با توجه به عدم حضور کافی و نداشتن حداقل فعالیت لازم در امور درمانی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه در سال گذشته، با رأی اکثریت، قطع همکاری با ایشان اعلام شد.

در این اطلاعیه تصریح شده بود: با توجه به اینکه دانشگاه این اختیار قانونی را دارد که برای ادامه همکاری با اساتید دارای ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن و استادان ممتاز با ۴۰ سال خدمت و ۷۰ سال سن بر اساس معیار‌های درمانی، آموزشی و پژوهشی تصمیم‌گیری کند و از آنجایی که ملاک فعالیت فعلی افراد است؛ بنابراین باید این موضوع در نظر گرفته شود.

براساس اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دانشگاه‌های معتبر جهان پرونده اساتید هر دو سال یکبار مورد بازبینی قرار می‌گیرد و چنانچه شرایط حضور در دانشگاه را نداشته باشند، قراردادشان لغو می‌شود.

پس از آن بود که نتیجه تصمیم‌گیری هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران برای وزارت بهداشت ارسال شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین تصمیم نهایی درباره ادامه همکاری دکتر ملک‌زاده با دانشگاه را اعلام کرد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: «دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی و با تایید وزارت بهداشت می‌توانند فعالیت اساتید ممتاز را تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیاز‌های آموزشی و پژوهشی تمدید نمایند؛ بنابراین با اختیار حاصل از این ظرفیت قانونی، بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نگرفته است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیا شد