Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@03:44:13 GMT

کمک ۳۲۰ میلیارد ریالی افراد خیر به حوزه سلامت یزد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۳۳۸۴

کمک ۳۲۰ میلیارد ریالی افراد خیر به حوزه سلامت یزد

دکتر محمدرضا وفایی نسب عصر یکشنبه در حاشیه سفر به ابرکوه در گفت و گو با گزارشگر ایرنا افزود: این مبلغ صرف خرید و تجهیزات لوازم اساسی پزشکی از جمله آمبولانس، دستگاه های سی تی اسکن، ماموگرافی و ... شده است.   

به گفته وی همچنین دولت تدبیر و امید از ابتدای سال جاری تاکنون در اجرای طرح تحول نظام سلامت و در راستای کمک به بیماران بستری و مراجعه افراد برای معاینه در بیمارستان ها و مراکز درمانی، ۱۸۰ میلیارد  ریال هزینه کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این مبلغ صرف هزینه های ۱۱۸ هزار بیمار بستری‌ و معاینه یک میلیون و ۱۵۰ هزار مورد معاینه افراد شد، اظهار کرد: در این مدت هزینه های بیماران در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه از ۳۷ درصد به ۱۰ درصد کاهش‌ یافته است.

این مسوول با بیان اینکه برنامه تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از طرح های دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۳ در کشور آغاز شده است، بیان کرد: در اجرای طرح یادشده تاکنون از ۶۲۰ هزار نوبت ،بیماران با همکاری ۴۰۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های دانشگاه معاینه شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در اجرای طرح یادشده ضریب اشغال تخت‌ در بیمارستان های این واحد دانشگاهی با سه درصد افزایش به ۷۱ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح تحول سلامت امسال ۹ هزار و ۳۴۰ مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه بدون دریافت وجهی از بیماران انجام‌ شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمایل بانوان موقع زایمان به عمل سزارین در استان کاهش چشمگیری داشت، یادآور شد: طرح بهینه ‌سازی بلوک زایمانی ( تغییر ساختار زایشگاه‌ها از سیستم سنتی به ترکیبی) ال. دی. آر (LDR) در دستور کار قرار گرفت.

وفایی نسب تأکید کرد: در اجرای این طرح برای هر مادر اتاق اختصاصی برای زایمان پیش ‌بینی و در این زمینه ۳۵ اتاق در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شد.

وی همچنین به ارتقای هتلینگ مراکز درمانی استان اشاره کرد و یادآور شد: افزون بر۱۰۰ هزار مترمربع فضای درمانی بازسازی و تأسیسات زیربنایی بهسازی شد و با اجرای این طرح شاهد افزایش ۱۵ درصد به تعداد تخت‌های بیمارستانی هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: هم‌ اکنون سه هزار و ۴۰۰ تخت در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه فعال است.

در حال حاضر استان یزد ۲۰ باب بیمارستان دارد که از این تعداد ۱۳ مورد دولتی است و زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارد که از این تعداد ۹ بیمارستان دولتی دارای بخش زنان و زایمان است.

استان یزد هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و در ۱۰ شهرستان و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی زنان مراکز درمانی یزد انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها اجرای این طرح اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌‌های بهداشت انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  30 سال مراجعه کننده 30 درصد مبتلا به فشار خون (از هر 3 نفر یک نفر)، 13 درصد مبتلا به دیابت (از هر 7 نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان  قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به 30 دقیقه ورزش سبک و 7 هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی 50 تا 70 سال، بالای 30 سال و 30 تا 60 سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در 3 تا 5 روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور 98 درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین 2 درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین میزان مبتلاها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان بوده و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان