Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@20:50:25 GMT

ثبت عکس از گردباد شیطان در مریخ +تصویر

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۳۶۶۰

ثبت عکس از گردباد شیطان در مریخ +تصویر

گردباد‌های گرد و غبار در مریخ نادر نیستند، معمولا گردباد‌ها بلافاصله پس از ظاهر شدن ناپدید می‌شوند، که باعث شده پدیده عکسبرداری از آن‌ها یک فرایند محال و نادر شود.

اما در نهایت در اکتبر ۲۰۱۹، اکتشافگر مدار مریخ ناسا توانست از یک گردباد بزرگ و فعال در مریخ عکس برداری کند که می‌توان آن را در عکس‌ها مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اکتشاف‌گر با استفاده از سیستم آزمایش تصویربرداری با کیفیت بالا (HiRISE) توانست این گردباد را ثبت کند. این دوربین قدرتمند از سال ۲۰۰۶ مشغول عکسبرداری از سطح مریخ بوده است.  

روز دوشنبه تیم تحقیقاتی دانشگاه آریزونا که این دوربین HiRISE را طراحی کرده بود، جزئیات مربوط به این گردباد را منتشر کرد.

طبق گفته‌های این تیم، هسته این گردباد ۵۰ متر عرض دارد و با توجه به سایه‌های آن، تصور می‌شود که طولی معادل ۶۵۰ متر داشته باشد. اگرچه این گردباد بزرگ به نظر می‌رسد، اما گردباد‌های بزرگتر از این نیز در مریخ وجود داشته‌اند.

در مارس ۲۰۱۲ HiRISE عکسی از یک گردباد فعال گرفت که بزرگی معادل ۲۰ کیلومتر داشت.

مریخ نشینان تاکنون نگرانی‌های بسیاری داشته‌اند که اکنون می‌توانند این گردباد‌های بزرگ و غول آسا را نیز به آن اضافه کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و فناوری نجوم مریخ گردباد شیطان ناسا گردباد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید

امام رضا(ع) در بخشی از پیام خود به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) که به نوعی این پیام منشور زندگی به شمار می‌رود، فرمودند: اجازه ندهید که شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را سد کنید و ببندید، اگر شیطان مجال نفوذ پیدا کند یک وقت می‌بینید انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت مبتلا می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از یادگارهای زیبا و مهمی که از امام رضا(ع) به پیروان خویش رسیده است، پیامی است که عبدالعظیم حسنی آن را روایت کرده است. روزی حضرت رضا(ع) چند نکته مهم به او آموختند و به او یادآور شدند تا آن را به شیعیان و یاران ابلاغ کند. بخشی از این پیام که می توان آن را منشور زندگی جمعی نامید، بدین شرح است:

وجود نازنین امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) فرمودند «یا عبدَالعظیمِ، أبلِغْ عنّی أولیائی السّلامَ، و قُلْ لَهُم: أنْ لا یَجعَلوا للشَّیطانِ علی أنْفُسِهِم سَبیلاً» سلام من ‌را به محبین و دوستانم برسان و بگو اجازه ندهید که شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را سد کنید و ببندید.

امام در ادامه می‌فرمایند «انسان اگر این راه‌ها را بشناسد، هر انسان عاقل ذی‌الشعور درصدد برمیاد راه شیطان را ببندد و سد کند و اجازه ندهد شیطان بر او مسلط شود، این نفس اژدرهاست اگر مجال پیدا کند یک وقت می‌بینید انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت مبتلا می‌کند.

در ادامه این کلام می‌خوانیم که اشخاص و افرادی هم بودند که اینها به جهت اینکه راه‌های نفوذ شیطان را شناختند و راه را بر او سد کردند، توانستند به سعادت و کمال برسند.

امام در بخش دیگری از این پیام خود می‌فرمایند «کسی که راهزنه و دزده می‌تواند عابد مستجاب الدعوه ‌شود، یک شب یک آیه از قرآن به گوش یک دزد خورد با این مضمون که «آیا وقتش نشده که قلبت به خشیت بیافتد، پس از آن ورق زندگی فرد برگشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • کشف گاز متان در سیاره مریخ
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ