Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری یکی ازعاملان تخریب خودرو در محله خزانه خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ "رسول محبت " در توضیح این خبر، بیان داشت: شب گذشته شانزدهم بهمن ماه ،شهروندان در تماس با پلیس 110 اعلام کردند چند نفر ناشناس در حالی که سلاح سرد (قمه) در دست داشتند، شیشه های 2دستگاه خودرو در محله خزانه حوالی خیابان فدائیان اسلام را تخریب و سپس از محل متواری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با اعلام این خبر، به سرعت ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی به همراه واحدهای گشتی برای بررسی موضوع و دستگیری متهمان به نشانی اعلامی اعزام شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بلافاصله طرح دستگیری متهمان اجرایی شد، تصریح کرد: ماموران موفق شدند صبح امروز هفدهم بهمن ماه،یکی از عاملان این تخریب را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هفتم انتقال و وی را تحت بازجوئی اولیه قرار دهند.

سرهنگ «محبت»با بیان اینکه متهم دارای سوابق شرارتی می باشد، گفت:فرد دستگیر شده به جرم خود اعتراف کرده و اظهار داشته با همراهی دوستانش این عمل مجرمانه را بدلیل قدرتنمایی و کشیدن خط و نشان برای یکی از اهالی محل که با وی اختلافات شخصی داشته، انجام داده است.

رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت با اعلام این خبر گفت: متهم با دستور قضائی بازداشت و دستگیری متهمان دیگر پرونده در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ محبت از شهروندانی که شب گذشته خودروی آنها در محدوده خزانه تخریب شده است، خواست: برای طرح شکایت و پیگیری پرونده به پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی مراجعه کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی کرونا جرم اخبار حوادث خودرو مردان دستگیری قمه خزانه حوادث تهران اخبار تهران فیلم عکس زن حوادث تهران اخبار تهران عربستان اخبار فارس قتل سردار سلیمانی پسر پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی دستگیری متهمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم

رییس پلیس فتا گفت: ما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته چند ماه قبل از کنکور کلیه تحرکات مجرمان سایبری را زیر نظر داریم. ۸۰۰ مورد فعالیت مجرمانه شناسایی شدند و پس از بررسی‌های نهایی مجرمان سایبری که فعالان اصلی بودند طی این سال‌ها حدود ۴۰۰ نفر بودند که دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار وحید مجید امروز ۳۰ فروردین در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در محل سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران افزود: آزمون سراسری یک موضوع ملی است و از سال ۹۹ همکاری گسترده‌ای در این زمینه بین دستگاه‌ها صورت گرفته است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: صحنه مقابله با تقلب‌های کنکور صحنه حضور مجرمان سایبری است. این مجرمان در پلتفرم‌های خارجی با اولویت تلگرام، اینستاگرام و واتساپ فعالیت دارند.

وی گفت: ما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته چند ماه قبل از کنکور کلیه تحرکات مجرمان سایبری را زیر نظر داریم. تغییر شگرد‌ها را رصد می‌کنیم. رصد عام پلتفرم‌های خارجی بر اساس کلیدواژه‌ها نشان می‌دهد که از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۵ هزار نشانک شامل کانال، گروه و لینک فعالیت مجرمانه داشته اند.

مجید افزود: اقداماتی که از سوی پلیس فتا صورت گرفت موجب شد که این میزان فعالیت مجرمانه به ۲ هزار مورد تقلیل یابد. یک سری از افراد فعالیت مجرمانه را ادامه دادند و ۸۰۰ مورد شناسایی شدند و پس از بررسی‌های نهایی مجرمان سایبری که فعالان اصلی بودند طی این سال‌ها حدود ۴۰۰ نفر بودند که دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که این مجرمان سایبری در حوزه کنکور انجام می‌دادند شامل دریافت پول‌های کلان از داوطلبان بوده است. از طریق کارت‌های بانکی این افراد شناسایی می‌شدند. به مرور روش‌های مجرمان سایبری پیشرفته‌تر شد و از کارت‌های بانکی اجاره‌ای استفاده کردند تا پلیس در شناسایی آن‌ها با مشکل مواجه شوند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در هفته‌های اخیر چند متهم را دستگیر کردیم که بابت اقدامات کلاهبردارانه‌ای که انجام داده بودند بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز دریافت کرده بودند.

وی گفت: برخی کلاهبرداران پیشنهاد داده بودند که کار موقعی تحویل داده می‌شود (سوالات تقلبی کنکور) که سکه طلا در ابعاد مختلف دریافت کنند. بیش از ۵۰ مورد دستگیر شدند که درخواست طلا داشتند. یا گفته بودند که وسط جاده باید پول جابجا شود.

مجید افزود: ما از ابتدای سال با هماهنگی سازمان سنجش در سراسر کشور مراکز مورد رصد قرار داده ایم و حتی افرادی که در سال‌های گذشته کلاهبرداری کرده اند را مورد رصد داریم. با توجه به روش‌های پیچیده‌ای که کلاهبرداران استفاده می‌کنند از حوزه بین الملل هم استفاده کرده ایم.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در توصیه‌هایی که به مردم در زمینه امنیت کنکور داریم این است که مردم شک نداشته باشند که این شیوه‌ها و شگرد‌ها کلاهبرداری است. آن‌ها به دنبال یغما بردن سرمایه آن‌ها هستتد.

وی گفت: اقدامات زیادی از سوی فراجا انجام شده است. بحث بازدارندگی در زمینه امنیت کنکور مهم است که استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری شده و برگزاری کنکور الکترونیک می‌تواند به این بازدارندگی منجر شود تا کلاهبرداران جرات نکنند به این حوزه وارد شوند.

مجید اظهار داشت: یکی از مولفه‌های مهم در بازدارندگی امنیت کنکور، مسایل تقنینی است. تنوع جرایم سایبری به گونه‌ای است که با گستردگی مواجه است. مجرمان سایبری کنکور از نظر پلیس جزو بی انصاف‌ترین مجرمان محسوب می‌شوند.

وی گفت: فروش سوالات تقلبی به داوطلبان کنکور تنها یک جرم ساده نیست بلکه به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است. باید مجازات سنگینی در پی داشته باشد تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری متهمان سایبری کنکور/ دریافت بالغ بر ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان
  • دستگیری متهمان سایبری کنکور/ دریافت بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز از داوطلبان
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد
  • درون مقر مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی چه می‌گذرد؟
  • دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها