Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@21:35:42 GMT

ضربه مهلکی که سازمان لیگ به استقلال زد!

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۳۸۸۶

  به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، استقلال به‌جز بازی فردا که در لیگ قهرمانان آسیا باید یک بازی خارج از خانه را مقابل الاهلی عربستان برگزار کند، تا پایان سال 7 مسابقه دیگر در لیگ و آسیا در پیش خواهد داشت. این فشردگی بیش از حد به این دلیل است که سازمان لیگ فاصله زمانی بازی‌های استقلال را کوتاه‌تر کرده تا یک بازی عقب‌افتاده مقابل فولاد را قبل از رسیدن به سال 99 برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ وعده داده بود این بازی عقب‌افتاده هرچه سریع‌تر برگزار می‌شود و چند ساعت بعد، سازمان لیگ با اعلام برنامه جدید، وعده مهدی را عملی کرد.
بیایید یک‌بار برنامه بازی‌های استقلال در روزهای باقی‌مانده سال 98 را مرور کنیم:
28 بهمن: الاهلی عربستان - استقلال
4 اسفند: استقلال – ذوب‌آهن
8 اسفند: گل‌گهر - استقلال
12 اسفند: الوحده امارات - استقلال
16 اسفند: استقلال - سایپا
20 اسفند: پارس‌جنوبی جم - استقلال
24 اسفند: استقلال - تراکتور
28 اسفند: فولاد - استقلال


در این برنامه فشرده فرهاد مجیدی تقریباً هر 4 روز تیمش را برای یک بازی حساس آماده می‌کند. اینکه یک تیم در الگوی فوتبال ایران بتواند در یک بازه زمانی یک‌ماهه، 8 بازی سنگین برگزار کند، اگر نگوییم بی‌سابقه بوده، امری کم‌سابقه است.


در لیگ‌های معتبر اروپایی، باشگاهی مثل لیورپول که همزمان درگیر لیگ، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و جام باشگاه‌های جهان می‌شود، می‌تواند نیروهایش را تقسیم کند یا از خیر رقابت‌های کم‌اهمیتی مثل لیگ کاپ بگذرد و با جوانان آکادمی‌اش به مصاف استون‌ویلا برود، اما تیم‌های ایرانی عملاً توان تحمل چنین فشاری را ندارند.


لیورپول با دو ساعت سفر زمینی بعضی از بازی‌های خارج از خانه لیگ را برگزار می‌کند اما وسعت کشور پهناور ایران این اجازه را به استقلال و بقیه تیم‌های ایرانی نمی‌دهد که چند ساعت قبل از بازی به سیرجان و جم و اهواز سفر کند.


بحث بر سر آن نیست که استقلال نماینده ایران در باشگاه‌های آسیاست و باید از این تیم به شکلی ویژه حمایت شود. هرگونه حمایت مصنوعی از باشگاه‌ها (خواه استقلال باشد یا هر تیم دیگری) یک گزاره مردود است اما استقلال در ماجرای تعویق بازی با فولاد مقصر نیست که بخواهد حالا تقاص آن را پس بدهد. وقتی لیگ نوزدهم به‌خاطر بهانه‌های فدراسیون و سازمان لیگ با 4 هفته تاأخیر آغاز شد، باید این روزها درنظر گرفته می‌شد. البته سهیل مهدی در آن مقطع نقشی در این تأخیر نداشت و در میانه‌های لیگ جانشین سعید فتاحی شد اما به پایان رساندن لیگ به هر قیمتی، نباید به بهای لطمه دیدن تیم‌هایی مثل استقلال تمام شود.
سازمان لیگ می‌توانست با تعامل با دو باشگاه، این بازی عقب‌افتاده را در مقطعی مثل «روزهای فیفا» که همزمان با نوروز 99 است برگزار کند، اما جاگذاری این بازی در اسفندماه، ضربه مهلکی به تیم خسته استقلال می‌زند. این تیم در اسفندماه از نفس می‌افتد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مجیدی بازیکن ورزشی استقلال ورزش فوتبال جام نیوز فرهاد مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرگل خاص کی‌دی‌بی: اولین گل ضربه سر!‏ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار امشب منچسترسیتی مقابل برایتون ‏یکی از مهم‌ترین بازی‌های تیم گواردیولا در هفته‌های پایانی لیگ برتر ‏است. سخت‌ترین بازی‌های سیتیزن‌ها تا پایان فصل دیدار با برایتون ‏و تاتنهام است. ‏

سیتی درحالی وارد بازی در خانه برایتون شد که در صورت پیروزی با ‏یک بازی کمتر به یک امتیازی آرسنال می‌رسید و در بازی عقب‌مانده ‏خود می‌توانست دوباره به صدر برگردد. ‏

سیتیزن‌ها در شروع بازی مالکیت توپ را در اختیار داشتند ولی برای ‏اینکه شوتی در چهارچوب دروازه برایتون شلیک کنند به 17 دقیقه زمان ‏نیاز داشتند. ‏

سیتی نه تنها به گل رسید بلکه یک سوپرگل استثنایی زد. فیل فودن ‏پشت محوطه جریمه توپ را دریافت کرده و به سمت راست حرکت ‏کرد. پاس عالی او در کانال کناری به کاپیتان کایل واکر رسید که از تله ‏آفساید فرار کرده بود. واکر ارسالی رو به عقب انجام داد و از این ‏لحظه نوبت به هنرنمایی کوین دی‌بروینه بود. ‏

دی‌بروینه با یک ضربه سر شیرجه‌ای تماشایی توپ را به سمت گوشه ‏بالای دروازه فرستاد و استیل‌، دروازه‌بان برایتون، هر چه به بدنش ‏کش داد به توپ نرسید تا اولین گل سیتی به زیبایی به ثمر برسد.‏

گل دی‌بروینه یکی از خاص‌ترین گل‌های دوران فوتبال او به حساب ‏می‌آید. این ستاره بلژیکی تا حالا هیچ گلی با ضربه سر به ثمر ‏نرسانده بود. ‏

دیگر خبرها

  • سوپرگل خاص کی‌دی‌بی: اولین گل ضربه سر!‏ (عکس)
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!
  • تغییر ورزشگاه بازی استقلال ملاثانی-سپاهان با نظر شورای تأمین
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!
  • جوان استقلالی به آرزویش رسید
  • حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد