Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قم،اکبر میرشکار،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)قم اظهار کرد:تا پایان دی ماه امسال از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، یک هزار و ۲۰۲ کمک جهیزیه و هدیه ازدواج بااعتباری بالغ‌بر ۱۳۴ میلیارد ریال به نوعروسان و داماد‌های تحت حمایت این نهاد اهداشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: هزینه این کار خداپسندانه از اعتبارات دولتی، کمک‌ها و صدقات مردم و خیران تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)قم  اضافه کرد: در این مدت، ۶۱ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی در قالب ۲ هزار و ۸۰۰ قلم کالا شامل یخچال، اجاق‌گاز، جاروبرقی و ماشین لباسشویی و ۷۳ میلیارد ریال کمک‌های نقدی از محل اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و خیران تامین شده است.

او با اشاره به این‌که تعدادی نوعروس تحت حمایت در نوبت دریافت کمک‌هزینه جهیزیه هستند، تصریح کرد: نیکوکاران برای کمک به این امر خداپسندانه، می‌توانند علاوه بر مراجعه به مراکز کمیته امداد در استان، از طریق درگاه #۰۲۵*۸۸۷۷* نیز کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

میرشکار، ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در برپایی ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و پایدار را از اولویت‌های کمیته امداد در ازدواج جوانان تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد به نوعروسان و بانوان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد خدمات جهیزیه ارائه می‌کند و به داماد‌های تحت حمایت نیز هدیه ازدواج می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم آموزش‌های قبل از ازدواج را برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده ضروری دانست و گفت: این نهاد با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری و نیروی انتظامی برای دختران و پسران در شرف ازدواج آموزش‌های اخلاق اسلامی، احکام، مهارت‌های زندگی، تربیت فرزند و شناخت آسیب‌های اجتماعی و شیوه‌های مقابله با آن‌ها را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی اهدای جهیزیه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی میلیارد ریال تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال شیبه بیان کرد: پایگاه‌های کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه امسال در مساجد، مصلی‌ها و مراکز نیکوکاری مستقر بودند.

وی گفت: زکات فطریه جمع‌آوری شده به حساب نیازمندان واقعی واریز می‌شود و فطریه در همان محلی که جمع‌آوری شده اهدا خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: زکات فطریه جمع آوری شده صرف پرداخت هزینه‌های درمان، سبد معیشتی، جهیزیه، مسکن و کمک هزینه تحصیلی می‌شود.

کمیته امداد به عنوان دبیرخانه جمع‌آوری زکات فطریه وظیفه ثبت مبالغ پرداخت شده را دارد.

۳۰۰ هزار نفر در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

دیگر خبرها

  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • ۹۷ نوعروس مددجو در ساوه راهی خانه بخت شدند
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند
  • اهداء بیش از هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند همدانی