Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: ۲ هزار و ۴۷۹ صندوق ثابت و ۳۵۷ صندوق سیار در همه شهرستانهای این استان نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، حیدر قاسمی روز شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری افزود: شعب سیار بیشتر در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر و مسیرهای سخت‌گذر وجود دارد، همچنین صندوق سیار در شهر اصفهان برای اماکن مختلف همچون پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و زندان صندوق سیار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه بخش عمده فرآیندهای انتخابات طی شده است، ادامه داد: اکنون در هفته آخر برگزاری انتخابات به سر می‌بریم که به طور عمده پیرامون تبلیغات انتخابات است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تمامی نامزدها نهایی شدند، ادامه داد: به لحاظ تقویم انتخابات تایید صلاحیت‌ها و تجدید نظر بررسی صلاحیت‌ها پایان یافت از اینرو آمار قطعی ارایه شده است.

قاسمی بیان کرد: تا امروز با توجه به نقل و انتقالاتی که بین حوزه انتخابیه درون استان و بیرون از استان صورت گرفته است در مجموع ۳۸۰ نفر از استان در عرصه رقابت باقی ماندند البته امکان دارد تا پایان تبلیغات تعداد انصرافی ‌دهندگان افزایش پیدا کند که ۳۸۰ نامزد انتخاباتی از استان اصفهان برای ۱۶ حوزه انتخابیه و ۲۰ کرسی نمایندگی مجلس به رقابت می‌پردازند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۳۸ شعبه اخذ رای با احتساب حوزه اقلیت‌های دینی وجود دارد، ادامه داد: براساس آمار وزارت کشور کل واجدان شرایط از استان اصفهان سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که آمار شهرستان به صورت تفکیکی ارایه نشده است.

وی درباره کارت ملی واجدان شرایط اخذ رای اظهارداشت: ملاک عمل برای اخذ رای، کارت ملی بوده اما گواهی کارت ملی هم پذیرفته می‌شود و افرادی که با مراجعه به ثبت احوال گواهی و رسید کارت ملی را دریافت کرده باشند مشکلی برای رای دادن ندارند.

قاسمی گفت: تا امروز تعرفه‌ها به صورت کامل توزیع شده و دستگاه‌های احراز هویت برای تمام شعب اخذ رای به علاوه ذخیره بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی دستگاه‌ها تامین شده و تحویل فرمانداری‌ها و حوزه‌های اصلی انتخابات شده است.

وی درباره فعالیت خبرنگاران در ستاد انتخابات اضافه کرد: از اکنون تا روز پایانی بدون منعی حضور خبرنگاران در ستاد امکان پذیر است اما از روزهای سه شنبه و چهارشنبه جاری سالن ستاد انتخابات به صورت روزانه آماده است.

قاسمی در پاسخ به این سوال که برخی از کاندیداها مدرک دیگری از خود ارایه دادند، گفت: ملاک ما مدرکی است که موقع ثبت نام ارایه شده و در هیات‌های اجرایی حوزه انتخابیه مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفت در غیر این صورت از طریق فرمانداری‌ها تذکرات به نامزدها داده شد همچنین این موضوع در نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی پیشگیری از تخلفات پیگیری خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به تخلفات انتخاباتی اظهارداشت: تغییراتی در قانون تبلیغات انتخابات داشتیم که این تغییرات به فرمانداری‌ها اعلام شد و البته مواردی از تخلفات انتخاباتی در ارتباط با ابعاد تبلیغات و مکان‌های نصب تبلیغات به صورت بارز و بیشتر داشتیم که به نامزدهای مربوطه تذکرات لازم داده شده است و هیات‌های بازرسی مستقر در استانداری و فرمانداری و نیز ستاد پیشگیری این موارد را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به تبلیغات در بستر فضای مجازی گفت: فضای مجازی برای این دوره نسبت به دوره‌های قبل جدیدتر است که به سبب نا آشنایی با این فضا ممکن است تخلفاتی را شاهد باشیم که تذکرات انجام شده است.

قاسمی ادامه داد: احزاب سیاسی می‌توانند از کاندیداها حمایت کنند، نهادها، دستگاه‌ها و مجموعه‌ها هم می‌توانند مردم را به حضور و مشارکت دعوت کنند که مشکل و منعی در این راستا وجود ندارد.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: تبلیغات نامزدها به عنوان شخص، توسط دیگران و خود باید در چارچوب قانون باشد که ابعاد ۵۰ در ۷۰ برای بیلبوردها در مکان‌هایی غیر از ستادهای انتخاباتی آن‌ها تاکید شده و در محل ستادها می‌توانند بنرها و بیلبوردهای بزرگ‌تری در محل نصب کنند.

قاسمی گفت: در حوزه امنیت برگزاری انتخابات باید زمینه آرامش مردم فراهم می‌شد که تصمیماتی در ستاد امنیت انتخابات اخذ و به مبادی ذیربط ابلاغ شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به تعداد رای اولی‌هادر استان اصفهان اضافه کرد: ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر رای اولی در استان داریم که به سن قانونی یعنی ۱۸ سال تمام در این دوره از انتخابات می‌رسند؛ انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار«انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، انتخابات مجلس در این استان با حضور ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار در سه هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63086/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان انتخابات رای رقابت حوزه انتخابیه صندوق سیار فرمانداری ها نظر گرفته شد دستگاه ها کارت ملی اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با قدردانی از عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری هر چه بهتر مراسم و مناسبت‌های مذهبی تاکید کرد از وجود خیران اصفهان برای بهتر برگزار کردن مراسم‌ها و ماندگار شدن اثر کار استفاده شود.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: فلسفه تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجرای امور فرهنگی مربوط به نظام اسلامی است.
در این دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان هم گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ۳ ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و گفت: حدود ۳۰ نشست و برنامه برای برپایی مراسم مذهبی در دی سال گذشته برگزار شد.
حجت الاسلام علیرضا ناجی ادامه داد: برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و اجرایی دختران حاج قاسم با حضور ۱۰ هزار نفر در مُصلی اصفهان، برپایی تجمع در گلستان شهدا برای محکومیت حادثه تروریستی کرمان و برگزاری راهپیمایی به همین مناسبت در ۱۵ دی از اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دی سال گذشته بود.
وی تشکیل ستاد دهه فجر با ۲۱ کارگروه را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد و افزود: سفر‌های شهرستانی و شرکت در شورای اداری و ستاد‌های دهه فجر شهرستان‌های خمینی شهر، فلاورجان، شهرضا از دیگر اقدامات سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ این شورا بود.

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • تماشای مناظره از شبکه تهران