Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابومحمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی «هیئت التحریر الشام» (جبهه النصره سابق) اخیرا به دفاع از مداخله نظامی ترکیه در سوریه پرداخته و مدعی شده است که تحولات شمال سوریه از جمله منطقه «ادلب» بر امنیت و منافع آنکارا اثرگذار است.

اخبار بین الملل - در بخشی از ویدئویی که بازوی رسانه‌ای این گروه وابسته به القاعده به تازگی منتشر کرده، جولانی در پاسخ به سؤال یکی از اعضای این گروه در مورد اعزام نظامیان ترکیه‌ای به سوریه همزمان با پیشروی ارتش سوریه در ادلب، می‌گوید: «همانطور که می‌دانید ارتش ترکیه از دو سال پیش در این مناطق مراکز دیدبانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراکز مرتبا از سوی نیروهای اشغالگر روسیه و شبه نظامیان رژیم هدف قرار گرفته است.»

وی می‌افزاید: «بنابراین، ترکیه‌ای‌ها برای پاسخ دادن به این تهاجمات وارد [ادلب] شدند. از سوی دیگر، مردم ترکیه مستقیما تحت تأثیر این نبرد قرار دارد، چراکه نتیجه منفی این نبرد بر مردم ترکیه اثر خواهد گذاشت. آثار منفی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و حتی نظامی. در نتیجه، آن‌ها مستقیما تحت تأثیر این نبرد قرار دارند، چراکه ادلب در مرز آن‌ها واقع شده است.»

سرکرده جبهه النصره در ادامه با بیان اینکه این منطقه سنی‌نشین و بخشی از امتداد جمعیت سنی میان ترکیه و سوریه است، مدعی می‌شود که ایران با کمک روسیه به دنبال تغییر بافت جمعیتی این مناطق است. 

ارتش سوریه در هفته‌های گذشته و بعد از عدم تحقق وعده ترکیه برای جدا کردن گروه‌های تروریستی از شبه‌نظامیان مخالف دمشق، عملیاتی را برای آزادسازی ادلب که تنها منطقه بزرگ تحت کنترل تروریست‌هاست، آغاز کرده است. در جریان این عملیات بخش بزرگی از مناطق باقی‌مانده حلب و همچنین ادلب آزاد شده است. 

دولت ترکیه به شدت از این عملیات انتقاد کرده و به بهانه محافظت از غیرنظامیان به سوریه نیروی نظامیان و تجهیزات جنگی اعزام کرده است. دمشق با متهم کردن آنکارا به حمایت از تروریست‌ها، تأکید کرده است که تا آخرین نقطه از خاک خود را از حضور گروه‌های تروریستی پاکسازی می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه اخبار بین الملل القاعده ارتش سوریه القاعده ترکیه سوریه جبهه النصره جبهه النصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسراییلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

کد خبر 6086929

دیگر خبرها

  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد