Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، ابوالفضل بهرام‌پور استاد و مفسر قرآن کریم گفت: کسانی که برای برگزاری مسابقات و جلسات قرآنی پیشگام هستند باید افراد سطح بالا که متخصص مفهوم آموزی هستند، به میدان آورند تا در زمینه تواشیح و قرائت قرآن کریم و.. آموزش دهند.

او  افزود: جامعه قرآنی باید دغدغه این را داشته‌باشد که چگونه می‌توان مردم را با توضیحات و مفاهیم اولیه قرآن آشنا کرد و سپس آنان را به سمت تفسیر سوق داد که از قضا در این زمینه یک روشی را ابداع کرده و پیاده کردم که نتیجه بسیار خوبی داشت لذا در ایران چنین روش‌هایی باید بومی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد و مفسر قرآن کریم با تایید این امر که مجالس و محافل قرآنی کم‌رونق شده‌ است، بیان کرد: اگر مردم را با جاذبه‌های درونی قرآن کریم اعم از معارف و مفاهیم درونی قرآن آشنا کنیم قطع به یقین مجالس قرآنی نیز پر رونق خواهند شد و مردم جذب چنین محافلی می‌شوند.

او گفت: ذکر و یاد خدا تنها عبادتی است که حد یقف ندارد و از طرفی نیز ذکر قلیل کارآیی ندارد و لذا می‌فرماید:« اذکروالله ذکرا کثیرا؛ خداوند را بسیار یاد کنید» و یاد خدا اگر زیاد انجام شود گره‌گشاست.

بهرام‌پور تصریح کرد: ذکر خدا در تمام معارف قرآن کریم هویدا است که باید به وسیله اساتید قرآنی استخراج شده و به مردم القا شود تا مردم با معارف قرآن کریم آشنا شوند.

او ادامه داد: امروزه در زمینه‌های حفظ، قرائت و ترتیل و .. اساتید قرانی و جوانان فعالیت می‌کنند و این زمینه الحمدالله پر رونق در مسابقات و مجالس مختلف در حال برگزاری است اما حلقه مفقوده چنین مجالسی کمبود آشنایی و شناخت مردم از معارف قرآن است.

بهرام‌پور با بیان اینکه در حال حاضر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مانعی وجود ندارد بلکه برنامه‌ریزی‌ها مناسبی نیست، گفت: اگر برنامه‌ها و محافل قرآنی جاذبه‌ داشته‌باشد و پاسخگوی سوالاتی که در نهاد جوانان است از قبیل اینکه « خداوند چرا مرا را آفریده است و..» باشد.

او  تاکید کرد: پاسخ تمام سوالاتی که امروزه جوانان با آن مواجه می‌شوند، در قران کریم است فقط باید از طریق برنامه‌ها و مجالس قرآنی به این سوالات پاسخ داده شود.

منبع:ایکنا

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم اخبار فرهنگی معارف قرآن قرآن کریم بهرام پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان با همراهی اتحادیه نانوایان شهرستان اسفراین، با حضور در واحد خبازی آقای حسین بیابانی قاری و حافظ قرآن کریم به رسم یادبود از زحمات ایشان تجلیل و قدردانی کردند.
احمد نامور گفت: با توجه به نام گذاری روز ۳۱ فروردین بعنوان گندم و نان، فرصت مغتنمی است تا از زحمات و تلاش‌های افراد و صنایع تقدیر بعمل آید و با توجه به جایگاه ویژه نان و گندم در فرهنگ ایرانی و اسلامی این روز باید به نحو احسن پاس داشته شود.

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون