Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی است و چون از دولت بودجه می‌گیرد بنابراین وزارت ورزش در انتخابات این فدراسیون حضور دارد.

کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره مهندسی شدن انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: از میان گزینه‌هایی که برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده‌اند، محمدحسین قریب و  مهدی محمد‌نبی بیشترین شانس را برای این پست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من اگر این دو نفر که در حوزه مدیریت کلان ورزش عملکرد قابل قبولی داشته‌اند در انتخابات ورود نکنند، پس چه کسانی باید حضور پیدا کنند؟ البته این موضوع به این معنی نیست که انتخابات فدراسیون مهندسی شده باشد. قریب سال‌ها به عنوان عضوی از هیئت‌مدیره استقلال و مدیرعامل این باشگاه بوده و مدیریت کلان را به صورت تئوری و عملی بلد است. نبی هم چنین شخصیتی دارد و می‌تواند از نظر مدیریتی، فدراسیون فوتبال را هدایت کند.

وی افزود: ضمن اینکه داشته‌های ما همین مقدار است و نمی‌توانیم شخصی را از آسمان هفتم بیاوریم تا در انتخابات حضور پیدا کند. مابقی نفراتی که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، ناآشنا هستند و من اطلاع چندانی از آنها ندارم. از طرفی تا زمانی که فوتبال ملی ما به کمک‌های دولتی نیاز دارد، نماینده دولت هم در مورد انتخابات اعمال نظر می‌کند و نمی‌تواند به این موضوع بی‌تفاوت باشد. اگر فوتبال نتیجه نگیرد یا مشکلاتی را داشته باشد، مجلس، وزیر ورزش را مورد سؤال قرار می‌دهد، بنابراین اصطلاح مهندسی شدن انتخابات فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان درست نیست.

اولیایی گفت: ضمن اینکه وزارتخانه، کمیته ملی المپیک در انتخابات فدراسیون فوتبال حق رأی دارند و در واقع ساختار اساسنامه فدراسیون فوتبال به این صورت است. بنابراین نمی‌توانیم وزارت ورزش را کنار بگذاریم و اصلاً منطقی نیست فوتبالی که زیر نظر دولت است، دولت در آن حق رأی نداشته باشد. وقتی فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی شناخته می‌شود، از دولت هم کمک می‌گیرد، بنابراین باید از قوانین دولت هم پیروی کند. ضمن اینکه کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که از افراد باتجربه استفاده نکند. اگر بازنشسته‌ها در رأس فدراسیون‌ها باشند، نیازی به بحث استخدام و بیمه آنها وجود ندارد و در واقع شغل محسوب نمی‌شود اما اگر غیر از این افراد کسانی روی کار بیایند، باید به استخدام فدراسیون دربیایند که این خودش هزینه‌بر است.

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار کرد: به نظرم باید فدراسیون فوتبال به یک نهاد NGO تبدیل شود و بازنشستگان حق حضور در چنین نهادهایی را داشته باشند. ما باید مطابق قوانین فیفا عمل کنیم اما با توجه به اینکه فدراسیون‌ها، نهاد عمومی غیردولتی هستند و مانند شهرداری‌ها از دولت بودجه می‌گیرند، بنابراین قوانین داخلی را هم باید رعایت کنند. این مسائل در اساسنامه عنوان نشده و ما باید اساسنامه را به روز کنیم. برخی می‌گویند فدراسیون‌ها به دلیل اینکه یک نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شوند، باید قوانین داخلی را هم رعایت کنند اما انتصاب یا انتخاب رئیس فدراسیون با این موضوع منافات دارد.

اولیایی تأکید کرد: فدراسیون‌ها از اعتبارات دولتی استفاده می‌کنند و طبق قانون، هر نهادی که از اعتبارات دولتی استفاده می‌کند، باید قوانین آن را هم رعایت کند. این در حالی است که در کشورهای دیگر مثل آلمان، دولت کمک بلاعوض به فوتبال ملی می‌دهد و در واقع موفقیت‌های تیم ملی را افتخار دولت آلمان می‌داند، به همین خاطر فدراسیون زیرمجموعه دولت محسوب نمی‌شود اما نوع بینش‌ها در کشورهای مختلف متفاوت است و مسئولان کشور ما بر این اعتقاد هستند که فدراسیون‌ها باید قوانین دولتی را اجرا کنند.

وی در پاسخ به اینکه پیش شرط حضور نامزدهای فدراسیون فوتبال کسب تأییدیه از 10 عضو مجمع فدراسیون است و این موضوع باعث ایجاد شائبه می‌شود، گفت: من چنین چیزی را قبول ندارم. به هر حال کسانی که در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، باید سابقه فوتبالی داشته باشند و ما نمی‌توانیم افراد صفر کیلومتر را در انتخابات دخیل بدانیم. اخذ رأی معمولاً با نفوذ اتفاق می‌افتد و کسی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود، باید 40 رأی داشته باشد. ضمن اینکه انتخابات به هر نحوی برگزار شود، شائبه‌هایی هم به وجود می‌آید. اینکه گفته می‌شود مثلاً افراد فوتبالی به راحتی می‌توانند تأییدیه مجمع را کسب کنند، قبول ندارم. به هر حال شناخت ورزشی موضوع مهمی است که باید با چنین مسئله‌ای برای همگان روشن شود.

وی در پاسخ به این سؤال که شانس چه کسانی را برای نشستن بر صندلی ریاست فدراسیون بالا می‌بیند، اظهار کرد: به اعتقاد من، نبی و قریب دو گزینه‌ای هستند که شانس آنها برای ریاست فدراسیون فوتبال بالاتر از دیگران است.

انتهای پیام/4048/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: کاظم اولیایی انتخابات فدراسیون فوتبال محمدحسین قریب مهدی محمد نبی انتخابات فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی فدراسیون فوتبال ریاست فدراسیون باید قوانین فدراسیون ها وزارت ورزش حضور پیدا دولت هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی گورش شد

علیرضا پسندیده به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی گورش انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، با تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون جهانی کشتی سنتی گورش، علیرضا پسندیده، رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی ایران به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی گورش انتخاب شد. 

کشتی سنتی گورش از ورزش هایی است که در مناطق مختلف کشور به ویژه شمال و شمال شرق فعال است. در این شیوه از کشتی، شالی که هر ورزشکار به دور کمر خود می‌بندد برای اجرای فنون توسط رقیب و کمر گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پیش از این نیز در جریان اجلاس کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی، ایران رسماً به عضویت کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی در آمده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی «گورش» شد
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی گورش شد
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی گورش شد
  • اعلام رسمی زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی منصوب شد