Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@10:34:17 GMT

ستاد نظارت شورای نگهبان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۴۳۸۴

ستاد نظارت شورای نگهبان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: بحث بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان به اتمام رسیده است و همه امکانات معطوف بر نظارت بر برگزاری انتخابات شده است.

*افتتاح ستاد نظارت شورای نگهبان در دو روز آینده

وی افزود: ستاد نظارت ما هم در یکی دو روز آینده افتتاح خواهد شد و کارشناسان ما مستقر خواهند شد تا براین اساس برای روز جمعه آمادگی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: همکاران و کارشناسان ما از ستاد نظارت حضور خواهند داشت تا چنانچه احیاناً تخلفی صورت می‌گیرد با آن تخلفات برخورد شود و نظارت مؤثر شورای نگهبان هم بر برگزاری انتخابات اعمال شود.

* برخورد با اخلال در رأی‌گیری، خرید و فروش آرا و تبلیغات غیرمجاز

کدخدایی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سؤال که اعضای این ستاد چه افرادی خواهند بود و اینکه در چه صورتی از نظر شورای نگهبان تخلف صورت می‌گیرد و چه برخوردی با آن‌ها خواهد شد، گفت: طبیعتاً کارشناسان در این ستاد مستقر هستند و اعضای ما هم در روز انتخابات در محل شورای نگهبان حاضر خواهند شد و از نزدیک روند برگزاری انتخابات را نظارت می‌کنند.

وی افزود: تخلفاتی که در قانون آمده از جمله اخلال در رأی‌گیری، خرید و فروش آرا و یا تبلیغات غیرمجاز و اینگونه موارد که در قانون ذکر شده است ناظران ما آن‌ها را رصد می‌کنند و اگر تخلفی صورت بگیرد گزارش می‌کنند.

*ابطال آراء در صورت بروز تخلف انتخاباتی

سخنگوی شورای نگهبان در همین زمینه خاطرنشان کرد: آنچه را که ما می‌توانیم در همان روز تصمیم‌گیری کنیم تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم و آنچه را به بررسی دقیق‌تر منوط می‌شود پس از اعلام نتایج اولیه از سوی وزارت کشور در قالب اعلام صحت یا عد‌م‌صحت انتخابات آن‌گاه اعلام نظر خواهیم داشت.

کدخدایی درباره جزئیات تصمیم شورا در صورت تخلف هر یک از کاندیدا‌های انتخابات مجلس در روز برگزاری انتخابات گفت: آنچه قانون به شورای نگهبان اختیار داده این است که اگر تخلفاتی که در سرنوشت انتخابات تعیین کننده است و ما می‌توانیم اصطلاحاً با ابطال آرای یک صندوق و یا آرای یک شعبه یا یک حوزه نسبت به آن تخلف اقدام کنیم این‌ها در صلاحیت شورای نگهبان هست.

*قوه قضاییه مجرمان انتخاباتی را مجازات می‌کند

وی همچنین افزود: طبیعتاً اگر تخلفات به مرحله جرم هم برسد همانطور که در قانون آمده است از جهت اعمال مجازات هم برای قوه قضاییه ارسال می‌شود که قوه قضاییه آن را بررسی کرده و متخلفان را هم به مجازات برساند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تخلف انتخاباتی شورای نگهبان خرید و فروش آرا تبلیغات انتخاباتی ستاد نظارت شورای نگهبان عباسعلی کدخدایی جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزاری انتخابات شورای نگهبان قوه قضاییه ستاد نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: سرتیپ حیدری: اسرائیل بداند که پاسخ‌های بعدی خردکننده خواهد بود

وی گفت: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت. این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.

آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.

آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227500 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد