Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@01:17:01 GMT

ارتش ونزوئلا رزمایش سراسری برگزار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۴۴۷۱

ارتش ونزوئلا رزمایش سراسری برگزار کرد

به گزارش فارس، ارتش ونزوئلا روز شنبه تمریناتی را برای استقرار نظامیان، واحدهای زرهی و نیروهای داوطلب در کاراکاس و دیگر مناطق این کشور انجام داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این رزمایش تنها چند روز بعد از آن برگزار می‌شود که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در پاسخ به تهدیدات و تحریم‌های آمریکا، رسما دستور الحاق حدود ۴ میلیون نیروی داوطلب مردمی به نیروهای نظامی را صادر کرد و این نیروی متشکل از افراد داوطلب اکنون در کنار ارتش، نیروی هوایی، نیروی زمینی و گارد ملی به عنوان شاخه تازه‌ای از نیروهای نظامی ونزوئلا فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد پرتابگرهای موشک، پدافند‌های هوایی و سامانه‌های راداری ارتش ونزوئلا هم در این رزمایش مشارکت داشته‌اند. 

«ولادیمیر پادینو» وزیر دفاع ونزوئلا در بیانیه‌‌ پخش شده از تلویزیون دولتی این کشور در این زمینه گفت: «ما سطح فرماندهی و کنترل شبه نظامیان بولیواری را نشان داده‌ایم.»

 

بر اساس این گزارش، در یک تمرین نظامی که در بزرگراهی در شرق کاراکاس انجام شد، گروهی متشکل از چند صد نفر از جمله سربازان و نیروهای داوطلب مسدود ساختن مسیر مهاجمان از ورود به پایتخت تمرین کردند.

«خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا که مورد حمایت واشنگتن قرار دارد، این رزمایش را یک تمرین نمایشی و تبلیغاتی خوانده است.

 آمریکا در سال ۲۰۱۸، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخت. این درحالیست که مادورو چند ماه قبل از این تصمیم واشنگتن طی برگزاری یک انتخابات قانونی به قدرت رسیده بود.

از آن زمان دولت آمریکا به همراه برخی کشورهای همپیمانش رسما براندازی دولت مادورو را به عنوان سیاست رسمی خود در قبال ونزوئلا اعلام کرده‌اند. واشنگتن علاوه بر تحریم گسترده و حمایت از چند تلاش برای انجام کودتا در ونزوئلا، کاراکاس را به اقدام نظامی نیز تهدید کرده است. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ارتش ونزوئلا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است

رئیس سرویس فدرال روسیه می‌گوید مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای این کشور است.

به گزارش ایسنا، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس فدرال روسیه تهدید کرد «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای نیروهای نظامی روسیه است.

یک دادگاه در مسکو در دسامبر ۲۰۲۳ بودانوف را به راهبری بیش از ۱۰۰ «حمله تروریستی» از جمله حملات پهپادی به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه متهم کرد.

راشاتوی نوشته بودانوف به صورت آشکار از حملات به خاک روسیه حمایت کرده، از جمله مناطقی که روسیه آن‌ها را تصرف کرده است.

بورتنیکوف روز سه‌شنبه و با اشاره به بودانوف و مقام‌های اطلاعاتی دیگر اوکراین گفت: «آن‌هایی که مرتکب جنایت علیه روسیه و مردم روسیه شده اند، یک هدف مشروع هستند».

این مقام روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا تاکنون علیه آن‌ها اقدامی صورت نگرفته هم گفت این امکان «در پیش است».

یک دادگاه در مسکو روز سه‌شنبه نیز برای «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین به اتهام راهبری حمله به پل کریمه دستور بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف
  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • بیش از ۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نام نویسی کردند
  • مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است