Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون تکواندو ایران در یک بسته پیشنهادی به اتحادیه تکواندو آسیا خواستار میزبانی ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رقابت‌های تکواندو قهرمانی قاره آسیا در بخش‌های پاراتکواندو، پومسه و کیوروگی (انفرادی و تیمی) و گروه مردان و زنان قرار بود از 12 اسفندماه  به مدت 5 روز در بیروت لبنان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره برای نخستین مرتبه رقابت های تیمی در بخش های مردان، زنان و تیمی مشترک نیز برگزار می شود. رقابت های قهرمانی آسیا G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک به ورزشکاران تعلق می‌گیرد.

ترکیب تیم ملی مردان و زنان ایران برای حضور در این رقابتها نیز مشخص شده بود اما ناگهان در آخرین ساعات شنبه شب با یک ایمیل ماجرا تغییر کرد و برگزار مسابقات لغو شد.

فدراسیون تکواندو لبنان با ارسالی ایمیلی به اتحادیه تکواندو آسیا اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس مرگبار کرونا از میزبانی این رقابتها انصراف داده و بعد از ارسال این ایمیل بلافاصله خبر آن را در صفحه اختصاصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

اتحادیه تکواندو آسیا نیز بعد از دریافت ایمیل لبنانی ها، در یک ایمیل مشترک لغو موقت این مسابقات در بیروت را به اطلاع کشورهای عضو از جمله ایران رساند. ایمیلی که شنبه شب به فدراسیون تکواندو رسید.

بعد از دریافت این ایمیل، فدراسیون تکواندو ایران با بررسی شرایط، تصمیم گرفت تا پیشنهاد میزبانی این رقابتها را به اتحادیه تکواندو آسیا ارائه کند و این پیشنهاد را شب گذشته ارائه داد.

فدراسیون تکواندو در ایمیل ارسالی خود به اتحادیه آسیا متذکر شده که تمایل دارد میزبانی این رقابتها را به جای اردن بر عهده بگیرد و حتی اعلام آمادگی کرده که در صورت موافقت اتحادیه این رقابتها را در همین سال جاری و با چند روز تاخیر در ایران برگزار کند.

در همین راستا اتحادیه تکواندو آسیا بعد از بررسی پیشنهاد ایران و سایر کشورهای متقاضی نظر نهایی خود را درباره میزبان جدید مسابقات تکواندو غرب آسیا اعلام خواهد کرد. اگرچه این احتمال وجود دارد که این رقابتها با توجه به شرایط پیش آمده به بهار سال آینده موکول شود.

شانس میزبانی ایران برای این رقابت ها بستگی به کاندیداتوری احتمالی کشورهای عربی برای میزبانی دارد. چه آنکه با توجه به ترکیب اتحادیه و حضور 15 کشور عربی، آنها دست بالا در انتخاب میزبان را دارند و در صورت کاندیداتوری یک کشور عرب، به شکل سنتی و با یک نگاه سیاسی خاص آرای خود را به کاندیدای همزبان خواهد داد اگرچه ایران نیز از شانس خوبی برای میزبانی این رقابتها برخوردار است.

 

پیشنهاد میزبانی مسابقات انتخابی المپیک

بسته پیشنهادی ایران به اتحادیه تکواندو آسیا البته یک تورنمنت دیگر را هم در بر می گیرد. رقابتهای انتخابی المپیک در قاره آسیا طبق برنامه قرار بود در فروردین سال آینده در ووشی چین برگزار شود اما ویروس کرونا میزبانی چین را لغو کرد و حالا باید کشور دیگری میزبانی این رقابتها را بر عهده بگیرد.

فدراسیون تکواندو ایران برای میزبانی این رقابتها نیز اعلام آمادگی کرده. تورنمنتی که در تقویم جهانی ثبت رسمی شده و برخلاف رقابتهای قهرمانی آسیا امکان جابجایی زمانی آن وجود ندارد چرا که رقابتهای گزینشی المپیک در همه رشته ها باید براساس برنامه زمان بندی IOC برگزار شود. با توجه به تقویم جهانی این رقابتها باید در ماه فوریه برابر با اواخر فروردین ماه برگزار شود و فدراسیون تکواندو در بسته پیشنهادی خود اعلام کرده حاضر است این رقابتها را تقریبا همزمان با رقابتهای فجرکاپ است، در کیش میزبانی کند.

در انتخاب میزبان این رقابتها نیز با توجه به ترکیب اعضای اتحادیه، آرای کشورهای عرب تاثیرگذار است و اگر کشور عربی متقاضی برگزاری این رقابتها نباشد، شانس میزبانی ایران برای این تورنمنت مهم نیز بالا خواهد بود.

به ویژه اینکه دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو روابط حسنه ای با فدراسیون ایران دارد و در جریان برگزاری جام ریاست جمهوری به ایران آمد و از نزدیک امکانات و شرایط برگزاری رقابتها را دید و آن را تایید کرد. دکتر چون حتی پس پایان رقابتها در ایمیلی رسمی از برگزاری مناسب و شایسته ایران در این رقابتها تشکر و قدردانی نمود و با توجه به نظر مثبت ریس جهانی تکواندو به ایران، این امیدواری وجود دارد تا ایران بتواند میزبانی این تورنمنت مهم را بر عهده بگیرد.

بسته پیشنهادی تکواندو ایران برای میزبانی دو رویداد مهم تکواندوی آسیا روی میز اتحادیه آسیایی قرار دارد و باید منتظر بود و دید آیا این نهاد به ایران شانس میزبانی و برگزاری این رقابتها را خواهد داد یا با رویکرد سیاسی اعضا تصمیم دیگری خواهد گرفت.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: تکواندو قهرمانی آسیا آسیا ایران اتحادیه تکواندو آسیا فدراسیون تکواندو ایران قهرمانی آسیا انتخابی المپیک بسته پیشنهادی میزبانی ایران بر عهده بگیرد اتحادیه آسیا شانس میزبانی برای میزبانی برگزار شود رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

به گزارش خبرنگار مهر، با موافقت کنفدراسیون آسیا، ایران به طور رسمی قرار است میزبان دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان در تهران باشد. این بازی‌ها پیشتر قرار بود در ۲۰ رشته ورزشی و در جزیره کیش برگزار شود اما در نهایت تهران به عنوان شهر میزبان قرار است در نیمه دوم سال پذیرای کشورهای شرکت کننده در این رویداد بین المللی باشد. دهمین دوره این رقابت‌ها، نخستین میزبانی ایران در بازی‌های آسیایی ناشنوایان به شمار می‌رود.

ایران میزبان ۲۰ کشور در بازی‌های آسیایی

مصطفی نکو لعل آزاد رییس فدراسیون ناشنوایان در گفت وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: از اواخر مهر تا ۱۰ آبان میزبان کشورهایی خواهیم بود که برای حضور در این بازیها اعلام آمادگی کردند. بر اساس آنچه که در ستاد عالی بازیها به تصویب رسیده است این بازیها در ۱۶ رشته ورزشی برگزار خواهد شد که تا کنون ۲۰ کشور برای شرکت در این بازیها به ما اعلام آمادگی کردند. درخواست ۱۱ کشور به صورت مکتوب به دست ما رسیده است و مابقی کشورها نیز فعلا به صورت شفاهی اعلام آمادگی کردند. در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم میزبان تیم های بیشتری باشیم تا مسابقات به بهترین شکل و با کیفیت بالایی برگزار شود.

انتخابات فدراسیون و زمانی که از دست رفت

وی افزود: با توجه به اینکه قرار بود انتخابات فدراسیون برگزار شود کمی در انجام کارها عقب ماندیم ولی با حمایت وزارت ورزش و سایر دستگاه‌هایی که برای میزبانی بهتر ایران اعلام آمادگی کردند به نظر می رسد پرونده ثبت نام از کشورهای حاضر در این بازیها اواخر اردیبهشت بسته شود. درست است که بخاطر انتخابات زمان را از دست دادیم اما فدراسیون ناشنوایان ایران از نظر فنی هیچ مشکلی برای برگزاری ندارد و فقط منتظر تعداد تیم های شرکت کننده هستیم.

رییس فدراسیون ناشنوایان در مورد دلیل میزبانی این بازیها در تهران گفت: خیلی از استانها اعلام آمادگی کردند که در برخی رشته ها می توانند میزبان باشند اما از آنجایی که اکثر کشورها با چند تیم ورزشی به ایران می آیند برای اینکه همه آنها در یکجا مستقر باشند تصمیم بر این شد که فقط تهران شهر میزبان این بازیها باشد. سعی می‌کنیم در این میزبانی سربلند باشیم.

ایران با ۲ تیم در برخی رشته‌ها

نکو لعل آزاد پاسخ به این پرسش که ایران در چند رشته قرار است در این بازیها شرکت کند؟ عنوان کرد: همانطور که گفتم این بازیها در ۱۶ رشته ورزشی برگزار خواهد شد که ایران در همه ۱۶ رشته نماینده دارد. علاوه بر این ما این آمادگی را داریم که حتی در برخی رشته ها با دو تیم شرکتن کنیم که هنوز منتظر تایید هستیم. خوشبختانه تیم های ما در حال تمرین هستند و از همین حالا آمادگی مطلوبی برای رقابت با رقبا دارند. اکثر رشته های ورزشی ما در مسابقات مختلف بین المللی همواره روی سکو قرار داشتند که بدون شک در تلاش اند بتوانند در دهمین دوره بازیهای آسیایی نیز مقامی در شان خودشان کسب کنند.

شهرداری برگزار کننده افتتاحیه و اختتامیه شد

وی در پایان درباره میزان بودجه اختصاص داده شده برای برگزاری این دهمین دوره بازیهای آسیایی ناشنوایان گفت: برای میزبانی ایران یک بودجه از طریق وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده شده است و یک بودجه هم از استانداری در نظر گرفته است. البته برخی ارگان‌ها و دستگاه نیز در کنار ما هستند تا بتوانیم با تمام قدرت این مسابقات را برگزار کنیم. شهرداری تهران هم قرار است برگزار کننده افتتاحیه و اختتامیه بازیها را به عهده داشته باشد.

کد خبر 6086300

دیگر خبرها

  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • والیبال ایران و انتخابی برای قهرمانی لیگ و آسیا
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی