Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@15:35:36 GMT

سمینار ملی زبان‌شناسی شناختی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۴۵۳۵

صراط:

این رویداد ملی به مدت یک روز و با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس و موسسه آموزش عالی علوم شناختی  برگزار می‌شود، ۹ تن از اساتید در رابطه با مباحث زبان‌شناسی شناختی و مطالعات دینی، جایگاه زبان‌شناسی شناختی در توانبخشی، مطالعات الکتروفیزیولوژیک فرآیندهای مغزی پردازش زبان، معنی‌شناسی از منظر شناختی و مبحث استعاره در زبان‌شناسی شناختی و همچنین ایده‌پردازی در خصوص مطالعات آزمایشگاهی استعاره سخنرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا زبان‌شناسی شناختی یکی از مکاتب نوین زبان‌شناسی است که ریشه در مباحث زبانی مطرح در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ دارد، با وجود اینکه مدت زیادی از عمر زبان‌شناسی شناختی نمی گذرد اما این مکتب به یکی از مهمترین مکاتب زبان‌شناسی تبدیل شده و توانسته است با علوم دیگر مانند روانشناسی، عصب‌شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه تعامل برقرار کند.

با گسترش علوم شناختی به ویژه از ابتدای قرن ۲۱ در گروه‌های زبان‌شناسی‌، در بیشتر دانشگاه‌های معتبر اروپا، امریکا و استرالیا زبان‌شناسی شناختی تدریس می‌شود و در این زمینه پژوهش‌های بسیاری نیز انجام شده است.

در ایران نیز اکنون در موسسه آموزش عالی علوم شناختی و دانشگاه تربیت مدرس به صورت رسمی با مجوز وزارت علوم در رشته زبان‌شناسی شناختی در مقطع دکتری دانشجو پذیرفته می‌شود و اساتیدی  نیز در دیگر دانشگاه‌ها به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند، همچنین پژوهش‌های متعددی در حوزه زبان‌شناسی شناختی در کشور صورت گرفته است

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: زبان شناسی ستاد توسعه علوم دانشگاه تربیت مدرس صراط زبان شناسی شناختی علوم شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ نماینده سازمان سنجش در استان گفت: آزمون‌های گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح امروز برگزار شد و داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه در نوبت عصر به رقابت می‌پردازند.
فاضلی افزود: داوطلبان در کنکور امسال در ۵ گروه آزمایشی شرکت کرده اند.
نتایج این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.
وی گفت: امروز دانشگاه آزاد میزبان هزار داوطلب و فردا هزار و ۳۰۰ دواطلب خواهد بود.
دوطلبان رشته علوم تجربی و ریاضی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و رشته‌های علوم انسانی زبان و هنر در حوزه دانشگاه شهرکرد به رقابت می‌پردازند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی؛ عناصر، فرایند و گام‌ها
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود