Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@18:25:51 GMT

تخریب اثر بنکسی در بریستول

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۴۶۵۵

تخریب اثر بنکسی در بریستول

اثری از «بنکسی» نقاش گرافیتی معروف چند روز پس از نمایش تخریب شد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، قطعه‌ای اثر هنر نقاشی خیابانی (گرافیتی) در شهر بریستول انگلستان مربوط به «بنکسی» تخریب شد.

در تصویری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده عبارت «کودن‌های بی‌بی‌سی» به صورت خط‌خطی در جای‌جای این اثر هنری دیده می‌شود و دختری نوجوان را نشان می‌دهد که با تیرکمانی که گل‌ها  فشنگ آنند تیراندازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنکسی همیشه گریزان که مشهورترین نقاش گرافیتی جهان محسوب می‌شود هنوز کسی از هویت واقعی او اطلاعی ندارد. او اصالت این اثر گرافیتی را با به اشتراک گذاشتن دو عکس از آن در صفحه رسمی اینستاگرامش، تأیید کرد.

ساکنین ناحیه بارتون هیل شهر بریستول این اثر را هدیه بنکسی برای روز عشاق تلقی می‌کنند.

تازه‌ترین اثر هنری بنکسی روی دیوار منزل استیجاری آقای «ادوین سایمونز» خلق شده است و از نظر مادی نیز ارزش بسیار بالایی دارد. جالب اینکه «کلی وودراف» دختر ادوین از شبکه‌های اجتماعی متوجه شد که بنکسی روی خانه‌ پدرش اثر هنری خلق کرده و بعد از آن نگران آسیب رسیدن به این گرافیتی بنکسی بوده است.

یکی از ساکنین محلی که اول متوجه خرابکاری روی اثر بنکسی شده، گفت: واقعاً شرم‌آور است اما متأسفانه اینجا همیشه از این اتفاق‌ها می‌افتد.

«بنکسی» نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی و نقاش بریتانیایی است. او همواره با بسیاری از سیاست‌های بریتانیا مخالف است که این مخالفت در حوزه سیاست خارجی نمود بیشتری دارد. بنکسی بارها در اعتراض به دخالت بریتانیا در مسئله فلسطینیان و حمایت از رژیم صهیونیستی خود را به خطر انداخته و در غزه و دیگر نقاط فلسطین اثر هنری اعتراضی خلق کرده است.

انتهای پیام/

R1397/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی نقاشی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی نقاشی هنرهای تجسمی نقاشی اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان تماشاخانه سنگلج را به خطر نیاندازید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی تماشاخانه سنگلج، مدیر تماشاخانه سنگلج با ابراز نگرانی برای ساختمان تماشاخانه سنگلج گفت: اواخر سال گذشته مطلع شدیم که این ساختمان تخلیه شده و قرار است که نوسازی شود، نه این که تخریب شود. از همان موقع تماس‌هایی با آقای نادعلی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر داشتیم، از طریق آقای نظری به وزیر محترم و وزارتخانه اطلاع داده و موضوع توسعه تماشاخانه سنگلج پیگیری شد.

وی با ابراز تاسف از این که حدود یک هفته قبل متوجه شده‌اند که در ساختمان مجاور تماشاخانه به جای بازسازی، تخریب صورت می گیرد ادامه داد: حدود ۷ تا ۱۰ روز پیش متوجه شدیم که موضوع نوسازی نیست و دارد تخریب صورت می‌گیرد. خیلی نگران شدیم. بحث الحاقی‌اش در این مرحله اولویت نبود. بنابراین از طریق مدیر کمیته هنر کمیسیون فرهنگی شورای شهر سرکار خانم مرادزاده، مطلع شدیم که تلاش هایی شده و ارتباطاتی با شهردار محترم گرفته شده است.

مقتدی درباره پیگیری‌های روزهای گذشته توضیح داد: طی روزهای گذشته مجددا به آقای نادعلی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیرکل هنرهای نمایشی اطلاع دادیم. عکس و فیلم‌هایی را تهیه کردیم و طی نامه‌نگاری‌هایی که انجام داده‌ایم اعلام نگرانی کردیم که این تخریب دارد صورت می‌گیرد. درجریان هستم که مدیرکل محترم نیز مکاتباتی با وزیر داشته‌اند. با دفتر طرح‌های عمرانی وزارتخانه جناب آقای جان‌نثار و همکاران‌شان مهندس توکلیان، گفت‌وگو کردیم که دیدار حضوری از پروژه داشتند و با مهندسان آن پروژه نیز صحبت کردند. متاسفانه این طور به گوش ما رسید که ۲۰ متر هم می‌خواهند پایه‌ریزی کنند. هر چند مهندسان دفتر طرح و برنامه معتقد بودند که اگر دقت لازم در این تخریب و پی‌ریزی بشود مشکلی پیش نمی‌آید اما آنها هم به سهم خودشان نگرانی‌هایی داشتند. به هر حال 30 سال از ساخت آن ساختمان می‌گذرد و به نوعی این 2 ساختمان در گذر زمان به هم تکیه داده‌اند.

مدیر تماشاخانه سنگلج در پایان تصریح کرد: نگران جان سنگلج هستم و تلاش خودمان را کرده‌ایم. درخواست عاجزانه خانواده تئاتر از مدیران ارشد شهرداری به خصوص شهردار محترم منطقه ۱۲ و شهردار محترم تهران جناب زاکانی است که اگر با موضوع توسعه تماشاخانه و الحاق این ساختمان و زمین کناری به هر دلیلی همراهی نمی‌کنند، خواهش می کنم، عاجزانه خواهش می‌کنم که جان سنگلج را به خطر نیاندازند. جان این تماشاخانه قدیمی و خاستگاه نمایش ایرانی را به خطر نیاندازند.

کد خبر 6084329 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس
  • ماجرای تخریب ۶۰ ویلای غیرمجاز ۸۰ میلیارد تومانی ؛ گفتم تخریب کافی نیست...
  • رژیم صهیونیستی اردوگاه «نور شمس» را به شکل کامل ویران کرد
  • جان سنگلج در خطر است
  • تخریب مسجد جامع غزه | ببینید
  • جان تماشاخانه سنگلج را به خطر نیاندازید
  • ببینید | تصاویری از تخریب بارش باران و طوفان در سراسر آنکارا