Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم یک شهرک در استان دیر الزور در شرق سوریه علیه حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی و گروه شبه نظامی همپیمان آن موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مردم شهرک «السفیره» در استان دیر الزور سوریه روز یکشنبه با برپایی تظاهرات خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک سوریه را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع بومی گزارش داد:« اهالی این شهرک تظاهراتی اعتراضی علیه رفتارهای گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه برپا کردند و خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی را خواستار شدند».

بر اساس این گزارش معترضان جاده اصلی دیر الزور الرقه را از سمت الجزیره با آتش زدن لاستیک ‌های خودرو مسدود کرده بودند.

در هشتم فوریه نزدیک به 140 تریلی حامل تجهیزات نظامی و تدارکات از گذرگاه مرزی سیملکا در شمال عراق وارد سوریه شد و بار خود را در دیرالزور تسلیم نیروهای آمریکایی کرد.

خبرگزاری آناتولی هم گزارش داده است که با تقویت حضور ارتش سوریه در دیرالزور عرب‌های محلی از این استان اخیرا به صفوف نیروهای ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم ملحق شده‌اند.

آمریکا به تازگی هم کاروانی از خودروهای زرهی خود را از عراق به استان نفت خیز «الحسکه» در  شمال شرقی سوریه اعزام کرده است. دستکم ۵۵ خودروی زرهی، تانک و تجهیزات مهندسی از عراق به استان الحسکه رسیده است.

نیروهای آمریکا اوائل ماه جاری میلادی نیز ساخت یک پایگاه نظامی جدید را در استان الحسکه آغاز کردند تا از دسترسی نیروهای روسیه به میدان نفتی «رمیلان» ممانعت کنند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز چندی قبل گفت که نیروهای آمریکایی، مسئولیت «حمایت» از میادین نفتی شرق سوریه را برعهده خواهند داشت. وی نیروهای سوریه و روسیه را تهدید کرد که در صورت نزدیک شدن به میادین نفتی، با «پاسخ قاطع» آمریکا روبرو می‌شوند.

نماینده سوریه در سازمان ملل چندی قبل گفت که آمریکا چاه‌های نفت این کشور را اشغال کرده و درآمدهای ملت سوریه را در سایه سکوت شورای امنیت به یغما می‌برد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تظاهرات دیر الزور ضد آمریکایی آمریکا نظامیان اشغالگر آمریکایی نیروهای آمریکا دیر الزور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد