Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عبدالحسین نفیسی عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش در نشست آسیب‌شناسی و نقد حرکت‌‌های اصلاحگرانه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته که در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه بنده قطعاً هیچ‌گاه توفیق نمی‌یابم وزیر آموزش و پرورش شوم زیرا وجهه کارشناسی دارم، گفت: ولی اگر امکانش وجود داشت، در موقعیتی وزیر می‌شدم که کشور بپذیرد، از طریق آموزش می‌توان به توسعه رسید؛ این پذیرفتن باید نمود عملی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: آیا شعاری بزرگتر از «معلمی شغل انبیاست» داریم؟ اما کدام معلم است که شغل خودش را شغل انبیا بداند؛ شخصی که انقدر درگیر معیشت است، چگونه می‌تواند یه فرزندان مردم بپردازد؟ 

این عضو شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید برنامه اول قوای کشور، اصلاح آموزش و پرورش باشد، گفت: در صورت اصلاح است که آموزش و پرورش می‌تواند از همه جنبه‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ از صداوسیما و تبلیغ مؤسسات کنکور بگیرید تا برخی دستگاه‌های دیگر، همه علیه آموزش و پرورش حرکت می‌کنند و آموزش و پرورش چه طور می‌تواند در این موقعیت کار خوب انجام دهد؟

نفیسی ادامه داد: سال 1371 نظام آموزش جدید متوسطه اجرا شد و در همان سال 11 درصد کسر بودجه مصوب اتفاق افتاد؛ آن وزیر که می‌خواست کار تحولی جدید انجام دهد چه طور می‌توانست امور را پیش ببرد؟ در زمانی هم آموزش و پرورش 45 درصد کسر بودجه پیدا کرد. با این شرایط، آموزش و پرورش رأس امور نیست بلکه کف امور است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش آموزش و پرورش نظام آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری