Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی نسبت به رشد اسلام هراسی در جهان، این روند را غیرقابل تحمل خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «آنتونیو گوترش» در یک کنفرانس خبری مشترک با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد، با ابراز نگرانی نسبت به رشد اسلام هراسی در جهان، آن را پدیده‌ای «غیرقابل تحمل» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش در این باره گفت: «امروزه ما شاهد هستیم که مهاجران یا پناهجویان گاهی اوقات از سوی سیاستمداران پوپولیست یا سایر متعصبان مذهبی مورد حمله قرار می‌گیرند. برای ما کاملاً روشن است که باید با قدرت با اسلام هراسی مبارزه کنیم».

دبیرکل سازمان ملل در ادامه افزود که نفرت پراکنی یکی از مهمترین ابزارهای اسلام هراسی است و اینکه سازمان ملل به تازگی یک طرح ابتکاری برای مقابله با نفرت پراکنی آغاز کرده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح ابتکاری و مشترک ترکیه، پاکستان و مالزی برای مقابله با اسلام هراسی گفت که طرح ابتکاری سازمان ملل- به ریاست مشاور ویژه دبیرکل در حوزه پیشگیری از نسل کشی- نیز از اصول مشابهی پیروی می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل افزود که «برای مبارزه با تمام اَشکال عوام گرایی (پوپولیسم) که سعی دارند از اسلام هراسی و سایر اشکال نفرت به عنوان ابزاری برای کسب رأی بهره جویند، ما به اقدام در سرتاسر جهان کاملاً متعهد هستیم».

از سوی دیگر، شاه محمود قریشی نیز با ابراز نگرانی نسبت به رشد اسلام هراسی گفت که «این روند بسیار خطرناک است و هم اکنون عرصه سیاسی اروپا را تحت تأثیر قرار داده است».

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دبیرکل سازمان ملل طرح ابتکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد

دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در اولین سالگرد جنگ بین دو ژنرال رقیب در سودان، حملات بی‌هدف به غیرنظامیان این کشور را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل (نیویورک)، آنتونیو گوترش در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این فقط جنگی بین دو طرف رقیب نیست. این جنگی علیه مردم سودان است. حملات بی‌هدف که غیرنظامیان را می‌کشد، زخمی می‌کند و به وحشت می‌اندازد، می‌تواند جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت باشد. گوترش همچنین خواستار پایان فوری خشونت در سودان و دسترسی فوری و بدون قید و شرط به کمک‌های بشردوستانه شد. وی افزود: من از همه طرف‌ها در سودان می‌خواهم که فورا به خشونت پایان دهند و به گفتگوی سیاسی معنادار برای حل بحران روی آورند. همچنین از همه کشور‌ها می‌خواهم که از تلاش‌های سازمان ملل برای حمایت از مردم سودان و یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز برای این درگیری حمایت کنند.
جنگ در سودان که از سال گذشته بین نیرو‌های عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش، و محمد حمدان دقلو، معاون رئیس جمهور، آغاز شد، به کشته شدن هزاران تن و آوارگی میلیون‌ها تن منجر شده است. این درگیری همچنین باعث وخامت اوضاع اقتصادی و بشردوستانه در سودان شده است. سازمان ملل تخمین می‌زند که حدود ۱۴ میلیون نفر در سودان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
جامعه بین‌المللی بار‌ها خواستار پایان خشونت در سودان و آغاز گفتگوی سیاسی شده است. با این حال، تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

دیگر خبرها

  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • دبیرکل سازمان ملل: جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • تشدید رفتارهای اسلام‌هراسی در آلمان/ افزایش ۲ برابری آمارها در پی جنگ غزه