Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون قریب به ۱۱هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم در استان به اراضی آبی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، الیاس تاج‌الدینی گفت: اصلی‌ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی حفظ منابع آب و خاک است که حرکات خوبی از جمله تبدیل اراضی دیم به آبی، توسعه روش‌های نوین آبیاری و توسعه باغات در اراضی شیبدار انجام داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون قریب به ۱۱هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم در استان به اراضی آبی تبدیل شده است و در بحث تجهیز اراضی آبی که داشتیم به سامانه‌های نوین آبیاری موفقیت بسیار خوبی در سطح کشور کسب کردیم و معمولا جزو استان‌های اول تا سوم در کشور هستیم.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰ درصد اراضی آبی در استان به روش‌های نوین آبیاری مجهز شدند.

تاج الدینی ادامه داد: پرورش گیاهان در مزارع گلخانه مزایای بسیار خوبی از نظر صرفه جویی در مصرف آب و عملکرد بالا و خارج از فصل دارد و سیاست این است که به این سمت برویم.
وی عنوان کرد: در تمام شهرستان‌های استان به جز دو شهرستان دنا و لنده، شهرک گلخانه‌ای داریم و زیرساخت‌ها در حال آماده سازی است که در سال آینده به این مهم دست پیدا کنیم.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی آب اراضی دیم کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد نوین آبیاری جهاد کشاورزی اراضی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: ۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم آبی و ۵۸۰ هزار هکتار آن هم به زیر کشت گندم دیم رفته است.
احمدی یادآور شد: میزان سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زیرکشت گندم در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن از این محصول تولید و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی شد.
احمدی با اشاره به اینکه کردستان رتبه دوم تولید گندم را در سطح کشور به خود اختصاص داد، یادآور شد: به طور متوسط در هر هکتار از اراضی دیم زیرکشت گندم در استان، ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم و در هر هکتار از اراضی آبی هم پنج تن محصول برداشت شد.
یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود