Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@13:48:29 GMT

ریاض: به زودی صادرات گاز را آغاز خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۵۱۶۲

صراط:

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی امروز (یکشنبه) در خلال سخنرانی در همایش «سابک ۲۰۲۰» در منطقه «الشرقیه» از صادرات گاز در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس او گفت: «به زودی خواهید شنید که عربستان سعودی صادر کننده گاز و پتروشیمی است و استفاده بهینه از نفت و گاز می‌تواند یک جهش بزرگ در زمینه انرژی را موجب شود و این یک افتخار بزرگ برای ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بن سلمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت که دولت سعودی تلاش می‌کند تا سیستم برق‌رسانی خود را با وارد کردن انرژی باد تکمیل کند.

عربستان پس از ایران، روسیه، قطر و ترکمنستان، پنجمین دارنده ذخایر بزرگ گازی در جهان است، اما به علت هزینه بالای استخراج و نوع گاز، سود کمتری از این مجرا عاید دولت سعودی می‌شود و از این رو این کشور تا کنون سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه استخراج گاز نکرده است.

با اعلام چشم‌انداز ۲۰۳۰  از سوی بن سلمان، شرکت آرامکو نیز اعلام کرده است که نیاز دولت سعودی به گاز برای پیشبرد پروژه‌ها و برق‌رسانی تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: عبدالعزیز بن سلمان صادرات گاز وزیر انرژی سعودی صراط دولت سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان