Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:33:26 GMT

وعده های نشدنی در ایستگاه تبلیغات انتخاباتی لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۵۲۰۱

وعده های نشدنی در ایستگاه تبلیغات انتخاباتی لرستان

به گزارش ایرنا، اگرچه تبلیغات زودهنگام به روش های مختلف از روزها پیش در این استان آغاز شده بود اما این روزها ابداعات و نوآوری های جدیدی از برخی کاندیداها به چشم می خورد و هرکدام به نوعی سعی در جلب آرا مردم و افزایش شمار طرفداران خود دارند.

صرف نظر از تجمعات و همایش ها، مهمانی های پر هزینه، حضور در مراسم های مختلف و به نوعی در میان مردم بودن، ائتلاف های طایفه ای و قسم خوردن ها، راه اندازی کانال های حامیان داوطلبان، اما این روزها یکی از قدیمی ترین و متاسفانه پربازده ترین روش جلب آرا مردم همان شعارهای محقق نشدنی و وعده های پوچ است که فرصت انتخاب اصلح را به راحتی از مردم می رباید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سو استفاده از مشکل اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی لرستان  و شرایط اقتصادی استان دستاویزی برای برخی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان شده است تا با سردادن شعارهای واهی آرا مردم را به نفع خود مصادره کنند.

ساخت اماکن ورزشی در روستاها ، اجرای طرح های زیربنایی بزرگ ، تصویب قوانین حمایت از خودروهای شوتی، ساخت کارخانه و آزاد راه و برخی دیگر از طرحهایی که در حطیه وظایف قوه مقننه نیست از جمله وعده های این روزهایی برخی نامزدهای انتخابات است.   

اگرچه تاریخ نشان داده است که اینگونه افراد در صورت راهیابی به مجلس ضعیف ترین وکلای مردم بوده اند و توانی در تحقق مطالبات مردمی و پیگیری امور را در خانه ملت نداشته اند اما همچنان دیگر داوطلبان با استفاده از این روش سعی در سواستفاده از مشکلات مردم و جامعه دارند.

آنچه که از داوطلبان راهیابی به مجلس شورای اسلامی توقع می رود این است که پیش از بیان هرگونه شعار و وعده ای نخست با وظایف و توانمندی های نمایندگان مجلس آشنا شوند و شعارهای تبلیغاتی خود را بر آن اساس طراحی و برنامه ریزی کنند.

هر مسند قدرت در جامعه اسلامی تعاریف و تکالیف خود را دارد و راهبرانی که در آن مشارکت و ایفای نقش می‌کنند باید وعده و عملکرد شفاف داشته باشند چرا که هر عمل خلاف واقع اعتماد مردم را تضعیف و خدشه‌دار می‌کند.

 برنامه های تبلیغاتی داوطلبان انتخاباتی باید بر اساس قانون و ظرفیت های موجود باشد و همه باید در ریلی حرکت کنند که به توسعه ختم شود.

 شرح وظایف و حیطه اختیارات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای همگان آشکار است، دروغ پردازی و ارایه وعده‌های بی‌اساس از سوی نامزدهای انتخاباتی به مثابه حق الناس است و این اقدام ضمن گمراه کردن افکار عمومی، سلب اعتماد مردم از مسولان را به دنبال دارد.

 احترام به اصول و ارزش‌های اساسی نظام اسلامی، ترجیح مصالح عمومی و ملی به منافع شخصی و گروهی، صداقت و انصاف در گفتار و کردار از مهمترین مواردی است که داوطلبان انتخاباتی باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

پذیرش حضور در بهارستان مسوولیت خطیری است و داوطلبان تصاحب کرسی‌های خانه ملت باید با مطالعه نیازهای اساسی و برنامه‌های توسعه، نیازهای کشور را به خوبی تشخیص داده و در راستای تصویب قوانین کارگشا، حل مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و تسهیل امور جوانان تلاش کنند. 

 توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی نخستین مطالبه مردم از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی است و بنابراین نمایندگان باید از مشکلات و نواقص به خصوص در اجرای برخی قوانین اطلاعات دقیق داشته باشند و در راستای اصلاح آنها به مردم وعده و بعد از انتخاب شدن به این وعده عمل کنند.

 انتخابات در ایران نشات گرفته از آموزه های دین مبین اسلام برای بهره گیری از نخبگان در هدایت امور جامعه است بنابراین داوطلبان انتخاباتی باید این جایگاه خود را درک کرده و از مسیر تقوا و دین مداری در این فرآیند ملی خارج نشوند.

انتظار مردم لرستان از داوطلبان انتخاباتی تبلیغات در یک فضای آرام و به دور از تخریب و وعده‌های بی اساس است چرا که اینگونه وعده ها نه تنها دردی از مردم این استان را برطرف نمی کند بلکه دستاوردی به غیر از ناامیدی مردم و بی اعتمادی به مسولان نخواهد داشت.

در این راستا مردم نیز باید برای برون رفت از این معضل باخارج شدن از صف طرفداران این افراد دست به انتخابی اصلح و راهی نمودن وکلای توانمند بزنند و برای همیشه مسیر شعارهای تحقق نیافتنی را سد کنند.

۴۰۸ نفر برای نمایندگی مردم لرستان در خانه ملت نام نویسی کردند که پس انصراف ها، عدم تایید و یا احراز صلاحیت ها در نهایت  ۶۲ کاندیدا در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی، ۳۶نفر در بروجرد و اشترینان، ۳۷ نفر در کوهدشت و رومشکان، ۲۲ نفر در سلسله و دلفان و ۱۷ کاندیدای حوزه الیگودرز، ۲۲ نفر در دورود و ازنا و ۲۲ نفر در پلدختر برای کسب ۹ کرسی نمایندگی مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند که سهم خرم آباد - چگنی و بروجرد - اشترینان هرکدام ۲ و مابقی یک نماینده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: یک هزار و ۴۸۹  شعبه اخذ رأی در لرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴ شعبه روستایی هستند.

محمود ثمینی بیان کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس در لرستان ۴۰۸ نفر بودند که از این تعداد ۳۴ نفر انصراف دادند.
وی اظهار داشت: داوطلبان تأیید صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی ۳۶۸ نفر و تعداد رد صلاحیت‌ها ۲۶ نفر بود و تأیید صلاحیت شده‌ها در هیئت نظارت ۱۶۴ نفر و تعداد رد صلاحیت شده‌ها ۲۱۰ نفر هستند.
ثمینی افزود: ۱۹ نفر درخواست تغییر حوزه انتخابیه را دادند که هفت نفر از این تعداد متقاضی ورود به استان بوده و ۱۱ نفر نیز متقاضی ورود به استان‌های دیگر هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۶ نفر مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته و با ۹ نفر مخالفت شده و پرونده ۴ نفر هم در دست بررسی است.

رییس‌کل دادگستری لرستان نیز گفت: تاکنون ۳۵ پرونده تخلفات انتخاباتی در حال رسیدگی و بررسی است.

محمد رزم  بیان کرد: کمیته رصد مدیران در این ستاد تشکیل شده است و با مدیران متخلف که از امکانات دولتی و اداری در راستای تبلیغ برای نامزدهای خاصی استفاده می‌کنند برخورد قاطع انجام خواهد شد.

وی با  اشاره به اینکه ۲۲ شعبه ویژگی ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان راه اندازی شده است، افزود: ۳۵ گزارش تخلفات انتخاباتی از سوی پلیس اطلاعات و امنیت و پلیس فتا استان واصل شده است که برای این تخلفات پرونده‌های قضائی تشکیل و در حال رسیدگی هستند.

رییس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه افراد شایعه ساز که قصد جو سازی، شایعه پراکنی و بدبین کردن مردم را دارند و با هدف توهین، تهدید و تخریب رقبا دست به عملیات روانی می‌زنند شناسایی و با آنها برخورد لازم انجام خواهد شد، اضافه کرد: دستگاه قضایی در انتخابات کاملاً بی طرف است و این موضوع را اثبات خواهد کرد و تمام سعی خود را انجام خواهد داد که انتخابات با شور و شعور، مشارکت حداکثری و در کمال سلامت و امنیت برگزار شود.

رزم با اشاره به اینکه همه مسوولان و مدیران اجرایی در خصوص عدم حمایت از کاندیدای خاص و حفظ بی‌طرفی توجیه خواهند شد، اظهار داشت: با هواداران، کاندیداها یا افرادی که مرتکب جرایم انتخاباتی و راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی شوند، برخورد قاطع انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه با کسانی که به سیاه‌نمایی و زیر سوال بردن خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران و مدیران و نمایندگان قبلی بپردازند برخورد خواهد شد، ادامه داد: اراذل و اوباش و لیدرهای جنجالی و افراد مساله دار توسط نیروی انتظامی هر شهرستان شناسایی و تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در خصوص تیراندازی‌های انجام شده با سلاح تحت عنوان استقبال از کاندیدا و شور و شوق و نشاط انتخاباتی، با استفاده کننده سلاح برخورد قاطع خواهد شد و سلاح ضبط و در صورت داشتن مجوز، مجوز آن لغو و ابطال خواهد شد، اظهار داشت: قانون شفاف سازی هزینه‌ها و مسائل مالی تبلیغات انتخابات کاندیداها پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی خرم آباد تبلیغات انتخاباتی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی خرم آباد تبلیغات انتخاباتی لرستان انتخابات مجلس شورای اسلامی خرم آباد تبلیغات انتخاباتی لرستان داوطلبان انتخاباتی رییس کل دادگستری لرستان داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخابات انجام خواهد شد مردم لرستان برخورد قاطع داشته باشند راه اندازی صلاحیت شده ۲۲ نفر آرا مردم خرم آباد خانه ملت وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد

امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران به اسرائیل و رسیدن موشک‌ها به تل‌آویو و دیگر اهداف نظامی را کار بزرگی بیان کرد و گفت: این مسئله یک قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد و کار بسیار مهمی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران در عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: کار عظیمی انجام شد و دشمن نیز بر این ادعا اذعان داشت چرا که از تعابیری مانند در طول تاریخ سابقه نداشته، استفاده کرد و این اقدامات موشکی ایران، ادعای صهیونیست‌ها درباره غیرقابل نفوذ بودن گنبد آهنین و سیستم اطلاعاتی قوی آنها را بر هم زد.

امام جمعه اصفهان پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران به اسرائیل و رسیدن موشک‌ها به تل‌آویو و دیگر اهداف نظامی را کار بزرگی بیان کرد و گفت: نماینده آمریکا درخواست محکوم کردن حمله ایران را دارد در حالی که تهاجم به کنسولگری ایران را محکوم نکردند و این مسئله یک قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد و کار بسیار مهمی بود.

وی افزود: این اقدام سبب دلگرمی مردم غزه شد و همه فهمیدند کشورهای عربی تحت نفوذ آمریکا هستند و آنچه که تاکنون به مردم غزه انرژی داده ایمان آنها بوده است، هم چنان که قرآن کریم نیز می‌فرماید «اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز (از دست شما) رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند» و همه اینها از الطاف و عنایات خداوند است و کشتار کودکان غزه روح مردم را تغییر داد.

عضو خبرگان رهبری هم چنین در ادامه سخنان خود دفتر تبلیغات اسلامی را ارگانی مبلغ ساز عنوان کرد و گفت: توزیع مبلغ با سازمان تبلیغات اسلامی است و اصل کار این است که دفتر تبلیغات اسلامی مبلغ سازی کند و ریشه اول مبلغ سازی نیز آن است که اصول اعتقادی مبلغین قوی باشد.

وی اضافه کرد: مبلغ دینی باید ظاهری مناسب داشته و آگاه به علم روز باشد و اگر می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم باید با باور انجام شود، باید حفظ آیات، روایات، نهج‌البلاغه و تاریخ جز کار مبلغ باشد و در هنگام گزینش باید این موارد مورد ارزیابی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: کار دفتر تبلیغات اسلامی کار معظمی است و هر مقدار مبلغ سازی نمائید ارزشمند است، همچنین علاوه بر آن، کار در فضای مجازی در این حوزه بسیار مهم است و تبیین اقداماتی که تاکنون انجام شده و از این پس انجام می‌شود کار مبلغ است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر مسئله تبیین پیشرفت‌های حاصل شده انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به عنوان ضروری‌ترین کار مبلغان تصریح کرد: امیرمومنان (ع) تعبیر بسیار زیبایی درباره مرگ و زندگی دارد و می‌فرماید «الموت فی حیاتکم مقهورین والحیات فی موتکم قاهرین» هم چنان که می‌بینیم صحرای سینا برای اعراب است، اما اجازه آن با آمریکا است و این نشان از آن دارد که اینها مرده هستند و در مقابل امام حسین (ع) است که پیروز از دنیا رفتند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گزارشی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در طول سال گذشته ارائه کرد و اظهار کرد: تبلیغات مهم‌ترین رکن دفتر معاونت فرهنگی تبلیغی است که وظیفه آموزش و اعزام مبلغین را به عهده دارد، در دو سال اخیر جذب بسیار خوبی اعم از مبلغین برادر و خواهر داشته‌ایم و دوره‌های بدو خدمت و تخصصی برگزار کردیم.

وی افزود: حجم اعزام‌های دفتر تبلیغات اسلامی در یک سال اخیر رشد مطلوبی داشته است به طوری که سال گذشته رکورد اعزام در طول ادوار اعزام‌های دفتر تبلیغات شکسته شد و در ماه محرم یک هزار و ۵۰۰ نفر از طرف دفتر تبلیغات اعزام شدند و در ماه مبارک رمضان نیز یک هزار و ۳۰۰ نفر اعزام انفرادی انجام شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در کنار اعزام‌های انفرادی، ۷۰ گروه تبلیغی نیز فعالیت‌های تبلیغی انجام داده و در کنار این ۷۰ گروه، بیش از ۴۰ گروه هنری، رسانه‌ای و مجازی به صورت مجازی کار تبلیغی داشته‌اند که برخی از تولیدات این گروه‌ها برد رسانه‌ای فوق‌العاده نیز داشت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فعالیت‌های مرکز خلاقیت و پژوهشکده الهیات و خانواده اصفهان وظیفه مرکز خلاقیت را حمایت از گروه‌های طلبگی که قصد کسب و کار فرهنگی دارند عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰ تیم ایده در این مرکز تحت پوشش قرار دارند و هم چنین در حوزه پژوهش نیز پژوهشکده الهیات و خانواده در اصفهان فعال است و ۶۰ درصد فعالیت‌های آن مربوط به خانواده است.

وی اضافه کرد: در بخش انتشارات نیز سالی ۲۰ جلد کتاب منتشر می‌شود و بیش از ۲۵۰ جلد کتاب در طی ۱۰ سال فعالیت مرکز به چاپ رسیده است.

کد خبر 745148

دیگر خبرها

  • راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • ادامه حمایت مردم لرستان از عملیات «وعده صادق» سپاه
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • عملیات «وعده صادق» قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد