Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@20:04:34 GMT

دلار بالای ۱۴ هزار تومان باقی ماند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۵۲۶۴

دلار بالای ۱۴ هزار تومان باقی ماند

ساعت24 - در دومین روز هفته، دلار به سوی سطح مقاومتی دوم حرکت کرد و حتی در مقطعی موفق به شکست آن شد؛ با این حال از نیمه روز جریان بازار تغییر کرد و اوضاع بیشتر مطابق خواسته فروشندگان شد.

در دومین روز هفته، دلار به سوی سطح مقاومتی دوم حرکت کرد و حتی در مقطعی موفق به شکست آن شد؛ با این حال از نیمه روز جریان بازار تغییر کرد و اوضاع بیشتر مطابق خواسته فروشندگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش‌ها، قیمت دلار در همان ابتدای روز توانست از سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومانی عبور کند و به قیمت ۱۴ هزار و ۲۲۰ تومان برسد. بسیاری از فعالان باور داشتند در صورتی که قیمت بالای این سطح مقاومتی تثبیت شود، حرکت به سوی مرز ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را آغاز خواهد کرد. با این حال، از ساعت ۱۲ ظهر میزان فروش‌ها در بازار بالا رفت و قیمت در مسیر تعدیل قرار گرفت.
ساعت ۴ بعدازظهر اسکناس آمریکایی در معاملات بازار آزاد با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰ تومان به فروش می‌رسید که ۵ تومان کمتر از روز شنبه بود. قیمت دلار در حالی در میدان فردوسی کاهشی شد که صرافی‌های بانکی ۵۰ تومان ارزش این ارز را افزایش داده و نرخ فروش شاخص ارزی را روی عدد ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان قرار دادند. به گفته فعالان، نزدیک کردن نرخ فروش صرافی‌های بانکی به بازار آزاد در کاهش قیمت اثر داشت،‌ هر چند بیشتر معامله‌گران باور داشتند، بازار به‌صورت طبیعی پس از یک رکوردشکنی و عدم ورود تقاضای جدید به بازار نیاز به تعدیل قیمتی داشت.

اکنون برای معامله‌گران بازار ارز آنچه بیش از هر عامل دیگری اهمیت دارد این است که آیا مرز ۱۴ هزار تومانی طی روزهای آتی حفظ خواهد شد یا دلار بار دیگر به کانال ۱۳ هزار تومانی بازخواهد گشت. دلار در تمام طول زمستان تنها سه روز در کانال ۱۴ هزار تومانی نوسان کرد و در سایر روزها به‌صورت کامل در کانال ۱۳ هزار تومانی تغییرات خود را انجام داده بود.

به گفته برخی از فعالان، در صورتی که دلار خود را بالای ۱۴ هزار تومان تثبیت کند و موفق به عبور از سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شود، می‌توان انتظار موج جدیدی از افزایش قیمت را داشت. البته عده دیگری از معامله‌گران باور دارند در ماه انتهایی سال به‌صورت سنتی میزان فروش‌‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و همین عامل زمینه‌ساز افت قیمت‌ها خواهد شد. در این میان، افزایشی‌های بازار به روزهای آتی امیدوارند. عده زیادی از آنها انتظار دارند، FATF ایران را در جلسه اخیر خود در لیست سیاه قرار دهد و آنها می‌توانند با استفاده از جوسازی پیرامون آن اقدام به بالا بردن قیمت‌ها کنند. این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی قبل‌تر اعلام کرده بود تصمیم FATF نمی‌تواند تاثیر عملی بر نوسانات بازار ارز داخلی داشته باشد. کاهشی‌ها هم چنان‌که گفته شد به افزایش فروش‌ها امیدوارند. به‌طور سنتی چنین انتظاری در بازار وجود دارد که در مقطع پایانی سال شرکت‌های تجاری اقدام به فروش ارز کنند تا بتوانند تعهدات ریالی خود در انتهای سال شمسی را پرداخت کنند. در این میان عده‌ای از فعالان نیز باور دارند روند نرخ حواله درهم بیشتر از سایر عوامل بر قیمت دلار تاثیر خواهد گذاشت. آنها باور داشتند دیروز هم بالا و پایین شدن قیمت درهم، انتظارات معامله‌گران در بازار داخلی را تحت تاثیر خود قرار داد. حواله درهم که در اوایل روز تا محدوده ۳ هزار و ۸۷۰ تومان رشد کرده بود، در اواخر روز تا عدد ۳ هزار و ۸۴۰ تومان عقبگرد کرد.

عقبگرد سکه از کانال ۵ میلیون و ۲۰۰
روند بازار سکه نیز در روز یکشنبه مشابه بازار ارز بود. سکه در ابتدای روز توانست خود را به بالای کانال ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برساند،‌ ولی با عقبگرد از سقف روزانه در اواخر روز با قیمت ۵ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسید. این قیمت ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ بسته‌شده روز شنبه بود.
به گفته فعالان، از آنجا که بازارهای جهانی تعطیل بود و بهای طلا نوسانی نداشت،‌ طبیعی بود که معامله‌گران بازار سکه داخلی به نوسانات دلار توجه بیشتری کنند. در ابتدای روز تغییرات قیمتی دلار افزایشی بود و در نتیجه آن سکه‌بازان نیز خریدهای خود را افزایش داده بودند. زمانی که تغییرات شاخص ارزی کاهشی شد، سکه نیز در سرازیری قرار گرفت.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قيمت دلار ۱۴ هزار تومان هزار تومانی معامله گران سطح مقاومتی باور داشتند ابتدای روز ۵ میلیون بازار ارز قیمت دلار ۱۴ هزار ۱۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت دلار با شروع چهارمین روز هفته نوسان محدود افزایشی داشت، اما در نهایت نیمه کریدور ششم را از دست داد و در پله‌های پایانی کانال پایین‌تر بسته شد. روند تقاضا در روزهای اخیر از عرضه کمی جلو افتاده و معامله‌گران افت قیمت اونس جهانی طلا را در ثبات بازار ارز موثر می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز سه‌شنبه افزایش محدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در پله پایانی کانال چهارم از کریدور ششم بسته شد. معامله‌گران مدعی‌اند تقاضا اندکی از عرضه پیشی گرفته اما این حضور پررنگ بازارساز و کاهش اونس جهانی طلاست که انتظارات تورمی را تا حدودی کاهش داده است.

سیاست فریز دلار ادامه دارد

برخی معامله‌گران با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار از سوی بانک مرکزی در سال گذشته معتقدند دلار با تلاش سیاست‌گذار در منطقه فعلی به ثبات رسیده و اگر اخبار نامساعد سیاسی روانه بازارها نشود دلار فعلاً در محدوده‌ فعلی ماندگار است. باید توجه داشت روند کاهشی قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی در کاهش التهابات بازارهای داخلی بی‌تاثیر نبود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در ادامه سال جاری فشار مالیاتی زیاد خواهد شد و سخت‌گیری‌های دولت افزایشی است. آنها می‌گویند برای دولت رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی برای بازارهای مالی به وجود خواهد آورد.
راه درهم از دلار جدا شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت کاهش ۸۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۵۲۰ تومان بسته شد. تتر  با کاهش ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در چهارمین روز اردیبهشت افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و به‌ترتیب با رقم‌های ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان، و ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟