Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@21:26:18 GMT

آمریکا موشک بالستیک ترایدنت آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۵۳۴۷

آمریکا موشک بالستیک ترایدنت آزمایش کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس بیانیه نیروی دریایی آمریکا، این موشک بالستیک از زیردریایی یواس‌اس مین (SSBN-۷۴۱) کلاس اوهایو در نزدیکی سواحل شهر سن دیگو کالیفرنیا پرتاب شد.

در این بیانیه آمده است: آزمایش برنامه‌ریزی شده روز یکشنبه انتظارات عملکردی از سیستم سلاح استراتژیک (SWS) ترایدنت ۲ (D۵LE) را معتبر کرد و داده‌های دیگری در مورد قابلیت اطمینان، دقت و فاکتورهای عملکرد SWS جمع‌آوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرتاب بیانگر ۱۷۸ پرتاب موفق موشکی سیستم سلاح استراتژیک ترایدنت ۲ (D۵ &D۵LE) است.

به گفته نیروی دریایی ایالات متحده، سیستم سلاح استراتژیک ترایدنت ۲ (Trident II) که در ابتدا با طول عمری تا سال ۲۰۲۴ طراحی شده بود، اخیراً تحت یک تمدید حیاتی قرار گرفت که آن را تا اواخر دهه ۲۰۴۰ عملیاتی نگاه می‌دارد.

زیر دریایی‌هایی که موشک‌های بالستیک ترایدنت ۲ پرتاب کنند، حدود ۷۰ درصد از بازدارندگی هسته‌ای ایالات متحده را تشکیل می‌دهد که همچنین شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای نیروی هوایی ایالات متحده و بمب‌افکن‌های هسته‌ای می‌شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا موشک بالستیک نیروی دریایی آمریکا ایالات متحده ترایدنت ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست

تارنمای «آکسیوس» به نقل از سه منبع خبر داد که وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جمع گروهی از رهبران آمریکایی یهودی تاکیده کرده است که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تارنمای «آکسیوس» به نقل از سه منبع خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جمع گروهی از رهبران آمریکایی یهودی تاکید کرده است که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.

آکسیوس به نقل از یکی از افراد حاضر در جلسه، اعلام کرد که بلینکن به این رهبران نگفته است که رژیم صهیونیستی باید از پاسخ به ایران خودداری کند و تاکید کرده که این تصمیم اسرائیل است.

این منبع به آکسیوس گفت که «اما پیام او [بلینکن] این بود که تا حد امکان هوشمند، راهبردی و محدود باشید.»

به گفته ۲ نفری که در جلسه حضور داشتند، بلینکن گفته است که ما هرگز به اسرائیل نمی‌گوییم که چه کار کند و دولت بایدن صرفاً بهترین توصیه را به اسرائیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و چند کشور غربی دیگر که با رژیم صهیونیستی متحدند، از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم می‌خواهند که در اقدام تلافی‌جویانه خود علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، با عجله و بدون فکر عمل نکند.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت: ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله مهم و آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) نیز اظهار کرد که ایالات متحده ۳۶ ساعت گذشته را صرف «هماهنگی یک پاسخ دیپلماتیک به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها» پس از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل کرده است.

وی با ادعای اینکه «آمریکا به دنبال تشدید تنش‌ها نیست»، گفت: ما [همچنان] به دفاع از اسرائیل ادامه می‌دهیم و از کارمندان خود در منطقه محافظت می‌کنیم.

از سوی دیگر، بایدن پیشتر به نتانیاهو اعلام کرد که ایالات متحده در اقدامات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

کد خبر 745282

دیگر خبرها

  • موشک «بالستیک» چیست و چه فرقی با موشک کروز دارد؟ (+عکس)
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • ویدئوی لحظه پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز ایران منتشر شد
  • پرسش‌هایی درباره عملیات موشکی ایران؛ جنگ‌افزارها و رهگیری
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • آمریکا در جست‌وجوی بازدارندگی ازدست‌رفته/ مهم‌ترین لابی صهیونیستی خواستار برخورد با ایران شد
  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»