Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به برخی انتقادات نسبت به ساز و کار شورای ائتلاف، گفت: به طور طبیعی هر کسی که نامش در لیست گنجانده نشده از نحوه انتخاب‌ها دلخور است.

او ادامه داد:  اما قطعا زمانی که نود نفر می‌خواهند به  ۳۰ نفر تقلیل پیدا کنند، بطور طبیعی ۶۰ نفر از اینها در لیست جای نخواهند گرفت و این افراد هم  حتی اگر انصراف دهند هرگز از عمق وجودشان راضی نبوده و قاعدتا ناراحت هستند، اما این شهامت را دارند که براساس آن صحبت و قول ابتدایی انصراف خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در لیست شورای ائتلاف اولویت با حضور جوانان کار آزموده بود

چمران افزود: برخی افراد هستند که را‌ی بالا و  اقبال مردمی خوبی هم دارند، ولی در هرحال در لیست جای نداشته اند، زیرا اساسا تعداد افراد محدود بوده  و همه نمی‌توانند در لیست جای بگیرند، برای مثال اگر ۴ نفر خانم در این لیست حضور دارند به این معنا نیست که واقعا ۴ نفر صلاحیت حضور داشته و یا اگر ۱۲ نفر جوان در این لیست حضور داشته فقط ۱۲ نفر وجود داشته باشد یا اگر ۸ نفر چهره باتجربه آمدند واقعا اینگونه نیست که این‌ها صلاحیت داشته باشند.

عضو شورای ائتلاف گفت:کاری هم جز این نمی‌شد کرد زیرا وقتی که یک تعدادی گزینش می‌شوند طبیعتا یک تعدادی بیرون می‌مانند، حال آن فردی هم که بیرون می‌ماند معتقد است که بهترین است. علاوه بر این قرار بود که با توجه به بیانیه گام دوم و اهمیتی که برای جوانان قائل است جوانان کارآزموده و با تحصیلات بالا به خصوص در رشته اقتصاد را در میدان وارد کنیم.

فعال اصولگرا تشریح کرد:  برای مثال یک جوان ۴۰ ساله یا سی و خورده‌ای ساله را قاعدتا یک جمعیت چند ده میلیونی تهران نمی‌شناسد، اما ممکن است آقایی که قبلا مسئولیت داشته را بسیاری شناخته و  مشهور باشد، ولی قرار بر این بوده که لیست رنگ عوض کند، زیرا اگر مدام چهره‌های قدیمی بخواهند به عرصه رقابت بیایند جایی برای انتخاب نیرو‌های جوان نیست. بله یک تصمیمی گرفته شد مبنی بر اینکه تنها ۸ نفر از چهره‌های قدیمی در این لیست گنجانده شوند که این هم براساس نظر سنجی عمومی بوده و قرار شد که بقیه هم نیرو‌های جدید، توانمند ، کار آزموده و ترجیحا جوان باشند.

او با اشاره به سهیم بودن مردم در این انتخاب‌ها، گفت:  علاوه بر این از مردم هم دعوت شده و آنها را‌ی دادند وهمان مردم  ۱۰ نفر از چهره‌ها وشخصیت‌های بارز را انتخاب کردند که آنها  بتوانند تصمیم بگیرند.

 طبیعتا وقتی می‌خواهیم به نیروی جوان بها بدهیم برخی افراد کنار گذاشته می‌شوند

چمران ادامه داد: البته من نمی خواهم اسم ببرم، اما طبیعی است که مردم افرادی که سه دوره نماینده یا وزیر بوده را می‌شناسند، اما وقتی می‌خواهیم به نیروی جوان بها بدهیم طبیعی است که برخی از این افراد کنار گذاشته شوند البته همانطور که گفتم هر جوانی هم مد نظر ما نبوده بلکه جوانانی مد نظر ما هستند که کارآزموده و توانمند بودند.

رئیس سابق شورای شهر تهران بیان کرد: مجمع، نود نفر را از بین ۱۵۹ نفر انتخاب کرده است و اگر قرار بود به همین ترتیب اول و دومی آنها را در لیست قرار دهد که دیگر انتخاب معنی نداشته و میگفتند که از همان ابتدا به ترتیب سی نفر انتخاب شوند.

فعال اصولگرا خاطر نشان کرد: همین مجمع ده نفر را برگزیده که کاندیدا هم نبودند و قرار شد که بنشینند و بین این جوان‌ها افرادی را انتخاب کنند بله معلوم است که جوانها رای کمتری آوردند زیرامردم کمتر آنها را می‌شناسند؛بنابراین قرار نبود که افراد براساس رتبه در لیست گنجانده شوند زیرا در اینصورت بقیه مغفول می‌ماندند.

او خاطر نشان کرد: علاوه براین جوانی که تازه به میدان آمده ، عضو هیات علمی است ،چهار کار اجرایی انجام داده و چند سال است که دارد کار می‌کند و بسیاری از مردم او را نمی‌شناسند، بلکه صرفا عده‌ای از خواص او را می‌شناسند  او هم باید بیاید، در معرض را‌ی قرار بگیرد و خود را نشان دهد تا مجلس پوست بیاندازد و اینکه از اول انقلاب هی باید عده‌ای تکرار شوند دیگر جا برای جوان‌ها نمی‌ماند.

چمران در پایان خطاب به برخی از افرادی که گله مندند،گفت:  باید از این افراد پرسید که چه کسی این استدلال را برای آنها آورده که چون در آن مجمع نفر دوم شدند در لیست نهایی هم باید نفر دوم شوند؟ خیر اصلا چنین قرار و برنامه‌ای در کار نبوده است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب صلاحیت صلاحیت چمران شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: لیست نهایی تیم ملی با غیبت دو فوق‌ستاره

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال 2024 در گروه مردان از یکم 16 خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها تا امروز مهلت ارسال فهرست 30 نفره خود را داشتند و بر اساس قوانین در هر هفته این رقابت‌ها هر تیم اجازه استفاده از 18 بازیکن از فهرست اولیه را دارد.

موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و 30 نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های 2024 را اعلام کرد.

میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، علیرضا عبدالحمیدی، شهروز همایونفرمنش، آرمان صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، امیرحسین صداقت، متین احمدی، مبین نصری، علی حق‌پرست، سیدامیرحسین ساداتی، مرتضی شریفی، عرشیا به‌نژاد، مهدی رضایی و مهران توانای بازیکنان معرفی شده در فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در لیگ ملت‌ها 2024 هستند.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)،  علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها هستند.

همچنین امیر ملک‌زاده، پویا عزیزی و توحید اصغری به عنوان مربیان حاضر در اردو در تمرینات تیم ملی کشورمان حضور دارند.

لازم به ذکر است که در به‌روزرسانی مقررات لیگ ملت‌ها امسال هر تیم می‌تواند علاوه بر 14 بازیکنی که هر هفته لیست می‌کند، 4 بازیکن رزرو را هم در فهرست نهایی‌اش بگنجاند و حتی همراه داشته باشد، تا در صورت نیاز پس از هر بازی بتواند ترکیب 14 نفره جدیدی را برای بازی بعدی‌اش معرفی کند. به همین دلیل ممکن است در بولتن اختصاصی هر روز از مسابقات لیست جدیدی از تیم‌ها منتشر شود.

با اعلام این لیست رسما مشخص شد که امیر غفور و سید محمد موسوی انصراف خود را از حضور در تیم ملی اعلام کرده و در لیگ ملت‌ها غایب خواهند بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • لیست نهایی تیم ملی والیبال با دو غایب بزرگ اعلام شد
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • فوری: لیست نهایی تیم ملی با غیبت دو فوق‌ستاره
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان
  • رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد!
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد