Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: باید بتوان دسترسی جامعه به کتاب را تسهیل کرد که نمایشگاه کتاب، به‌عنوان یک رویداد فرهنگی تأثیرگذار در هر جامعه، این امکان را فراهم می‌کند؛ جامعه‌ای که با کتاب انس بگیرد، کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی‌ زینی‌وند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار شب گذشته، 27 بهمن‌ماه در نشست برنامه‌ریزی بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در زاهدان گفت: کتاب غذای روح انسان و جزو كالاهای اساسی و ضروری مورد نياز جامعه است، بنابراین بايد تمام تدابير لازم برای تداوم حيات و رشد اين محصول فرهنگی بكار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید بتوان دسترسی جامعه به کتاب را تسهیل کرد که نمایشگاه کتاب، به‌عنوان یک رویداد فرهنگی تأثیرگذار در هر جامعه، این امکان را فراهم می‌کند؛ جامعه‌ای که با کتاب انس بگیرد، کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با ذکر این مطلب که مهم‌ترین سند و عامل پیشرفت و تمدن هر جامعه کتاب است، اضافه کرد: راه‌های ترویج کتابخوانی گسترده است که یکی‌از مهم‌ترین این راه‌ها برگزاری نمایشگاه کتاب است.

وی نمایشگاه کتاب را همچنین فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان دانست و افزود: برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خاص این استان نیستند و در همه جای کشور وجود دارند، بنابراین باید به هر طریقی، این نگاه‌ها را تغییر داد.

زینی‌وند اظهار کرد: نمایشگاه کتاب همچنین فرصتی برای انتقال مبانی و اصول انقلاب اسلامی به نسل جوان است؛ دستگاه‌های متولی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و واحدهای فرهنگی دستگاه‌های امنیتی باید به نحو احسن از این ظرفیت بهره ببرند.

این مقام مسئول افزود: همچنین می‌توان در طول ایام برگزاری نمایشگاه، گفتمان راهبردی و ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مواجهه با مسائل مختلف داخلی و خارجی، بیانیه گام دوم انقلاب و مکتب رهبران و شهدای محور مقاومت اسلامی را در قالب تولید محتوا به صورت بروشور و تراکت در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار داد.

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان از سوم تا نهم اسفندماه در محل سایت جدید نمایشگاه‌های زاهدان واقع در جاده چشمه زیارت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب زاهدان زینی وند کتابخوانی معاون سیاسی اجتماعی استاندار آسیب های اجتماعی نمایشگاه کتاب جامعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ سال‌های سال است که برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می‌یابد، اما امسال با برنامه ریزی انجام شده این طرح را توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می‌شود و با استفاده از سامانه‌های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی صورت گرفته است.

اسماعیلی اضافه کرد: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور شهر‌ها و روستا‌ها در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل شود. 

وی افزود: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل داده می‌شود.

تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج انجام می‌شود 

وزیر فرهنگ همچنین گفت: تخصیص ارز حجاج اتفاق افتاده است و حاجیان که قریب به ۹۰ هزار نفر هستند و از اواخر اردیبهشت ماه اعزام شروع خواهد شد و با ارز مبادله ای این اعزام ها صورت خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند